Sollicitatietopic (Deel 1)

Leuk! Spannend. Hoop voor je dat dit wat gaat worden. Maaaar als ze ook graag willen dat jij begint, dan zit dat wel goed denk ik!

Pfoe ik kom echt totaal geen leuke vacature tegen voor mezelf en op huidige werk wel aangegeven niet op m’n plek te zitten. What did I doooooo🙃 Weet dat het wel goed komt, ooit. Maar is soms ook zo spannend.

1 like

@monkeyslut @Evi-lena dank voor jullie antwoorden. Het is inmiddels alweer een paar uur geleden dat ze het stuurde dus dankzij jullie antwoorden kan ik het laten voor wat het is (=niet antwoorden).
Dit is voor een functie die ik heel graag wil dus dan ga ik van de zenuwen denken dat elke actie enorm gewicht in de schaal legt voor hoe ik overkom.

1 like

Het komt wel goed, de ene dag staat er inderdaad meer open dan de andere dag. Op een dag zie je precies die ene vacature waarvan je gister nog niet wist dat ie bestond, dat weet ik zeker.

@Higgs_boson, ik snap je twijfeling hoor. Voor nu kun je inderdaad even niks meer doen maar ook als je wel iets had terug gestuurd is dat niet perse fout of slecht denk ik

3 likes

Misschien heb ik het gemist hoor, maar heb je wel besloten dat je weg gaat (opgezegd)?

Zo niet, misschien geeft het jou even opluchting dat je je hebt uitgesproken en kun je nu op je gemak toch de vacatures in de gaten houden, tot je iets tegen komt dat wel goed bij jouw wensen aansluit?

@Higgs_boson als je twijfelt zou ik gewoon reageren met “super, bedankt voor het toesturen! Tot dan, groeten” haha of iets in die strekking.

@Evi-lena de andere dingen die lopen, liggen daar al concrete voorstellen? Anders kun je dat afwachten en vervolgens eventueel aangeven dat je ook andere dingen hebt lopen en er dus nog x goed over na wilt denken.
Ik vind het trouwens heel verwarrend dat de klinkers in je username zijn aangepast - taggen gaat steeds mis.

1 like

Hahaha sorry.

Nee nergens nog een aanbod gehad. Wie er ook morgen of wanneer dan ook gaat bellen, ik hou donderdag vrij voor dat van vanochtend en voor de rest kan ik overal nog steeds open het tweede gesprek in gaan, mochten ze dat willen

Heb het op werk wel uitgesproken, maar nog niet opgezegd. Afspraak is dat ik inderdaad verder ga zoeken, maar tot ik wat anders heb, blijf ik werken waar ik nu zit! Dus aan de ene kant wel fijn, maar het moet natuurlijk ook geen 6 maanden plan meer worden. Dat zou raar zijn.

@Twijfelkont ik zit in dezelfde situatie als jij! En kom idd de laatste tijd weinig tegen… lastig.

Ik vind het echt HEEL vervelend dat ik eind vd middag ben gebeld door het bedrijf waar ik morgenochtend op gesprek ga. Waarom laat je geen boodschap achter? Hier word ik helemaal zenuwachtig van, geen idee wat het kan zijn.

Snap ik, zou ik ook hebben! Misschien wilde ze het nog bevestigen ofzo (?). Je moet maar zo denken: als het écht belangrijk zou zijn, dan hadden ze wel een vm achtergelaten of je gemaild!

Succes alvast morgen :grimacing:

1 like

Mn gesprek ging wel goed, was wel heel persoonlijk, ben een klein beetje bang dat ik (weer) iets té eerlijk ben geweest. Hij wilde graag dat ik liet weten of ik enthousiast was (en dat ben ik). Kon hem alleen niet zo goed peilen, hoop dat hij potentie in me ziet. Dus heb hem net geprobeerd te bellen, maar hij neemt niet op… ugh haat dit. Straks nog maar een keer proberen, maar kan niet echt ontspannen zo.

1 like

Dat je hem niet kon peilen zegt vast niks! Ik denk dat je t onwijs goed hebt gedaan.
Waarom probeerde je hem te bellen, zo snel na de afspraak? Zij laten jou toch meestal iets weten?

Ik ben vandaag door 2 van de 3 bedrijven gebeld dat ik op 2e gesprek mag komen. Het gesprek bij mijn eerste keus is as donderdag maar ik dacht dat het kat in het bakkie was en alleen nog arbeidsvoorwaardegesprek maar dit is echt weer een nieuwe sollicitatieronde :disappointed_relieved:
Morgen dus maar weer volle bak voorbereiden.

