Sollicitatietopic (Deel 1)

Ik meld mij hier ook weer… Ondertussen al 2/3 maanden aan het solliciteren en meerdere keren uitgenodigd maar het uiteindelijk nooit geworden. Heb wat jaren ervaring in communicatie/PR maar misschien dat ik nu ook richting office manager of iets dergelijks ga zoeken.
Weet alleen ff niet hoe ik uit moet leggen waarom ik op die vacatures solliciteer - het is niet uit passie ofzo…

1 like

Doekoe

1 like

Ik wil je bericht een miljoen keer liken

@Luzarl ja dat dus haha

3 likes

Ik heb een nieuwe baan!!! Kan wel janken van blijdschap. Ga het liefst zo snel mogelijk weg bij mijn huidige werkgever. Iemand ervaring met het opzeggen van een contract waarbij wordt afgezien van de opzegtermijn?

21 likes

Heeft iemand hier toevallig nog tips waar ik vacatures kan vinden in de culturele sector? ik ben al bekend met culturele vacatures .nl en kijk ook wel eens naar vacatures bij bedrijven op hun website

Ik vraag me eigenlijk af wat ze kunnen doen indien je je 3 weken ziekmelding oid? Misschien een maand loon inhouden?

1 like

Dat klinkt goed! Hopelijk zit er iets voor je tussen.

Ik zou zelf al heel blij zijn als ik in een gezellig team in een leuk bedrijf terecht zou komen. Beide bedrijven waar ik tot nu toe heb gewerkt waren niet heel correct richting de medewerkers en er heerste een negatieve ‘klaag’ sfeer. Dat vind ik zo jammer en vermoeiend. Waar zoek jij naar in je toekomstige baan?

Ennn???

1 like

Nog niets :grimacing:
Ze werken met een digitaal portaal en dat doe ik constant refreshen haha.
Hoop morgen toch wel wat te horen…

1 like

Wat een reistijd! Werk je in een krappe sector of heb je echt hele specifieke eisen? Een uur en drie kwartier zou mij al veel te lang zijn…

Spannend…We zijn pas drie werkdagen onderweg sinds de sluitingsdatum natuurlijk. Hopelijk snel (goed) bericht!

Ja ik denk alleen dat we al i.p.v. pas 3 dagen verder zijn. Maar zal vast iets horen deze week :slight_smile:
Leuk dat je ernaar vraagt!

1 like

Heb jij nog dingen lopen?

Momenteel alleen m’n neus. Flauw…ik ben net drie weken ziek geweest en sinds vandaag weer een beetje op de been, dus morgen ga ik als een gek brieven schrijven! Ik heb inmiddels drie vacatures verzameld die me leuk lijken (en gezien de sluitingsdatum wordt het nu ook tijd om te reageren).

En heb jij nog dingen lopen naast je droombaan?

Haha! 10 jaar is wel een tijdje…loop jij ook tegen het probleem aan dat er vaak te veel medewerkers zijn die er al tientallen jaren werken en een hele conservatieve houding hebben (lees: je komt dus geen steek verder)? Dit is namelijk iets dat wel steeds terugkomt bij al mijn teams tot nu toe. of ik heb gewoon pech natuurlijk.

Ik heb een vraag die ik nergens anders kan stellen dus dan maar hier. Onderhandelen jullie bij je bijbaan ook over je salaris? Ik heb een nieuwe bijbaan, maar tijdens het sollicitatiegesprek is er niks verteld over het salaris en ik heb het contract ook nog niet, dus ik heb geen idee wat het salaris is.

Ik heb echt geluk gehad met mijn eerste baan. Ik kreeg een berichtje via LinkedIn over een functie die niet mij mijn opleiding paste, maar omdat het bedrijf leuk klonk besloot ik gewoon op gesprek te gaan. Toen ik daar kwam bleek er ook een vacature te zijn die wel aansloot bij mijn opleiding. Maar dat was ook een klein bedrijf en ze hadden al moeite iemand te vinden.

Uiteindelijk bleek die functie toch niet helemaal bij mij te passen, dus ik ben nu ook weer op zoek. Ik merk ook dat er maar weinig junior functies zijn en dat daar meteen veel op gesolliciteerd wordt! Ik heb ook wel een hele populaire studie gedaan, dat maakt het niet echt makkelijker haha.

1 like

Ik heb nog nooit onderhandeld bij een bijbaan, het uurloon stond altijd vast. Maar dat was achter de kassa en in de horeca, misschien ligt het eraan wat voor bijbaan het is? Volgens mij werd het bij mij wel altijd benoemd tijdens het gesprek.

1 like

Ja, krappe sector en ik wil/kan maar 24 uur werken. Er zijn weinig relevante banen en die 24 uur maakt het nog wat moeilijker.
En telkens weer die ellendige tijdelijke contracten en projecten. Ik zou graag graag eens wat langer ergens kunnen blijven en me verder ontwikkelen. Nu moet ik elke 2/3 jaar weer op zoek.
Zal wel weer wat vinden, maar het is nu gewoon weer even frustrerend.

Dan ben ik zelfs ouder dan jij denk ik ! Zeker zonde hoe mensen soms in iets blijven hangen, terwijl ze met een beter passende baan zoveel gelukkiger zouden kunnen zijn. Soms is het voor zowel het bedrijf als de medewerker gewoon beter dat er afscheid wordt genomen, maar dat is natuurlijk wel een stap.

Laten wij inderdaad wel proberen iets te doen wat we echt leuk vinden :smile:.