Songfestival #3

Ik wou dat wij in NL ook een leuke voorselectieshow hadden :tired_face: dan kom je tenminste wat eerder in de songfestivalstemming, nu is het maar ƩƩn week in mei

5 likes

Ho ho, nog beter zelfs: Gerrit-Jan! :joy:

Ja dat zou ik ook wel leuk vinden! Ik heb in Zweden gewoond en daar leeft dat allemaal veeel meer en dat was dan ook wel leuk om mee te krijgen. Dan is er ook echt een opbouw ernaartoe inderdaad!

1 like

die film heeft het songfestival wel echt goed gepersifleerd

1 like

Haha Oekraïne en Italië zo leuk

Deze foto ook, geweldig haha

18 likes

I feel very judged by this picture and I’m not even mad

3 likes

Nou, ben wel blij dat het nationaal songfestival is afgeschaft, daar zijn we in de laatste jaren een beetje bekaaid mee vanaf gekomen qua inzendingen

3 likes

Ja Melodifestivalen leeft echt in Zweden! Mijn ex vriendin is Zweeds en die keek dat altijd met familie en vrienden, ging ook naar van die shows waar de kandidaten optraden etc. Heb ook het idee dat mensen in NL Eurovision vooral leuk vinden omdat je overal op kunt zeiken, terwijl in Zweden mensen het meer gewoon oprecht leuk vinden.

Ja ik vraag me wel af hoezo het bij ons niet uit de verf kwam? Miss nemen andere landen het serieuzer? Dat doen wij inmiddels ook wel, denk ik, dus misschien dat het nu beter van de grond zou komen.

2 likes

Als FF zich over een Nederlandse variant van Melodifestivalen zou buigen zou het al 10000% beter zijn dan hoe hoe ze dat gebruikelijk zouden aanpakken.

10 likes

Ja dit gevoel heb ik ook wel een beetje, dat er juist omdat mensen het in Nederland nu wat serieuzer bekijken er wel hoop zou zijn voor iets als een nationaal songfestival. Ik denk dat ook in hoe veel mensen het Eurovisie ervaren wel echt veranderd is sinds we wat betere artiesten zijn gaan sturen.
(Als we dit weer zouden gaan doen en dan weer Sienekes gaan sturen dan hoeft het voor mij ook niet zo :see_no_evil:)

2 likes

Denk omdat de TROS het organiseerde, hofleverancier van de Jan Smitten van deze wereld :face_with_hand_over_mouth:

16 likes

Ja Zweden neemt dat echt suuuper serieus allemaal, die willen al bij de nationale finale dat alles helemaal perfect is zodat de staging niet veel aangepast hoeft te worden.

Volgens mij is Sanremo in Italie niet perse een voorronde voor Eurovisie, dat is gewoon de keuze die je krijgt als winnaar maar die mensen doen daar niet fanatiek aan mee omdat ze naar Eurovisie willen dacht ik. Maar wat ze doen werkt wel want daar komt zoveel goede muziek uit :ok_hand:

In andere landen is het gewoon geluk hebben dat er iemand mee wilt doen met een goed liedje en dat diegene dan ook daadwerkelijk wint.

5 likes

Ah, bewust helemaal niets gekeken daardoor? :pleading_face:

Je bent niet de enige die zich er rot over voelt

Paar keer om gejankt deze week, dat weet niemand haha. Ik had eerst ook tickets, maar had er vlak voor de nieuwe loting opeens niet meer zo’n zin in (?? Hoe :face_with_symbols_over_mouth:). Volgens mij vond ik het ook een beetje spannend allemaal of zo? Eigen stomme schuld dus dat ik niet heb meegedaan met de nieuwe ronde.

3 likes

Italiƫ stuurt de laatste jaren sowieso echt wel goede inzendingen inderdaad, dus het lijkt wel te werken!

Ik vind de inzendingen van Zweden wel een beetje saai de afgelopen jaren - niet slecht, maar wel altijd heel veilig.

5 likes

ja klopt, ze lijken zich een beetje aan een standaard formule te houden (redelijk knappe man zingt popnummer)

1 like

Ja precies! En dat heeft natuurlijk in 2015 goed gewerkt, maar als je het dan daarna elk jaar opnieuw blijft doen wordt het wel een beetje oud.

2 likes

Waarom gaat het eigenlijk alleen maar over Damiano en hoor ik niemand over de pianist van The Black Mamba (Portgual)?

Ik bedoel

hallo

Bonusfoto: rustig een stukje kaas eten ipv juichen voor stemmen

Hij heet Gui Salgueiro, echt een sexy naam ook :drooling_face:

41 likes

Dit topic is de rest van het jaar gevuld met thirsty forummers die foto’s van deelnemers delen :drooling_face:

11 likes

Op die foto rechtsboven als zichzelf is ie wel leuk maar ik vond die hele act en look gewoon zo onsexy dat ik het niet kan voelen

16 likes