Het andere tweede gesprek is bij mijn minste favoriet maar dat kan pas volgende week woensdag dus dat geeft wat lucht zodat de andere bedrijven wat meer duidelijkheid geven hopelijk.
Die van het assesment hebben niks meer laten weten, nu een week later …

4 likes

Omdat hij daarom vroeg, of ik hem snel kon laten weten hoe ik erin stond. Normaal doe ik dat niet nee.

1 like

Heb je ze kunnen bereiken inmiddels?

Ja! Heb hem net gebeld en hij is ook enthousiast en gaat nu kijken of er een opdracht voor me is. Het is een detacheringsbureau, bij sommigen krijg je meteen een contract, maar zij gaan eerst zoeken naar een opdrachtgever, daar moet je ook op gesprek en als dat een match is treed je in dienst. Het kan dus zo zijn dat het hele feest alsnog niet doorgaat, dus ik durf nog niet helemaal blij te zijn… Enige wat ik kan doen is afwachten! In de tussentijd blijf ik wel om me heen kijken. Scheelt ook dat ik in ieder geval tot maart nog bij m’n huidige baan blijf, maar wil het hier ook wel eens gaan afronden…

Jij bent wel lekker bezig, alvast succes voor morgen!

3 likes

Ik heb een vraagje. Vorige week gesolliciteerd bij een bedrijf en functie die ik erg leuk vind. Gesprek ging naar mijn idee erg goed, uiteindelijk ging het er ook meer over wanneer ik kon beginnen dan óf ik kon beginnen. Ze zouden het me zo spoedig mogelijk laten weten. Einde van de week had ik nog niks gehoord, dus gemaild met of ze al meer wist. Toen mailde ze terug dat er nog twee gesprekken had gehad en het maandag zou laten weten.

Nu heb ik nog niks gehoord dus ik ga er vanuit dat ik het (toch) niet ben geworden. Prima, kan best zijn dat er betere kandidaten waren. Maar kan ik haar nu nog mailen? En zo ja, wat mail ik dan?

Klinkt gek maar dit is mijn eerste sollicitatie in 5 jaar. Afgelopen banen altijd aangeboden gekregen (via via) en nooit echt hoeven solliciteren. Dus ik weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken en word er onzeker van.

Ik zou ff bellen!

Overigens niet zo netjes van dat bedrijf dat ze zeggen dingen te doen en hun afspraken niet nakomen. Ben je zelf wel enthousiast?

Ik heb gebeld, HR manager was er niet dus heb haar maar gemaild. Had er zelf echt een heel goed gevoel bij, vooral omdat ze in het gesprek zei ‘Ik laat je weten wanneer er plek vrij is.’ Iemand anders schoof door in functie en ze moest even kijken wanneer die op de nieuwe plek ging beginnen.

Kan er zo onzeker van worden, terwijl ik dat normaal nooit ben. Dus fijn om het hier even te vragen!

Een van de dingen die bij mij nu lopen is ook via een detacheerder en daarbij gaat het inderdaad zoals jij zegt, dat ze je pas contracteren als ze een match hebben tussen jou en hun klant.
Ik hoop dat ze gauw iets voor je hebben :crossed_fingers:t2:

1 like

Als jullie dit kregen, wat zouden jullie dan voorbereiden? Ik heb de voorbeelden, de goede en de slechte punten en mijn ervaringen voorbereid zoals ik die bij elk gesprek voorbereid en die zijn grotendeels ook al besproken tijdens het 1e gesprek.
Het 1e gesprek was met de afdelingsmanager. We hebben wat gesproken over mijn achtergrond, ervaring en wat voor bedrijf het is. Daarna kreeg ik een rondleiding en heb ik gesproken met een van de directe collega’s op die afdeling.
Morgen is het gesprek met diezelfde afdelingsmanager en een recruiter. Ik snap niet echt dat de insteek van dit gesprek is om dieper op de materie in te gaan als ik dat dinsdag allemaal al heb gedaan met die afdelingsmanager en die directe collega. Als dit gesprek plaats vindt omwille van die recruiter, dan is het toch gek dat het om functie-inhoudelijke zaken gaat? Meestal gaan zij daar niet over.

Ik ben een beetje in de war en twijfel hoe ik nou morgen dat gesprek in moet gaan.

Ja dat denk ik dus ook.
Mijn vriend zegt dat het lijkt op een formaliteit dit gesprek van morgen, zeker omdat ze dinsdag super enthousiast waren en me 2 dagen later alweer op 2e gesprek willen laten komen.

1 like