Songfestival # 2 (Deel 1)

Ik ben trouwens een enorme Azerbeidzstan sinds ze meedoen in 2008.

Mag ik even een case maken dat Az het meest iconische Eurovisieland van de afgelopen 10+ jaar is.

Ik neem jullie mee naar 2008. Half Europa heeft nog nooit gehoord van Azerbeidzjan en degene die het wel kennen denken wss oh dat zijn vrome moslims. Maar dan komt Az GVD keeeeeeeihard binnen met dit nummer dat ALLES is dat je wil in een Eurovisie nummer

Na de eerste noot wist ik direct waar mijn alliantie lag in het nagorno karabach conflict.

Daarna deze banger die had moeten winnen (in plaats van running scared dat eigenlijk het saaiste lied was wat Az ooit heeft gestuurd)

Tussen 2009 en 2013 hebben ze ELK JAAR DE TOP 5 gehaald. Icons.

Alleen in 2018 stonden ze niet in de finale.

Drip drop
Hold me
Skeletons
Miracle
When the music dies
Hour of the wolf
Start a fire

ALLEMAAL BANGERS

Gesponsord door de overheid van Azerbeidzjan

36 likes

Mooie jurk van Chantal, van Edsilia is oké, van Nikkei vind ik juist nu helemaal niks.

Leuke kleding voor de finale. Maar zo jammer dat Jan niet een gekleurd pak draagt. Wijnrood, donkergroen, paars of een ruit ofzo. Waarom zo saai. Pakken zitten verder wel heel mooi en ze staan hem goed maar het had leuker gekunt.

6 likes

Ik vind de jurken van Edsilia juist heel mooi, ook heel erg passen bij hoe zij presenteert. En ze zal er vast zelf wat over te zeggen hebben gehad!

4 likes

Wat is jullie meest controversiële Eurovisie mening van de afgelopen 20 jaar?

Mijne is dat dit echt een ongelofelijk kutnummer is en ik gister dacht flikker op Helena.

Sorry maar My Secret Combination >>>>>> This is our night >>>> Shake (allebei van King Sakis) >> Opa! >> Alcohol is Free >> watch my dance >> Aphrodisiac >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
My number one.

De andere Griekse nummers zijn het niet waard om te onthouden en sinds 2015 heeft Griekenland GEEN ENKEL iconisch nummer meer gebracht, gelukkig is sinds die tijd Cyprus wel iconisch. Maar hoe zwak Griekenland tegenwoordig is is echt heel sad.

2 likes

Ha wat een leuke post! Ik vind Running Scared wel mooi, maar valt idd wel een beetje uit de toon met de andere acts die ze stuurden. Vond Mata Hari eerst echt niet boeiend, maar na hun show van dinsdag echt top :fire: :fire:

1 like

Ijsland, Finland en Frankrijk zijn echt lekker om op te rolschaatsen.

Frankrijk zou het ook goed doen bij kunstschaatsen. Zo’n hele solo routine met glitterpakje en alles

6 likes

Die bronzer op dr tetten is wel echt :100:

1 like

Elke keer als ik hem zie denk ik “wat doe je hier eigenlijk nog”

8 likes

Voelt bij de outfits van de presentatoren voor mij een beetje of ze bij de eerste halve finale full-out zijn gegaan maar waren vergeten dat er nog 2 shows waren…op de jurk van Nikkie van gisteren na want die was echt prachtig!

3 likes

Ik vind Måns gewoon niet zo boeiend

9 likes

Amen

• Slovenië en Oostenrijk 2021
3 likes

Sameee, vind Heroes ook compleet overrated overigens met z’n ‘dancing with the demons in our minds’, echt zo’n tumblrtekst van een dramatische veertienjarige.

8 likes

omg HOE. Het maakt me niet eens uit wat die man uitkraamt zolang ie maar in beeld is

6 likes

Ja gewoon zo’n saaie man vind ik het
Te doorsnee

4 likes

Love me some doorsnee

2 likes

En daarmee won ie (door de fucking jury die altijd een onterechte Zweden boner hebben) Ipv dit lied (ICONISCH) dat de publieksstem won

Echt roofdiefstal

8 likes

Grafnummer idd

1 like

Dit lied vond ik zo geweldig!

Wie weet welk lied van San Marino (volgens mij?) ik bedoel: in de clip zat een soort geanimeerd/getekend bootje op zee. Dat scoorde toen heel slecht (dacht ik) maar vond ik heel leuk.

2 likes

Ja love deze! Dit is pas lekker dramatisch en bombastisch maar dan op een goede manier, heb dit echt op repeat gehad.

1 like