Als het aansluit bij mijn visie en waarden misschien wel. Maar ik zou werkelijk waar nooit van m’n leven voor Thierry of Geert werken, al kreeg ik een miljoen toe.
Ik zou het ook wel doen! Maar wel alleen bij een partij waar ik mezelf in kan vinden en waarvan ik voor mezelf (en dus voor volgende werkgevers eventueel, mochten ze er toch raar van op kijken) kan verantwoorden waarom ik daar gewerkt heb.
@morale ik heb net als @Zemraluani ook stage gelopen bij een politieke partij en vond dat echt heel erg leerzaam en interessant. Inderdaad is het vooral belangrijk dat je zelf achter de partijstandpunten staat en kan verantwoorden waarom je hiervoor kiest. Echter merk ik in mijn werkveld wel dat de ene partij de andere niet is. Voor sommige functies/bij sommige instellingen wordt wel gekeken naar welke partij. Ik zag toevallig vandaag die vacature voorbij komen waarover je het hebt (denk ik) en met die partij heb je misschien wel een achterstand. Het ligt er alleen aan wat je verder in je carrière zou willen denk ik want ik kan mij voorstellen dat het in het bedrijfsleven niet zo’n punt is. Ik had twee studiegenoten die bij die partij zaten destijds en die werken nu ook niet in de publieke sector maar in het bedrijfsleven.
Oh ik wil niet dat je Belg was! Ik zat helemaal aan de Nederlandse politiek te denken haha
Ik ook!
Ik zit vaak bij de laatste twee of drie kandidaten, maar word tot nu toe nooit gekozen. Ik weet dat er maar één geschikte baan voorbij hoeft te komen, maar het wordt soms een beetje frustrerend. Als feedback krijg ik mee dat ik leuk overkwam, mijn proefopdracht goed was, ‘maar iemand anders past beter in het team/past net iets beter bij de inhoudelijke accenten die we zoeken’. Ik bied me nu overal waar ik een leuk gesprek heb gehad aan als freelancer, wie weet levert dat iets op.
Verder heb ik een nieuwe strategie waarbij ik iedereen met wie ik een goed gesprek heb gehad, toevoeg op LinkedIn. Ik ben verhuisd en heb hier nog niet zo’n groot netwerk. Mensen kunnen mijn uitnodiging altijd negeren als ze er niet voor openstaan.
Volgende week ga ik langs bij een recruitmentbureau, aangezien het met de dingen waar ik zelf op reageer niet zo’n vaart loopt en ik toch wel weer eens aan het werk zou willen
Ik ben sinds september begonnen met mijn eerste volwassenbaan en het valt heel erg tegen. Ik ben dus vanuit mijn huidige baan aan het solliciteren maar vind het wel lastig.
Balen maar wel goed dat je er direct werk van maakt. Je hebt ook zat mensen die zich verplicht voelen om bij hun eerste baan een paar jaar te werken omdat ze bang zijn voor jobhopper te worden aangezien, terwijl wisselen tegenwoordig doodnormaal is.
Ja, ik zie mezelf hier niet gelukkig worden. Hou me vast aan het idee dat ik nog maar 7 weken hier hoef te werken. Kan inderdaad wel gezien worden als jobhopper maar kan het altijd nog van mijn CV halen. Het is maar 3 maanden dus kan ook zeggen dat ik even een rustperiode heb ingesteld na mijn afstuderen.
Als je na je afstuderen meerdere keren van baan verwisselt in een kortere periode ben je echt geen jobhopper hoor. De wereld is ontzettend verandert en flexibeler geworden dus er is echt niks raars aan en anders ligt het aan die mensen zelf.
Ik heb een vraagje aan recruiters/ hr medewerkers.
Ik heb een opzegtermijn van 1 maand, wat nu betekent dat ik pas 1-12 weg zou kunnen.
In hoeverre laten jullie je daardoor leiden bij het aannemen van een nieuwe medewerker? Waar ik had gesolliciteerd gaven ze aan dat ze snel een nieuwe medewerker nodig hadden
Ben geen recruiter, maar heb bij geen enkel gesprek de indruk gehad dat dat een probleem zou zijn. Is toch normaal dat je een opzegtermijn hebt.
@LaPetiteRobeNoire ik zou het niet doen. Ik vind het een beetje klinken als een steek onder water ofzo, en zou op basis daarvan misschien dingen invullen over je persoonlijkheid. Ik zou proberen op te vallen door iets anders er neer te zetten of enkel op basis van je kwaliteiten
Hmm ja je hebt gelijk, dat is ook precies mijn reden om het niet te doen. Ik moest het even van iemand anders horen
Bedankt!
Nee gewoon direct doen.
Nee helemaal niet! De vacature staat toch online Juist gemotiveerd dat je de vacature direct ziet.
1 december is in HR land niet zo erg ver weg hoor. Zij weten dat mensen een opzegtermijn hebben, tenzij ze op hun CV een gat hebben waar ze nu in zitten, ik zou me er zeker niet door op laten jagen.
Wat goed, succes!
Pff nou ik heb eindelijk mijn portfolio af en nu is het dus tijd om te gaan solliciteren. Alleen, ik durf niet? Ik ben zo slecht in het schrijven van brieven (zelfs met die 10000 voorbeelden op internet). Ik word echt onzeker want weet ik veel waarom iemand mij moet aannemen of waarom ik per se bij dat ene bedrijf wil werken. Overal staat ook van ja minimaal 2 jaar ervaring, maar ik ben echt een starter met 0 ervaring (buiten mijn stages dan).
Ugh, zo niet klaar om dit te doen. Moest even mijn ei kwijt hoor
Je niet laten afschrikken van die minimaal eis. Mannen doen daar over het algemeen een stuk minder lastig over en reageren gewoon. Als je enkele sollicitatiebrieven hebt geschreven wordt het hele proces weer een stuk makkelijker. Veel succes