Sollicitatietopic (Deel 1)

Ik heb me een keer aangemeld voor gratis loopbaanadvies via zo’n website. Dan kreeg je een aantal keer een standaard mail (die naar nog tig anderen verstuurd wordt) met wat tips. Heb je niks aan overigens, dus de naam noem ik niet. Maar nu kreeg ik er weer een mail van met het meest achterlijke sollicitatieadvies ever . Namelijk: smileys gebruiken op je cv (!!!) en op je Linkedinprofiel (!!!). Ik heb er gewoon geen woorden voor.

5 likes

Ik ben ergens aangenomen als oproepkracht, maar er was mij verteld dat ik wel 2 tot 3 dagen kon werken. Dit blijkt niet zo te zijn, het gaat maar om 8 uur per week. Dus ik kan weer verder solliciteren :disappointed_relieved: word hier zo moedeloos van.

ik heb dus een nieuwe baan en heb ontslag genomen bij mn werk van nu. maar ik heb nog niks gehoord over tekenen van het contract, terwijl ik al sinds 5 juni weet dat ik ben aangenomen. nu wil ik eigenlijk een mailtje sturen om te vragen of we daar een afspraak voor kunnen maken, maar ik vraag me af of dat niet raar is? want meestal komt het vanuit het bedrijf zelf natuurlijk. ik ben een beetje bang dat ze dadelijk toch opeens iemand anders hebben gevonden en me daarom niet meer willen hebben, want dat KAN in feite wel natuurlijk.

Ik heb dus een nieuw baantje, maar ik heb nog geen idee over de verdeling van dagen en uren. We gaan 2 juli met zijn allen afspreken, maar ik wil het eerder weten omdat mijn huidige werk me het liefste 2 dagen wilt houden (ik wil daar wel over nadenken). Is het raar om dan te appen?

Nee gewoon bellen! Kan dat door vakantie e.e.a. vertraging oploopt maar zou het wel even op de radar houden.

Ik vind solliciteren eigenlijk helemaal niet leuk. Ik had dus vorige week 3 leuke gesprekken, waarvan ik er bij de een door ben naar de tweede ronde. Bij de ander hebben ze mij al laten weten dat ze een aanbod willen doen en nog een andere zei dat ze waarschijnlijk wel een aanbod gaan doen.

Maar goed ik heb deze week ook heel veel gesprekken met andere bedrijven en heb daar gewoon zin meer in, ene kant ben ik bang dat bovenstaande 3 dalijk allemaal op niets lopen en dan sta ik alsnog met lege handen maar andere kant vind ik het gewoon best veel tijd en energie kosten…

Volgende week donderdag mijn laatste sollicitatie ronde voor een soort commissie. Er hoeven dus geen mensen meer af te vallen, ik moet alleen mijzelf nog bewijzen… ik hoop zo dat het mee zit want ik wil heel graag. Dinsdag kom ik terug van vakantie en heb ik 1,5 dag om mij goed voor te bereiden.

@En_17_Anderen @Ishq bedankt! ja ik voel me een beetje bezwaard om te bellen want volgens mij is het gewoon haar privé nummer. ze is ook niet van hr ofzo maar gewoon een leidinggevende daar. dus ik weet niet of het dan ‘zakelijk’ overkomt om haar daarover te bellen.

Ik heb precies het zelfde! Maar ik merkte dat ik er op een bepaald moment echt klaar mee was en daarom een soort sollicitatiemoe werd, wat mijn voorbereiding en enthousiasme niet echt ten goede kwam. Ben toen in ieder geval even gestopt met nieuwe sollicitaties sturen totdat ik meer duidelijkheid had over de rest. Maar ik had wel de luxe dat ik niet heel veel haast heb, dus ik weet niet of dat voor jou een optie is.

Wel super goed dat ze overal zo enthousiast over je zijn!

Ben eindelijk op gesprek geweest maar nu zijn de uren ineens veranderd. Het zou 36/40 zijn (perfect, ik zoek ook een fulltime baan) en heb dat met mijn belletje nog een keer gevraagd voor de zekerheid. Nu ben ik op gesprek geweest en is het ineens 12/24 uur?! Wtf ik kan daar maandelijks m’n rekeningen niet van betalen. Baal echt gigantisch dat ik hier nu zoveel tijd in gestoken heb.

