Bedankt voor de tips! Het onderwerp staat redelijk vast omdat het een RCT is, maar de interventie zelf is nog niet volledig vormgegeven. Ook kan ik bijvoorbeeld nog aanvullende interviews doen of leuke dingen doen met de kwantitatieve data die verzameld gaat worden.
Ik ga in ieder geval bespreken of ik in de trein kan werken, want ik weet ook niet hoe snel ik daar een woning zou vinden, mocht ik toch besluiten te verhuizen. Hoe ver reist jouw kennis? Voor mij zou het 2.15 uur zijn van deur tot deur. Grootste gedeelte daarvan is wel in de trein.
Ze reist bijna 2 uur van deur tot deur, en pakt meestal de trein rond 9 uur.
Wat is je studieachtergrond trouwens? Mag ook in een PM, het klinkt alsof we een vergelijkbare studieachtergrond hebben. Ik ben momenteel voor mijn scriptie bezig met interventies.
Ik doe gewoon altijd een korte motivatie in dat vlak bij uitzendbureaus. Ze nemen toch altijd eerst telefonisch contact op voor een intake. Dus dan kan je je motivatie uitgebreider toelichten en doornemen. Ik vind het wel chill, want haat die motivatiebrieven.
Laatst bij een vacature op bol/com was er ook alleen een tekstblok voor je motivatie. Ik heb geen idee wat ik daarmee moest, dus had maar een klein stukje tekst geschreven (en ik werd uiteindelijk niet uitgenodigd op gesprek hehe). Is het echt een uitzendbureau of meer recruitment? Ik zie recruiters toch een beetje als substituut voor een motivatiebrief.
Ik heb onverwacht bij mijn huidige werk een vast contract gekregen . Het is nog niet helemaal doorgedrongen, zo hard was ik aan het solliciteren. Dat haalt wel de druk eraf, maar op termijn wil ik toch wel een andere plek.
Ik heb gesolliciteerd op een functie die totaal niet in mijn vorige vakgebied of bij mijn opleidingen past, maar waar ik wel ontzettend blij van word. Ik liet de vacature net lezen aan een vriendin en al bij de eerste drie zinnen zei ze ādit ben jij!ā. Ik hoop zo dat ik er iets van terug hoor. Je moest 1 reden mailen waarom ze jou moesten kiezen maar ik heb een heel epistel geschreven met eronder iets in de trant van sorry, maar ik ben niet te stoppen bij enthousiastme haha. Nouja, nee heb je, ja kun je krijgen en niet geschoten is altijd mis enzo.
Ik ben net afgewezen na een tweede gesprek en ik zit echt superhard te huilen. De reden is elke keer weer dat ik niet stevig genoeg ben dus ik weet ook niet zo goed hoe ik het de volgende keer anders moet doen.
Ah, ik hoop dat er snel iets moois op je pad komt. Zo rot dit.
Misschien kun je als je uitgehuild bent een mail sturen om het bedrijf te bedanken voor de gesprekken en de kans om jezelf te presenteren. Daarnaast kun je dan misschien om tips vragen. Niet alleen qua hoe je overkomt, maar misschien kunnen ze een goede cursus aanraden of iets dergelijks.
Houd hoop dat er een geschikte baan voor je is. Want die is er.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik ben alleen bang dat ik voorlopig nog niet uitgehuild ben:/. Ik word er zo moedeloos van he.
Ahhh wat kut zeg. Solliciteer je naar een functie waarin je al ervaring hebt?
Dankjulliewel! Ik hoop dat jullie gelijk hebben.
Ik solliciteer inderdaad naar functies waar ik al ervaring in heb, maar zit er wel steeds meer over na te denken om het over een andere boeg te gooien.
Al iets gehoord? Mocht je twijfels hebben over je brief wil ik er ook wel even naar kijken voor je.
OMG ik ben gewoon serieus uitgenodigd op een gesprek?! Terwijl ze beamen dat mijn werkervaring en opleidingsachtergrond niet in de richting zijn die ze vragen? Ik wil dit zo graag!
Zouden jullie solliciteren als er bij de eisen staat dat je een rijbewijs moet hebben, maar je deze niet hebt?(Opzich wel bereid hem te halen, maar je hebt natuurlijk niet in een week je rijbewijs) Het gaat om een functie als HR medewerker.
Kun je de plaatser van de vacature bellen om te vragen waarom een rijbewijs een vereiste is?
Ik zou gewoon soliciteren en er niets over vermelden. Mocht je op gesprek mogen komen kan je het dan melden. Wat je zegt, een rijbewijs halen kan later ook nog
Hallo Dames,
Na een tijdje meelezen vond ik het tijd om ook eens wat van me te laten horen!
Ik heb per oktober ontslag genomen bij mijn vorige baan en zit dus (zonder uitkering) thuis. Na een vakantie en ziek te zijn geweest (2 weken griep, yes!) kan ik nu eindelijk actief bezig met solliciteren.
Tot nu toe ben ik op 2 gesprekken geweest en voor allebei de functies afgewezen, omdat ze bang waren dat de functie niet uitdagend genoeg was en ik me zou gaan vervelen (āovergekwalificeerdā en ājij kan veel meer dan ditā). Klinkt als een luxepositie, maar ik vind het heel frustrerend!!
Nu heb ik weer een aantal vacatures op het oog, dus ik ga deze week aan de slag met de motivatiebrieven.
Ik ga nu even bijlezen en op jullie reageren!
Is dit wel de branche waarin je het liefst zou willen werken of ligt je passie hier ook niet helemaal? In het tweede geval zou ik het inderdaad over een andere boeg gooien. Dat is eng, maar laat je niet teveel leiden door wat je zeker kan en kijk ook naar wat je het liefste zou willen!
En hoe belangrijk is die āstevigheidā voor de functie die je graag wil? Je hebt al ervaring, dus het lijkt me niet dat je ongeschikt bent.
Wat @millefeuille zegt! En verder ligt er heel erg aan wat de rol van het rijbewijs is in de functie. Als het een kantoorbaan is en je eens in de paar maanden bij een klant op bezoek moet dan is een rijbewijs minder belangrijk dan als je een relatiebeheerder bent, die dagelijks het hele land op en neer rijdt.
Van de 8 (open) sollicitaties is er nog maar ƩƩntje over en dat is een gevalletje āhoi bedankt voor je sollicitatie we gaan alles bekijken en mailen nog of we je uitnodigen voor een gesprekā. Deze week dus maar weer een paar solliās de deur uit doen
Wat lief! Krijg op dit moment van allerlei kanten hulp aangeboden, ook van collegaās bij mān tijdelijke werk, dus het wordt een beetje overweldigend. Heb nu ook redelijk het gevoel dat mijn brief weerspiegelt wie ik ben en wat ik wil/kan. Maar als dat bij een eventuele volgende inzinking nog kan, zou ik dat heel fijn vinden!