Songfestival # 2 (Deel 1)

Was jij ook fan van die Zweedse frans.

Dat deze knäckebröd Looking fucker stans had zal me echt nooit niet verbazen.

Sowieso heb ik best een hekel aan het pijnlijke gegeil van veel landen op Zweden, zijn altijd van die typische net-niet Scandi’s zoals Estland en Letland die dan ongeacht de act hun jury 12 punten aan Zweden laten geven voor de erkenning ofZo. En dan alle buren ook met 12, echt alsof Zweden het Mooiste Meisje van de klas was en die anderen simps.

Vind dat eigenlijk erger dan de 12 punten van GriekenLand en Cyprus op elkaar.

5 likes

Ik vond destijds Sirusho - Qele, Qele van Armenie helemaal leuk, zie nu dat die uit 2008 komt, whut :crazy_face:

4 likes

Nog steeds boos dat dit niet won

3 likes

Nee dat dan weer zeker niet. Geen Zweedse boner, alleen een Mans boner

2 likes

Oude Eurovisie songfestival nummers zijn mijn favoriet. Dana international :heart: Jullie nog suggesties? Naast ABBA en Celine Dion.

4 likes
8 likes
1 like

Kent iemand deze nog?

Zo kut en chill tegelijk

(Ook weer eentje voor in het rijtje net-niet-Zweden)

9 likes

Jaaaaaaaa deze zing ik nog heel vaak

Vooral die break en dat ie dan dat glas slaat

I will be POPULAR
I will be POPULAR
Poooooopuuuuuuulaaaaaaaaaar

5 likes

Goed nummer idd, maar ik vind het nog steeds stom dat Rusland niet won toen. Geweldig nummer.

5 likes

Aah echt zin in morgen :smiley: zitten echt topoptredens tussen, wordt leuk.

Zoveel nostalgie naar twee jaar geleden trouwens, was zooooooo leuk dat Duncan won, was zo verdiend! Zit ook zijn optredens opnieuw te beleven haha

Ik keek toen met een groepje mensen die niet uit Nederland kwamen en ze vonden hem stom :angry: ze riepen ook “yes, game over! Next!” Naar de tv enzo :angry:

Maar een van hen is Duits en Duitsland kreeg lekker geen punten gna gna

7 likes

Volgens mij had ik in dit topic gelezen dat de artiesten in de green room hun eigen drankjes moeten betalen (alleen water, koffie en thee is gratis), maar ik kan het even niet meer terugvinden. Ik moest er gister de hele tijd aan denken toen ik de artiesten met hun drankjes zag :sob:

3 likes

WTF dat zou wel heel skeer zijn.

Ik vind al die nummers met slechts 1 zin of woord als refrein fakking kut en saai.
Alleen Eleni met Fuego was nog leuk.
Die Tamta van 2 jaar geleden en nu die Natte Haring en Lady Gaga copycat vind ik gewoon niet zo heel boeiend. Of getalenteerd.

4 likes

Ik heb mezelf wel eens uren verloren in youtube video’s van mensen die Duncan’s optreden zagen of toen de uitslag van de finale keken. Iedereen helemaal emotioneel enzo, zo geweldig haha.

6 likes

Deze post is verplaatst naar het ‘opbiechttopic zonder OMG-reacties’

En over Måns: terugkijkend is Heroes ook gewoon een niet zoveel zeggende, catchy popsong zonder al te diepgaande boodschappen en matige lyrics (al zegt Måns zelf nog steeds dat het over oorlog ging, maar goed, daar heeft hij als jonge Zweed nou ook niet heel veel ervaring mee). Nu zou zijn act totaal niet opvallen tussen al het andere green screen/interactie met led-schermen/projecties op lichamen geweld, maar naar mijn idee was hij echt een van de eerste toen die zo’n strakke show neerzette. En daardoor (en omdat ik hem supercharmant vind) was ik wel echt impressed en is het voor mij wel een terechte winnaar. Niet ‘omg mn favo nummer allertijden’ maar als hij in mn spotify playlist voorbij komt word ik er wel vrolijk van.

En nu we met favorieten aan het strooien zijn:

Zoveel powerrrr en had dit niet zo verwacht van Turkije. Jammer dat ze niet meer meedoen.

17 likes

Ik kan morgen niet kijken want het is mijn vriends verjaardag en er komen vrienden langs en die gaan het echt niet willen kijken :sob:

1 like

Ja dat was ik! Dit werd genoemd in de officiele eurovision podcast, maar volgens mij ging het meer om backstage en in de kleedkamers enzo, niet in de greenroom. Dat ze in de kleedkamer dus water, koffie, thee en sap hebben/kunnen krijgen, maar als ze iets anders willen ze dat inderdaad dus wel aan een balie oid moeten bestellen/betalen.

Maar denk dat dat emmertje ijs met drankjes op de tafels in de greenrooms wel gewoon gratis wordt bijgevuld hoor! Dat zou wel heel kneuzig zijn, dat je dan net in beeld ziet hoe de delegation host van een of ander land de biertjes staat af te rekenen.

2 likes

Weet je zeker dat dit wel vrienden zijn? :thinking:

8 likes

Oh gelukkig! Ik moest bijna huilen toen die arme man van Georgie niet door ging en ook nog eens z’n glaasje witte wijn zelf moest betalen :sob:

11 likes