Songfestival #3

Songfestival is al meer dan een maand geleden, meer dan genoeg tijd om een portret op je lichaam te laten vereeuwigen!

3 likes

hahaha omg

2 likes

Ja deze dan hahaha echt heel intens

4 likes

Dit gifje geeft wel diepere betekenis aan dit lied :flushed:

Agreed. En niet omdat ik zelf Oekraïns ben. Love her.

1 like

Die interviewster klinkt zenuwachtig. Zou ze ook crushen op damiano?

3 likes

Ehh ik versta alleen Russisch omdat ik uit het Russisch-talige gebied kom haha. Maar geniet alsnog van haar hoofd en gifjes :sunglasses:

1 like

Ik wil dit topic ook post-ESC wel levend houden, dus ben ik benieuwd naar het volgende: wat zijn inzendingen waarvan je de studioversie heel tof vond (die je bijvoorbeeld ook nog steeds luistert), maar die live echt tegenvielen?

Ik begin! :partying_face:

Jessica Mauboy - We got love, Australië 2018
Vind dit echt een heerlijke, aanstekelijke, catchy popsong. Maar live…auch! Beetje saaie staging, jurkje waarin ze zich niet heel fijn in lijkt te voelen? Ik denk dat ze echt heel zenuwachtig was, klinkt buitenadem, vals en het stukje waar ze probeert het publiek mee te laten zingen is vooral…ongemakkelijk :grimacing: Ze werd laatste in de televote, maar blijkbaar was de Juryfinale wel iets beter en werd ze uiteindelijk 20e.

Katerina Duska - Better love, Griekenland 2019
De singleversie staat in m’n playlist, vind ik echt een heel fijn nummer. Maar live, oei. VInd sowieso haar stem, backing vocals en de muziek niet goed afgestemd, klinkt heel raar. En alle noten die ze op de single wel haalt klinken live allemaal net niet. En verder ook niet denderend fan van de staging. Zo jammer! Ze was overigens wel door naar de finale, maar werd daar 21e.

Lesley Roy - Maps, Ierland 2021
Ik vrees dat ik een van de enige was, maar ik had Ierland nadat het nummer en de clip uitkwamen best hoog op m’n favorietenlijstje staan! En toen heeft iemand bedacht dat het slim is om een act neer te zetten waar ze de helft van de tijd op een loopband moet rennen? En die blijkbaar qua timing en cues enzo zo ingewikkeld was dat ze meer bezig was met of ze wel de goede bewegingen maakte en in de goede camera keek, dan te letten op haar zang :cry: Zo zo jammer, want het idee van de act vond ik best leuk, maar nu zag het er heel kneuterig uit. Ze werd laatste van haar halve finale :grimacing:

5 likes

@Acquiesce

Deze Finse inzending is een heerlijk eurodance song en had een banger kunnen zijn

Helaas was het live minder en scoorden ze weinig punten.

3 likes

Whaha love it!! Je ziet ook bij 2:54 echt één iemand heel enthousiast klappen, de rest denkt volgens mij ehhh whut? :sweat_smile:

1 like

Ja eens! Met subs is het idd wat makkelijker te begrijpen denk ik. Of als ze langzamer praten haha.

Kreeg deze net als aanbeveling haha

2 likes

Oh wauww. Wel fascinerend dit, ben dan wel benieuwd of al die 14jarigen al het songfestival keken, of dat dit ook wel weer zo’n Tiktok/Tumblr/Insta-hype oid is geworden? Beetje zoals Duncan 1.5 jaar later opeens weer viral ging door Tiktok.

Anyway, vrees wel veel teleurgestelde pubers als ze er dan volgend jaar achterkomen dat het songfestival niet alleen maar geile rockbands en knappe jonge gozers heeft :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Ierland was ook een van mijn favo’s van tevoren, jammer dat het niet werkte. Maar Embers was ook een van m’n favo’s, dus blijkbaar heb ik niet zo’n betrouwbare smaak…

8 likes

Misschien een hele unpopular opinion. Maar ik vond fuego live echt mega slecht. Inmiddels heb ik t nummer echt grijsgedraaid in mn summer playlist.

2 likes

Even een interviewtje doen voor de radio in NL… :laughing:
De bandleden zien er wel weer prachtig lekker uit :heart_eyes:

5 likes

Oe zeker onpopulair! :scream: maar wel helemaal met je eens dus dat het echt een heerlijk zomernummer is.

2 likes

Foureira komt nog wel een keer terug op het songfestival dus pas maar op :fire:
Ik heb haar live gezien en ze is echt een goede performer. Moet toch even opkomen voor m’n vasilissa hoor 🥲

2 likes

Ik heb echt bijna altijd wel een favoriet die live ineens tragisch is :weary:

Noord Macedonie in zowel 2017 en 2018 lekkere nummers maar slechte staging en zang

Deze klonk gewoon als een heel ander nummer

Kon niet geweldig zingen en de staging was niet zo speciaal als ze dachten

Ennn natuurlijk dit jaar. Studio is oprecht zo leuk maar ik weet gewoon niet wat er misging hier, of hij gewoon niet kan zingen of te zenuwachtig was

2 likes

Ah yes, the beautiful sites of Hilversum Mediapark in Amsterdam :smiling_face_with_three_hearts:

10 likes