Songfestival #3

Nee dat weet je ook niet zeker, en ik ben heel slecht in statistiek enzo, maar de kans lijkt me groter dat de verdeling van niet meegetelde stemmen vrijwel gelijk is aan de wel doorgekomen stemmen, dan dat bijvoorbeeld alle sms-stemmen voor Frankrijk wel zijn doorgekomen en alle stemmen voor Italië niet. Dat bedoelde ik.

Edit: en omdat absolute stemmen er niet toe doen, denk ik dus dat het netto resultaat niet (zo veel) anders zou zijn. Maar misschien kan iemand met meer statistiek-kennis hier wat zinnigers over zeggen. :sweat_smile:

3 likes

Mag ik nog even aandacht vragen voor dit moment tijdens de korte recap van alle liedjes van de finale.

De meeste landen als ze in beeld komen: stem op ons!!! :star_struck::star_struck::star_struck::star_struck:

Portugal:

Finland:

33 likes

Ga je toevallig een lekkere lasagne met aubergine maken? :eggplant:

(Heb ik deze grap gestolen van Twitter? Misschien)

4 likes

Net hard gelopen en tijdens m’n laatste km’s al strijdend 3x Italië op repeat, LEKKER HOOR. :it:

8 likes

Voor iedereen die de spanning van de punten van de televoting ook niet aan kan een tip voor volgend jaar:

Van te voren is bekend hoeveel punten er in totaal te verdelen zijn, 58 per land (12-10-8-7-6-5-4-3-2-1) en er waren 39 landen die punten gaven dit jaar, totaal dus 2262 punten te verdelen. Als je dan elke keer het aantal punten wat genoemd wordt aftrekt, weet je aan het eind dus al meteen hoeveel punten er over zijn voor het laatste land, stuk eerder dan dat de presentatoren het noemen. En ook de landen daarvoor kon je wel al inschatten dat de ze niet zoveel punten meer als Italië zouden krijgen.

Ik heb het gedaan zo gister en vond het wel grappig, scheelt weer wat nagelbijten aan het eind :joy:

15 likes

Volgens mij zat Cornald ook zo met een rekenmachine, want Sander zei op een gegeven moment iets van: ga je het voorzeggen?

8 likes

Ja doet hij sowieso, bij Duncan wist hij het ook al

4 likes

Zo waar hahaha, maar de Duitse inzending was wel echt een running joke voor ons de gehele avond. Dus ik wil hem bij deze wel echt bedanken voor de buikspieroefeningen :joy:

6 likes

Ja klopt, maar toen was ie zo zenuwachtig en flabbergasted dat ie het nog niet helemaal durfde te vertrouwen/zeggen volgens mij!

1 like

Nee nee ik heb hem al lang geleden geclaimd in het dark crushes topic.

5 likes

Ik moet ook gewoon echt hard lachen dat jeangu echt overal dood gespamd werd, zo ook die muurschildering naast de Dirk hier en dan die 0 punten :joy::joy::joy: echt raap me op gewoon. Moest echt hysterisch lachen erom gisteren. Zo brutal was dat gewoon!

1 like

Ik vind de spotify versie van Engeland wel echt heel catchy! Echt jammer dat die vent live zo slecht is

5 likes

Ik vind dit dus heel jammer, dat ze het einde (vooral laatste vier gisteren) zoooo erg rekken dat je gewoon in de commentatoren al hoort dat zij de winst al berekend hebben. Zo onnodig lang gerekt

3 likes

Ach ja, Jeangu… We hadden een gegarandeerde finale-plek, ik vind er best wat voor te zeggen om dan iemand alle creatieve vrijheid te geven en de ruimte te geven om iets te laten zien en neer te zetten wat je andere jaren niet zou durven, iets met een diepere laag en niet zo ESC-achtig. En hij nailde het gewoon! Denk dat het hem toch wel veel positiefs heeft gebracht en zal brengen… Hoop ik! Gun hem alles.

84 likes

Ik vind dit liedje van de band van Italie ook echt lekker

8 likes

Ik vind het eigenlijk wel mee vallen hoeveel hij gepromoot is, zeker nu het in eigen land was.
Heb het idee dat voorgaande jaren nummers echt veel meer gepusht werder op radio en andere media

1 like

Hmmm ik weet niet! Maar ik zag wel hashtags, en filmpjes voorbij komen, en die muurschildering natuurlijk en dat kan ik me niet herinneren van voorgaande jaren. Nu organiseerden we het ook natuurlijk, dus ik snap het wel! Alleen ik vond het gewoon zoooo lullig gisteren, maar kon het niet helpen moest er zo om lachen. Ik gun hem verder ook alles hoor, ik vond hem ook gewoon heel goed hoor, het was gewoon alleen ontzettend ouch :joy:

Vind het ook oprecht kut voor hem. Hij is een en al positiviteit en komt oprecht over. En ik vind het lied leuk, de boodschap ook,
maar iedereen wist dat dit niet ging winnen.

Een conspiracy gedachte, misschien wilde Nederland gewoon niet nog een keer winnen?

En wilden ze Jeangu een platform bieden om iets te doen waar hij zelf volledig achterstond, met de gedachte: kijk hoe goed we maatschappelijk bezig zijn maar tegelijkertijd profijt eruit halen en weten dat het nummer waarschijnlijk toch niet gaat winnen (scheelt geld).

2 likes

Ga er maar ook staan, het jaar (oké 2 jaar) nadat Nederland gewonnen heeft.

2 likes

Hier staat Maneskin aan en vind hun andere nummers ook wel tof. En die zanger is ook niet verkeerd inderdaad :smirk: :smirk: Ben wel 13 jaar ouder, maar ach. Ik vind 5SOS ook leuk, dus moet kunnen.

6 likes