Ik vind alcohol persoonlijk ook een zeer schadelijke drug en ben geen voorstander van het laten zien van alcohol in tv-programma’s, van reclames voor alcohol en dergelijke. Wat mij betreft (ik ben geheelonthouder) wordt alcohol behandeld als de drug die het is, maar ik ben me er ook van bewust dat ik vrij extreem ben in mijn opvattingen over alcohol en daar nogal alleen in sta. Van mij zou het allebei (alcohol en drugs) niet op tv hoeven, maar het is ook een feit dat alcohol geaccepteerder is. Als ik dan moet kiezen, heb ik toch liever dat de een helemaal niet op tv komt en de ander wel, dan allebei wel omdat het nou eenmaal allebei drugs is/zijn. Nogmaals, mijn mening over alcohol is vrij extreem en ik kan me goed voorstellen dat we op dit gebied van mening verschillen, even goede vrienden!
Met je tweede punt ben ik het volledig eens, ik begrijp dat mensen verbaasd waren over het filmpje maar nu de zanger het heeft uitgelegd, is die discussie wat mij betreft ook klaar. Er werd een verkeerde conclusie getrokken, mensen schrokken daarvan, maar nu is duidelijk wat er aan de hand was en kunnen we weer door. Er zijn wel grotere en belangrijke dingen in de wereld om ons mee bezig te houden inderdaad.