Huh?! Wat zeiden ze daar zelf over dan? Hadden ze een reden dat het ineens zoveel minder uren is?

Ik ben op zoek naar een nieuwe baan want waar ik nu zit word ik niet meer uitgedaagd en zit ik maar wat te doen. Nu ben ik terecht gekomen bij een traineeship, wat goedbetaald en op een plek waar ik graag zou willen werken. De kans is groot dat ze je na een jaar traineeship via uitzendbureau aannemen voor vast. Mijn vader is hier zo op tegen, hij zegt dat je via uitzendbureau niet veel bereikt, terwijl mijn huidige baan een uitzendbaan was en nu hier vast zit.

Nu lijkt het me leuk om die traineeship te doen, vooral omdat ik het vak leer waar ik in ga werken maar niet heel veel over weet en geen opleiding in heb gehad. Ik ben in het vak gerold doordat iemand in mij geloofde. Daarom leek leren en werken zo ideaal. Iemand die kan beamen dat traineeships handig kunnen zijn? :stuck_out_tongue:

Ik heb er geen ervaring mee, maar weet wel dat bedrijven je soms al snel aannemen. Dus niks bereiken zoals je vader aangeeft is niet echt waar. Bovendien: als jij het leuk vind en interessant, is dat prima hoor! Hij hoeft er niet te werken :stuck_out_tongue_closed_eyes: . Ik ben wel benieuwd waar je terecht bent gekomen, ik ben namelijk ook op zoek naar totaal iets anders. Omgeving Rotterdam ook toevallig?

1 like

Ik werk nu in Amsterdam. Ben nog niet aangenomen bij de traineeship, heb vandaag eerste gesprek gehad.

Ze zei ‘oh dat is denk ik een miscommunicatie geweest’. Het staat letterlijk in de vacature zelf, we hebben het via de mail erover gehad en over de telefoon?! Baal echt want de baan leek mij heel leuk (en ben al jaren bezig met solliciteren) maar nu zit t er gewoon niet in voor me…

1 like

Kan je de vacature niet laten zien? Denk niet dat ze ineens 20 uur erbij kan toveren maar dit is niet netjes

Ja heb tijdens het gesprek al verbaasd gereageerd maar misschien mail ik haar er nog wel even een keer over… Ze was wel heel stellig dat het maar 12/24 uur max is. Ugh

Vandaag weer een sollicitatie gehad, ging goed heel leuk gesprek en ben ook door naar de 2e ronde maar vind de organisatie echt te klein. Niet echt iets voor mij.
En ik ben nog steeds aan het wachten op de 2 aanbiedingen, pff ik zou ze deze week moeten ontvangen maar ben zo ongeduldig. Ze zeiden tegen mij begin van de week, maar hoe lang duurt zoiets. Had eigenlijk wel verwacht dat het er vandaag al zou zijn.

Ja ik zou er zeker nog even over mailen hoor. De vacature meesturen (als ie nog online staat/als je hem opgeslagen had) en aangeven dat je het nogmaals gecontroleerd hebt en dat er echt 36/40u staat. En ook dat je er nog over gebeld hebt (weet je de naam van diegene nog? Zo ja, vermelden). Dat je heel graag de baan wilt, maar dat je echt meer uren nodig hebt om rond te kunnen komen. Zoals @anon98052296 zegt is de kans klein dat ze er 20 uur bij tovert maar je weet het nooit.

1 like

Ik werd net gebeld door het bedrijf waar ik woensdag een gesprek had.
Ze gaan voor iemand met meer ervaring
Dit is echt zo’n dooddoener voor mij, ik wil graag naar een andere branche, maar NIEMAND schijnt me dat te gunnen
Zo voelt het nu iig.
Ik zei nog: je moet ervaring hebben om het te krijgen
En toen kreeg ik te horen dat ik niet in het team zou passen… echt
Sta op het punt weekendje weg te gaan maar voel me vet kut :disappointed:

1 like