Songfestival # 2 (Deel 1)

Veel plezier!! Top dat je alleen bent gegaan!

Doet me ook een beetje denken aan the handmaids tale (al is dat de kuise versie)

5 likes

WHY Y Y Y

1 like

Is dat zo een waar je kunt reserveren van tevoren of gewoon een random parkeerplaats?

Even als Rotterdamse hier, verkijk je niet op het station. Weet niet welke kant je op moet maar bijvoorbeeld Utrecht en Amsterdam gaan vanaf de laatste perrons 12 en 14. Sowieso moet je van de metro twee roltrappen omhoog en kort de hal door voor je bij de peronnen bent. Dus geef jezelf wat speling

1 like

Máxima bij de kroning idd, ook blauw

Vind het ook wel een jurk die een Jlo/Bey bij een of ander gala aan had?

1 like

Voor diegene die ergens anders willen parkeren dan op het Ahoy terrein:

• Q park zuidplein
  • Q park bij het ikazia ziekenhuis
  • P en R slinge en dan 1 halte met de metro of stuk lopen
  • Parkeren op straat bv op de oldegaarde en door het park naar AHOY lopen
  • Parkeren in de carnissewijk kan ook maar is wel een stukje lopen (bv van Swietenlaan, gruttostraat, carnissesingel).
1 like

Van te voren reserveren (of in mijn geval een half uur van te voren toen ik thuis weg reed).

Ik ben wel blij met mijn plek trouwens, zit prima op het einde van een rij dus niet tussen groepjes mensen in mijn uppie :sweat_smile:

3 likes

Dit was volgens mij, voor Anouk/redemption de laatste keer dat ik echt ging zitten voor t songfestival en toen gebeurde die ramp in Enschede en werd de uitzending onderbroken, dat was zo’n bizarre avond ook.

7 likes

O ja idd! Heb dit net op Wikipedia gevonden:

“ Voor Nederland werd het Eurovisie Songfestival 2000 vooral overschaduwd door de vuurwerkramp in Enschede, die op dezelfde dag plaatsvond. De NOS startte om negen uur 's avonds nog wel met de uitzending van het songfestival, maar het programma werd rond tien uur gestaakt, net na de dertiende deelnemer, Spanje. Hierdoor kon Nederland nog wel het optreden van Linda Wagenmakers zien, die als tweede aantrad. Het optreden van de Olsen Brothers, de uiteindelijke winnaars, was als veertiende en werd pas de volgende dag uitgezonden, samen met alle andere liedjes en een samenvatting van de puntentelling. Wagemakers kreeg pas net voor de puntentelling te horen wat er in Enschede was gebeurd en sprak met de Nederlandse delegatie af dat bij eventuele winst van Nederland er geen optreden meer in de zaal zou worden gegeven.”

3 likes

Ah thanks voor de info! Moet idd die kant op. En als ik hem niet haal ben ik pas 2uur en een kwartier later thuis dus ga maar proberen een sprintje te trekken :sweat_smile:

Dus als je iemand in een Aldi Douze Points T-shirt voorbij ziet sjeezen, c’est moi :sunglasses:

Ik ga helemaal lekker op Finland van nu en hard rock hallelujah. Zit al die miepen over de herrie te zeuren
Bij op weg naar 't Songfestival

5 likes

Ze zeiden ook net dat Lordi zaterdag optreedt :joy: Wist ik niet

Edit niet in Ahoy maar vanaf een dak in Rotterdam

3 likes

Hoe komen ze ook bij deze mensen die er iets over gaan zeggen vraag ik me af. Helft heeft echt nog nooit een songfestival afgekeken denk ik

Haha ja echt een random club van mensen en beroepen :joy: Zet mij er dan ook maar tussen

1 like

Ja ik herinner t me echt als de laatste spannende Eurovisie die ik als kind meemaakte en dat ik nog boos/verdrietig was dat de uitzending onderbroken werd :zipper_mouth_face: Had totaal geen besef hoe erg t was wat er aan de hand was.
Daarna vond ik het niet ‘cool’ meer om naar t songfestival te kijken, het imago ervan was ook echt suf geworden. Het is eigenlijk pas redelijk recent dat het weer een happening is!

3 likes

Oja en de kleur ook idd! Zo blauwgroen

1 like

Ik vind die echt oude zwart wit beelden van vroeger zo leuk

2 likes

Ja echt geweldig, en allemaal van die schattige liedjes ook. Het is raar om je voor te stellen dat die mensen in t publiek alles ook gewoon in alle geur en kleur zagen zoals wij dat nu doen.

Ja echt kneuterige liedjes, en allemaal goed gezongen!

Oef nu Bob :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: Dat was mooie tv, hee. Met die knipoog ook haha. Heb echt gegild

3 likes