Ah ja, dat verklaart wel het een en ander! Maargoed gaat erom dat je het ook leuk vindt natuurlijk, en niet alleen het grote geld.
Ik kijk zelf vooral naar consultancy en dan de ietwat grotere bedrijven dus prima salarissen. In mn gesprek afgelopen week met m’n afstudeerbegeleider bij de blauwe Nederlandse luchtvaartmaatschappij, tevens directeur van de afdeling, had ik het over een aanbod voor een baan bij de dochteronderneming die groen is wat ging over 2500 bruto. Ze lachte me nog net niet uit dat ik er überhaupt over nadacht gezien het salaris. Was wel ook maar een opdracht van 3 maanden en niet in dienst bij het bedrijf, maar via een uitzendbureau, dus viel daarom al af. Maar heeft me wel doen beseffen dat voor de sector waarin ik zit en de soort banen die ik interessant vind, ik wel wat mag verwachten qua arbeidsvoorwaarden. Snap nog steeds gewoon niet dat er dan bedrijven zijn die 1300 euro bieden, voor een trainneeship in Amsterdam met klanten in de omgeving en geen reiskosten vergoeding want ze verwachten dat je er wel makkelijk kan komen vanuit je woonplaats. Van die 1300 euro kan je nog geen eens je huur betalen.