Songfestival # 2 (Deel 1)

Wij kunnen alleen eerste halve finale meestemmen toch?

Ja klopt! Tenzij @Amaura ergens anders woont natuurlijk, maar zowel Nederland als België kunnen alleen in de eerste halve finale stemmen

1 like

Ah ja, ik woon in Spanje, volgens wat ik gezien had, kan ik de tweede halve finale stemmen.

1 like

Oh dat verklaart! Dan zou ik zeggen stem zeker op IJsland :blush:

Heb ze ook kunnen scoren, zo leuk! Echt wel prima kwaliteit ook, viel me alles mee. Zo’n zin in volgende week! :partying_face::partying_face::partying_face:

7 likes

Bekijk Songfestival Newsflash op https://www.npostart.nl/POMS_S_AT_16518996

Best leuke filmpjes!

1 like

Vandaag in de officiële Eurovision podcast: als de artiesten iets anders willen drinken dan water, thee of koffie, moeten ze dat zelf bij een balie kopen. Vind ik wel echt typisch Nederlandse gierigheid zeg :joy: ben benieuwd hoe duur een biertje als bezoeker is als ik dit hoor :sweat_smile:

9 likes

Ben ook wel echt heel erg benieuwd hoe dit in de praktijk gaat. Moeten ze dan ook zelf betalen voor de flessen wijn die vaak op de tafels staan in de greenroom? Voor de champagne bij eventuele winst? Moeten ze ook eerst bij een andere balie muntjes kopen? :joy:

2 likes

Staan er ook toiletjuffrouwen (waarom geen mannen?) bij de wc’s backstage? Hahah wat gênant

1 like

Klinkt alsof je een persoonlijke link krijgt ofzo? Zouden ze het testcentrum bij Ahoy volledig gaan inzetten… Ben benieuwd

1 like

Ik denk dat het gewoon via dat testen voor toegang gaat, had ook al een afspraak gemaakt. Bij mij staat dat ik vandaag uiterlijk meer info krijg dus zal wel ff delen wat ik te zien krijg!

2 likes

Ja leek mij ook! Ik heb daar ook voor in de ochtend al wat gepland haha. Benieuwd of jij al extra info krijgt, ik had eerst ook de datum van vandaag staan

1 like

Ik ben zo zenuwachtig voor die test. Ik ben zondag positief getest op corona, de minimale klachten die ik had zijn gelukkig alweer weg. Maar die test kan natuurlijk nog wel positief uitslaan :grimacing:
Ik heb kaartjes voor de zaterdag trouwens. Als het bijvoorbeeld dinsdag zou zijn, zou ik het niet eens proberen. Ook niet omdat ik echt geen risico voor anderen wil vormen.

Ah nee, wat rottig joh! Moet je niet sowieso na 5 dagen nadat je klachtenvrij bent oid nog testen bij de GGD? Dan weet je eerder iig al waar je aan toe bent!

1 like

Als je eenmaal positief hebt getest bij de ggd hoeft/mag dat niet opnieuw, want hun testen blijven volgens de jongen die mij belde nog wel zo’n 6 tot 8 weken positief na besmetting. Mijn enige hoop is dus dat de sneltest bij testen voor toegang net iets anders werkt. En ik heb m’n man en dochter ook niet besmet, dus blijkbaar/hopelijk breng ik überhaupt niet zo veel virusdeeltjes voort.

Het is wel een achtbaan. Na de stress voor de kaartjes op zaterdag, nu stress voor de test. En vandaag is ook mn vaccinatieoproep binnengekomen omdat ik in de griepprikgroep zit :joy:

1 like

Ah ja, dat klinkt inderdaad wel stressvol! Ik ga voor je duimen :blush:

Bij mij staat nu ook ineens 14 mei :stuck_out_tongue:

Eerste halve finale (op Malta na) heeft nu de tweede repetitie gehad:
-Israël klinkt goehoeed en wat een tof haar
-Rusland wordt ook echt vet. Ik vind die beat echt zo nice en staging ziet er ook mooi uit
-De lead singer van Oekraïne ondergaat een coronatest, dus de repetitie werd gedaan door een
NL invaller maar hallo, dit klinkt net zo goed :joy::exploding_head:
Maar goed, hopelijk heeft ze niks
-Slovenie wordt echt vreselijk

Huh die NL invaller inderdaad (Emmie van Stijn heet ze blijkbaar), hoe kan zij dit zo goed zingen, spreekt ze Oekraïns? Hebben alle kandidaten een NLse invaller voor het geval ze uitvallen?

Edit: zie dat er 10 studenten van conservatorium een stageplek hebben als stand-in inderdaad! Hoe cool als je die kans krijgt (hoop wel dat de originele zangeres weer beter wordt, zou wel sneu zijn als ze het moet missen).

9 likes

afbeelding

Italië stijgt :heart_eyes::heart_eyes: Top 3 ligt dicht bij elkaar nu

2 likes