Songfestival #3

Ik heb het liedje ook alweer sinds zaterdag in mijn hoofd dus dat heeft hij wel bereikt

1 like

Best wel lang filmpje, maar geeft wel een heel leuk inkijkje in hoe het er vanuit het publiek allemaal uitzag!

7 likes

Echt hè, ik ga het liefst Lil Nas X op de paal achterna naar beneden, amuseer me wel daar

13 likes

Heb deze al zo vaak geluisterd afgelopen dagen, love it.

11 likes

Een vriendin vroeg zich af hoe het zit met de animaties etc op de achtergronden van acts. Wordt dat vanuit Eurovision geregeld of regelt elke artiest dat zelf? Ik heb gegoogled maar kon het niet vinden.

Ik kwam terwijl ik dat zocht wel dit filmpje tegen hahaha:

1 like

Elke act heeft volgens mij een audiovisueel plan wat ze met de geluid en beeldtechnicus van de organisatie bespreken. Idee leveren ze dus zelf aan maar uitvoering ligt bij de organisatie.

1 like

Ja en vgm heeft hij zelf ookal aangegeven nooit te denken dat ie ging winnen of er kans op maakte, hij is gewoon mega fan van Eurovisie en wilde een keer meedoen. Als ik kon zingen zou ik het ook proberen

2 likes

https://eurovoix.com/2021/05/25/moldova-ebu-not-investigate-votes/

Volgende rel :scream: samenvatting: naast dat de jury sowieso al partijdig leek te zijn van Moldavië ook zeer sterke vermoeden dat er televotes zijn gekocht in de halve finale :scream: 8(!) landen gaven Moldavië in de halve finale maximale punten, maar de helft daarvan in de finale opeens 0. Ook grotendeels landen met kleine bevolking of laag aantal stemmers, dus makkelijker te beïnvloeden. EBU zou het onderzocht hebben maar ziet geen aanleiding voor verder onderzoek.

Mijn paranoïde kant gaat hier heel goed op :popcorn:

27 likes

Haha

image

image

22 likes

Haha jeetje, gaat wel lekker zo! Zou me eerlijk gezegd niets verbazen, gewoon omdat ik het echt een bedroevend slechte act vond :cry: Het verhaal is ook wel echt shady

2 likes

Het liedje van Oekraïne was niet echt mijn ding maar toen hoorde ik deze versie en nu kan ik het originele lied ook wel waarderen haha.

22 likes

Ugh ik mis deze serie zo erg.

Het was zeker geen 8x12 punten waard in de halve finale nee! Vooral die laatste noot die ze zo lang aanhield was echt vals :sweat_smile: Vind het wel interessant, schijnt dus blijkbaar ook in 2004 dat iemand van Malta had toegegeven dat ze bookmakers hadden omgekocht zodat die de inzending hoog zouden zetten en zo meer zouden ´hypen´ van te voren.

3 likes

Zou me helemaaaal niks verbazen. Maar als het wel zo is word ik echt boos want dan hebben ze de plek van Denemarken ingenomen :pleading_face:

Jammer dat ze geen onderzoek gaan doen maarja het haalt nu ook niks meer uit natuurlijk

5 likes

Whaha zie nu opeens voor me dat ze dit helemaal gaan uitzoeken en sancties en weet ik veel wat.
En Griekenland en Cyprus ondertussen: :slightly_smiling_face: everything is fine :slightly_smiling_face:

9 likes

Ahhh ja Denemarken :frowning: ik zag gisteren hun halve finale optreden nog voorbij komen en zij hadden echt niet misstaan in de finale

5 likes

Ik heb El Diablo sinds vorige week echt nonstop in mn hoofd😭

7 likes

Haha ja ik ook :joy: of nja 50/50 met ma-ma-mata hari.

Me:

5 likes

Hahaha.
Ik vind de love story tussen tix en edendi ook wel heel schattig trouwens :pleading_face:.

Heerlijk ook dat dit topic zo blijft leven, ben nog lang niet klaar om afscheid te nemen van eurosong

17 likes

Omfgggg mijn vriend heeft gewoon mijn eurovision merch mok gepakt voordat ik er überhaupt uit heb kunnen drinken ooit. En hij heeft er nota bene MELK in gedaan!!! MELK. Ik ben eerlijk waar zo boos, zo fucking boos. The audacity, het gore lef!!! Ik wou er nota bene net thee uit gaan drinken, en keek er al de hele avond naar uit om die mok voor de eerste keer te gebruiken. Hij krijgt echt de silent treatment van mij nu :joy:

18 likes