Wat tactloos (niet constructief) gebracht! Verder zou ik geen hakken dragen, als je dat nooit doet (en dus waarschijnlijk niet 100% comfortabel in voelt).
Hoe verlopen je gesprekken? Zelf voel ik me (als sollicitant, maar ook aan de andere kant) het meest comfortabel in een dialoog en niet een vragenvuur (want super zelf bewust dan), dus daar stuur ik het gesprek ook naar. Zelf vragen terug stellen, om meer verduidelijking vragen.
Verder houding: actief luisteren, handen op tafel bijvoorbeeld. Handdruk en voorstellen beetje een duidelijke zin.
Afhankelijk van het type functie, zou ik zelf eigenlijk niet benoemen dat je onzeker bent in dergelijke gesprekken. Tenzij je echt niet uit je woorden komt. Ik doe vaak een beetje een “koetjes kalfjes” verhaal aan elkaar knopen, want vind in het begin stiltes en aangekeken worden erg ongemakkelijk. Maar dat moet maar net je ding zijn.
Opzich is bovenstaand allemaal best te “oefenen”. Verder klik je soms gewoon met mensen en soms echt niet, dan gaat t allemaal moeilijker of makkelijker dan de anderen.
@lijnewiets In welke branche kijk je én solliciteer je dan inderdaad op junior, weinig ervaring functies? Als je wilt, wil ik best een blik op je brief en/of CV werpen!