Het klinkt inderdaad frustrerend. Vooral als je dan eindelijk iets gevonden hebt en dan na een paar jaar weer opnieuw moet zoeken.
Heb je nooit gedacht aan een carrièreswitch? Of is dit wel echt waar je hart ligt?
Het klinkt inderdaad frustrerend. Vooral als je dan eindelijk iets gevonden hebt en dan na een paar jaar weer opnieuw moet zoeken.
Heb je nooit gedacht aan een carrièreswitch? Of is dit wel echt waar je hart ligt?
Ik heb dat bij mijn huidige bijbaan wel gedaan (en met succes). Is wel in de zorg.
Hier net drie brieven gestuurd. Het heeft me een hele ochtend gekost, maar hopelijk levert het iets op!
Nu wachten tot na de sluitingsdata en dan ongeduldig naar mijn telefoon staren…
In een reactie op een sollicitatie stond: “We gaan het doornemen, mochten we enthousiast zijn nodigen we je graag uit voor een kennismakingsgesprek. Daar zullen we dan via de mail op terugkomen om een moment te plannen.”
Kan ik er nu, twee weken later, vanuit gaan dat ze me alleen zouden mailen als ik op gesprek mocht komen? Of zou ik überhaupt een mail krijgen? Er stond geen sluitingsdatum bij de vacature, dus dat maakt het lastig in te schatten. Wil er eigenlijk wel achteraan mailen/bellen, maar ben eerst benieuwd hoe jullie dit zouden interpreteren.
Oh ja, dat wachten duurt altijd zo lang.
Dit is wel echt wat ik leuk vind en waar ik mijn kwaliteiten in kwijt kan. Hier heb ik ook mijn diploma en mijn netwerk. Ik zou niet weten wat voor switch ik zou moeten maken. Studeren wil ik niet meer. En ik vind me ook niet jong genoeg meer om met iets anders opnieuw te beginnen en weer helemaal bij 0 te moeten beginnen, terwijl ik nu eindelijk allemaal kennis en ervaring heb opgebouwd.
Gefeliciteerd!
@ijsklontje irritant is dat! Beetje vaag geformuleerd van ze. Het klinkt wel een beetje alsof ze je alleen mailen als ze je willen uitnodigen voor een gesprek, maar dat is ook niet echt netjes. Ik zou gewoon bellen, dan weet je waar je aan toe bent.
Het viel mee…ik werd een paar uur later direct gebeld met een uitnodiging. Schrok ervan haha.
Nu ben ik wel heel benieuwd in welke branche je werkt. Jammer dat er zo weinig banen zijn.
Jammer van de afwijzing maar wel fijn dat je alsnog 4 andere gesprekken ingepland hebt staan!
Hmm ik keek net op het digitale portaal en er zijn geen openstaande taken meer. Dus ik doe hieruit baseren dat ik niet geselecteerd ben, beetje jammer om er dan zo achter te komen ipv een mail ofzo.
Ik heb verder niets lopen, maar ik heb niet perse druk om iets te vinden. Ik weet dat ik zo iets gevonden heb( gezondheidszorg) maar ik heb wel een paar eisen voordat ik van baan switch.
Hopelijk komt er iets uit je sollicitaties!
Gefeliciteerd met het gesprek!
Ik werk in de culturele sector. Op zich zijn er best wat banen, maar veel communicatie of administratief. Ik zoek wat meer inhoudelijks en dat is veel schaarser.
De langverwachte update is er: er waren veel brieven gekomen en ze zijn verder gegaan voor mensen met meer ervaring in projectmanagment.
Met deze reden kan ik prima leven 
Ik heb nu een andere organisatie gemaild met enkele vragen over openstaande vacatures. Ik zou binnen een werkdag iets horen, dus ik neem aan dat ik maandag reactie krijg.
Je kunt ook je handtekening zetten en alsnog naar dat gesprek gaan. Misschien nemen ze je wel helemaal niet aan en dan hoef je ook niet steeds te denken “wat als”.
Je zet juist iets op het spel als je níet op gesprek gaat bij baan 2! Gewoon gaan dus, ook als je al wel getekend zou hebben bij baan 1.
Ik heb vorige week gesolliciteerd op een functie die me zo leuk lijkt en waar ik door stages ook al enige ervaring in heb. Ik hoop zo dat ik word uitgenodigd voor een gesprek dat ik al een paar dagen een beetje zenuwachtig ben. Verwacht vandaag/morgen wel een bericht
OMG ik ben gewoon serieus uitgenodigd voor een tweede gesprek waarin ze vertelden me eigenlijk wel aan te willen nemen, als ik na een proefperiode van een paar weken het zelf ook nog steeds zie zitten?!
Nadeel is wel dat ik in eerste instantie minder ga verdienen en het echt voor 40uur per week is, terwijl ik erg gehecht ben aan mijn 32 urige werkweek.
Ik ga sowieso die proefweken draaien om te zien of het echt wat voor me is, wat een gave kans. Als ik het alsnog niets vind kan ik wel opzoek naar iets nieuws maar als het wel bevalt heb ik gewoon binnen twee weken een nieuwe baan bemachtigd en tegelijkertijd een carriereswitch gemaakt 

Ik probeer nu een carrièreswitch te maken (onderwijs naar commercieel beroep) maar krijg tot nu toe nogal veel afwijzingen o.b.v. gebrek aan ervaring. Vind het zo frustrerend. Kan er ook niets aan veranderen.
Ik heb wel een economische/commerciële achtergrond overigens. En werkervaring. Maar niet in dat gebied …
Ik ga op gesprek bij een concurrent van mijn vorige goededoelenbaantje en ik weet zeker dat mijn oude baas dat te weten gaat komen en dat vind ik niet leuk
hij appte me vandaag even casual maar ik durfde het ook niet te zeggen
Net een heel leuk gesprek gehad en de baan lijkt mij ook echt tof. Hoop echt ontzettend dat ik uitgenodigd voor de volgende ronde. Dus fingers crossed mensen!
Ik heb morgen een ‘kennismakings-telefoongesprek’ ben benieuwd! De baan lijkt mij heel leuk. Het enige puntje is dat mijn Engels niet echt perfect is (lees, best wel steenkolen engels) Maarja beter daarop afgewezen worden dan op het vlak van te weinig ervaring zoals eerdere keren…
Ik had gisteren een sollicitatiegesprek voor een PhD-plek en vond het echt spannend, maar ging wel met een goed gevoel weg! Het is ook wel bij een onderzoeksgroep die ik al ken dus dat scheelde wel, maar vond het toch wel spannend om daar een presentatie over m’n onderzoek te geven. Hoor als het goed is deze week nog of ik het geworden ben of niet, dus fingers crossed!