Songfestival #3

Kgg ik krijg nu allemaal smsjes van Eurovision met “Bedankt voor uw deelname. Helaas is de voting al afgelopen.“

Ja bedankt klootviool, ik heb dan ook al 2 uur geleden gestemd toen het nog wel kon🤬

Ik vind het héél storend dat mn votes niet meetellen.

5 likes

doen ze wel denk ik, alleen het bevestigen en geld incasseren duurde ff

2 likes

hahaha echt he, ‘ja je bent er zo niet bij, je denkt echt aan presenteren’

Sure Chantal

1 like

Nou dat vind ik dan wel weer een beetje overdreven, een drug test voor de deelnemers. Kan het niet zo goed beargumenteren maar vind dat echt te ver gaan.

9 likes

Dat blijkt dan wel na een onderzoek.

1 like

Ik ga slapen, vond het een heerlijke week en Nikkie we love you!

Nikkie en Jeangu zijn mijn lievelings van deze avond :heart: Of eh week :heart:

6 likes

Hoezo, ik krijg letterlijk een sms dat ik nu niet meer kan stemmen en het evenement is bovendien al afgelopen?

Waarschijnlijk mag ik nog wel betalen voor deze afwijzing haha

1 like

Ik denk niet dat het iets te maken heeft met racisme maar gewoon dat we de host country zijn, niemand gunt een land 2x achter elkaar te winnen lol

Daarbij hoeft het niet zo te zijn dat we echt 0 punten hebben gekregen, Cornald Maas zei net ook dat we misschien wel overal 11e zijn geworden. Dan heb je dus geen punten omdat je niet in de top 10 zit

5 likes

Hier zegt ie iets over een gebroken glas en dat ie geen drugs gebruikt.

3 likes

Vind het zo typisch truttig Nederlands om dan helemaal verontwaardigd te gaan doen over een sleutelpuntje drugs. Het is toch algemeen bekend dat dat veel wordt gedaan in de entertainmentwereld, zeker rockartiesten zijn daar echt niet onbekend mee. Daarnaast giet iedereen daar zich ook live op tv vol met alcohol en dat is ook geen wereldnieuws :woman_shrugging:t2:

31 likes

Die kreeg ik ook ja. Beetje jammer.

oh shit, sorry had niet goed gelezen. ik ook zie ik net :sob: #RIGGED

3 likes

Dat het een regelmatig gebeurt is toch nog geen reden om iets anders dan ook maar oké te vinden? Ik vind de normalisering van alcohol, zowel in het dagelijks leven als op tv, ook niet oké, maar drugs gebruiken op tv (als dat al het geval is, de zanger geeft aan dat het niet zo is dus daar vertrouw ik dan maar op) gaat voor mijn gevoel nog iets verder. Dat mensen drugs gebruiken is hun keuze, maar hou dat lekker privé in plaats van op televisie.

14 likes

Man wat een awesome dag. Eerst lekker alle acts bekeken in het Ahoy en vervolgens met vriendinnen liggen schuddebuiken van de lach voor de tv. Perfecter kon echt niet (nou behalve dan mijn feest van 2 jaar terug, dat kan nooit overtroffen worden):joy:

42 likes

Ik zie persoonlijk niet goed in wat het verschil is (behalve dat alcohol schadelijker is dan cocaïne, voor zowel de gebruiker als de omgeving :clown_face:), maar daarin kunnen we van standpunt verschillen!

Snap vooral niet dat mensen (op Twitter enzo) nu zo verontwaardigd doen en roepen om het hele land te diskwalificeren om een vaag filmpje en een roddel. Persoonlijk vind ik het erger als een land een ander land bezet en bombardementen uitvoert op burgers maarja dat is mijn mening

37 likes

over stemmen:

allemaal in NL. :ok_hand:

1 like

heb je toevallig ook t-mobile? zou er een dikke vertraging zijn geweest of wat

1 like

Ik had dit ook!! Vind het echt belachelijk? Ben wel benieuwd hoeveel stemmen er nu niet mee zijn gegaan…

1 like

Ik vind alcohol persoonlijk ook een zeer schadelijke drug en ben geen voorstander van het laten zien van alcohol in tv-programma’s, van reclames voor alcohol en dergelijke. Wat mij betreft (ik ben geheelonthouder) wordt alcohol behandeld als de drug die het is, maar ik ben me er ook van bewust dat ik vrij extreem ben in mijn opvattingen over alcohol en daar nogal alleen in sta. Van mij zou het allebei (alcohol en drugs) niet op tv hoeven, maar het is ook een feit dat alcohol geaccepteerder is. Als ik dan moet kiezen, heb ik toch liever dat de een helemaal niet op tv komt en de ander wel, dan allebei wel omdat het nou eenmaal allebei drugs is/zijn. Nogmaals, mijn mening over alcohol is vrij extreem en ik kan me goed voorstellen dat we op dit gebied van mening verschillen, even goede vrienden!

Met je tweede punt ben ik het volledig eens, ik begrijp dat mensen verbaasd waren over het filmpje maar nu de zanger het heeft uitgelegd, is die discussie wat mij betreft ook klaar. Er werd een verkeerde conclusie getrokken, mensen schrokken daarvan, maar nu is duidelijk wat er aan de hand was en kunnen we weer door. Er zijn wel grotere en belangrijke dingen in de wereld om ons mee bezig te houden inderdaad.

4 likes