Songfestival #3

Ik ben ook voor hun!! Ik vind het echt een heerlijk optreden ook, past ook helemaal mooi in het rijtje met Hatari en Dadi

Waar heb ik naar zitten kijken, haha :rofl:

3 likes

Ik denk dat we ons geen zorgen hoeven te maken!

En bij Melodifestivalen denk ik dat het sowieso Cornelia Jakobs wordt. Veel concurrentie is er niet, ik vind het geen goede selectie dit jaar. Dat liedje van Klara Hammerström vind ik wel oké, maar ze zong er de vorige keer vaak naast (geen idee hoe ze nu zingt want ik kijk vanavond niet live).

1 like

Nou beter wordt het Cornelia Jacobs want als Liamoo wint ga ik echt huilen haha. Ik vind het wel zo raar dat de internationale vakjury de helft (!) van de stemmen krijgt voor wie Zweden afvaardigt? Hoezo is dat geen nationale vakjury dan haha

(vond Klara Hammarström het wel beter doen deze keer dan vorige keer trouwens)

1 like

Haha, Liamoo is echt verschrikkelijk. Het lijkt me wel dat het Cornelia zal worden! En ik snap eigenlijk ook weinig van de logica achter het systeem bij Melodifestivalen :sweat_smile: Misschien moeten ze de organisatie een beetje revampen.

3 likes

schijnbaar heeft de man die tweede werd, anders, cornelia op haar 16e volledig afgekraakt toen ze auditie deed voor idols

mooie revenge

Ze heeft gewonnen en ze wist van gekheid niet meer hoe ze moest reageren haha! Juiste nummer van de twaalf die gewonnen heeft als je het mij vraagt in elk geval

@instantramen ja klopt, was wel al in 2008 en hij heeft achter de schermen alsnog z’n excuses aangeboden haha “shit, wat had ik het mis”

3 likes

Oh goed dat Cornelia gewonnen heeft! Het is niet mijn favoriet dit jaar, maar het is een solide inzending.

Ik zag vanmiddag Zweden 1961 nog eens voorbijkomen op YouTube. Zweden werd dat jaar helaas 14de maar ze hadden wat mij betreft mogen winnen. Zo’n leuk en vrolijk liedje en wat een uitstraling!

3 likes

Ja leuk om te zien die oude inzendingen hè! Lill-Babs was echt ontzettend geliefd, ze heeft ook nog in de serie Bonus Family gespeeld die op Netflix staat! :heart:

2 likes

Ze hebben verloren van de nummer 4 :joy:

Zweden vind ik wel leuk! Maar wel meteen weer zo overrated

2 likes

Ah ja, ze heeft gelukkig ook zonder hoge notering op het songfestival nog een heel goede carrière gehad! Leuk dat ze in die serie zit, die serie staat op mijn watchlist dus ik kijk naar haar uit.

@NInja Ja, ik had niet op de bookies moeten vertrouwen! De nummer 4 :sob:

1 like

Mijn top 5 tot nu toe:

1. Noorwegen
  2. Letland
  3. San Marino
  4. België
  5. Oekraïne

Een onpopulaire mening maar ik vind het liedje van San Marino wel heel goed. Ik had het eerst op Spotify gehoord en dan pas gezien dat de zanger een Maneskin-ripoff is, dat vind ik er wel minder aan. Maar ik houd echt van de glamrock-vibes dat het lied heeft en de combinatie van het Italiaans en de Engelse woorden die hij overdreven ‘sexy’ uitspreekt. Zit er ook al de hele tijd mee in mijn hoofd.

4 likes

Playlist met alle liedjes die tot nu toe bekend zijn:

4 likes

Die Engelse uitspraak :woozy_face: Nahhhh, geen hoogvlieger deze

zoveel is er niet mis met de uitspraak? beter verstaanbaar dan het nederlandse nummer lol

Ik vind Estland echt heel goed! Dat fluitje en een goede stem :heart_eyes:
Onze inzending vind ik ook mooi, ik vind het Nederlands gezongen echt goed klinken (vaak vind ik het toch wat minder). Maar het liedje is wat vlak het werkt niet echt naar een climax toe ofzo?

wat zijn jullie favorieten?

Goed nieuws! Ik denk idd dat ze sowieso de live on tape moeten gebruiken maar vind het wel fijn dat ze er dan toch een beetje bij zijn

1 like

Op alfabetische volgorde:

Estland
Frankrijk
IJsland
Italië
Nederland
Oekraïne
Servië
Slovenië
Tsjechië
Verenigd koninkrijk
Zweden

1 like

het nummer van griekenland doet het redelijk in de odds en lijkt ook veel fans te hebben, maarik vind het echt nietssssss, dit is echt de definitie van een zeiknummer voor mij

2 likes