Songfestival # 2 (Deel 1)

Denemarken :broken_heart:

4 likes

Vond de act op beeld ook niet heel bijzonder, ze zong slecht en het was gewoon saai. Echt overrated.
Ze K0mt u1t NEderl4nd!!! Good for her, prachtige meid, maar neem nog een paar jaar zanglessen en probeer het dan nog eens.

9 likes

Ik vond Denemarken net echt epic. Omg die 80’s sprongetjes die hij maakte. Hardop zitten squealen van de lach :joy:

2 likes

Ik vond het juist wel leuk, Griekenland vanuit de zaal! Vooral hoe ze dus zo snel daarachter omkleden :sweat_smile:

Ik zit nu in de trein terug, wat een feest was het zeg! Zo raar maar ook zo fijn om weer eens live muziek te horen :heart_eyes: Vond het echt geweldig, enige grote minpunt dat het zonder IJsland was, maar publiek ging wel echt uit z’n dak voor ze en heel veel applaus en gejuich dus dat was wel heel leuk om te zien.

18 likes

Ik weet niet naar ik ben toch wel heel erg blij dat ik dit Trainwreck live mag gaan meemaken :joy:

5 likes

Hoezo mocht Nederland niet stemmen vanavond? Vanwege Stefania?

De grote 5 plus Nederland zijn gesplits over de twee semi-finales

source: 2020 Semi-Final line-up to stay for 2021 - Eurovision Song Contest

Oh, mag er alleen gestemd worden als je als land optreedt? NOS deed overkomen alsof Nederland alleen vanavond niet mocht stemmen.

“Nederland mocht (helaas) niet meestemmen vanavond.”
(uit de liveblog)

1 like

Ik snapte het ook niet helemaal toen er werd gezegd dat NL niet mocht stemmen, terwijl het zo makkelijk uit te leggen is eigenlijk.

Alleen zij die meedoen met de semi finale op deze avond + 3 van de 6 mogen stemmen, Nederland mocht afgelopen dinsdag al stemmen dus vandaag de beurt aan…

2 likes

Oekraine doet me echt denken aan dit Kate Bush nummer, dat hypnotische effect van de muziek.

3 likes

Ik ben even huilen om die enorm schattige man van Georgië

Edit: hij heeft nog geen 3000 volgers op Instagram hahaha aaaaaah

9 likes

dit is gewoon gemaakt voor het forum

2 likes

Whaha de vriend met wie ik dus was vanavond vond het (van te voren dan in ieder geval) echt een goed lied. Had hem al wel gewaarschuwd dat hij waarschijnlijk de enige in de zaal zou zijn en denk dat dat inderdaad zo was :joy: arme vent.

2 likes

Ik ook echt niet. Oké, ze kan wel zingen, maar ik vind het veel te schel.

Hier vooralsnog Finland en IJsland die in mijn top 3 staan. En ik hoop dat Italie goed is. Finland is gewoon wel mijn ding qua muziek en IJsland vind ik heerlijk gewoon, bijna knullig bijna.

Als Ijsland, Portugal, Italie, Frankrijk, Bulgarije of Oekraine wint ben ik dik tevreden. Ga ik allemaal nog vaak luisteren

1 like

De bookmakers:

5 likes

Zoveel zin als ik hiernaar kijk! Echt veel bangers :partying_face:

4 likes

Wow dit is echt 100x beter dan het origineel

7 likes

Wow holy idd :hushed: Waarom doen ze niet deze versie haha

2 likes

Sorry voor de dubbelpost maar haha, dit Volkskrant stuk. Vooral over Georgië (de zatte man)

10. Georgië

Tornike Kipiani - You

Tornike Kipiani gaat het Songfestival niet winnen. En hij weet het, want bij de inzending van zijn lied en dus de bijbehorende clip staart hij angstig in de koplampen, in afwachting van die fatale klap van de harteloze en eeuwigdurende uitsluiting. Zijn You is dan ook een parodie op een popballade: een bizarre tekst (‘Sunshine, I wanna touch you/ Wind blow, I wanna see you’, ga je dat écht zingen, Tornike Kipiani?) op meedogenloze muzikale kitsch met onbegrijpelijke zweepslagen (bekkens?) die de boel kennelijk moeten aanvuren, maar intussen gewoon het bloed uit je oren meppen.