Te politiek, helaas.
Resultaten van de finale zijn ook wel boeiend: Results of the Grand Final of Turin 2022 - Eurovision Song Contest
Grootste verschil tussen jury en televote van Nederland is Griekenland: 1e bij de jury, 21e (!) bij de televote ![]()
Nee vóór Oekraïne toch?
Top 4 van jury niet in lijstje televote. ![]()
Nee, voor toch?
Wow, de punten voor Oekraine dan: Results of the Grand Final of Turin 2022 - Eurovision Song Contest
Als ik het goed tel, hebben in de televote ALLE landen punten aan Oekraine gegeven, met het laagste 7 van Servie, de rest allemaal 8, 10 of 12. 28x 12 punten.
Of het nou medelijden is of een statement of wat dan ook, vind het toch mooi hoe met alles wat er in de wereld speelt, een liedjeswedstrijd zoveel eenheid kan geven ![]()
Nu nog even nagenieten en dan kun je al snel weer hypen of klagen over de artiest en het lied en de staging en alle andere liedjes luisteren. Als je het een beetje rekt kun je er zo een maaaandenlang event van maken!
Ik had die punten van OekraĆÆne wel verwacht eigenlijk. Gevoelig liedje over verdriet, met emotie gezongen, kan me zo goed voorstellen dat dat normaal misschien niet zou aanslaan bij de OekraĆÆners maar nu wel.
Maar we weten dus nog steeds niet wie er in die pakken van Noorwegen zaten?
Nederland is als 2e geƫindigd in de halve finale, had ik niet verwacht!
Ik heb nu al een after dip ![]()
Jaarlijkse dosis jolijt is weer binnen iig. Wel echt altijd zoān anticlimax daarna, ik snap niet dat er van elk schijtprogramma een aftertalk is en niet van dit. Ook al zeggen mensen dan waarschijnlijk allemaal dingen waar ik het niet mee eens ben haha ik wil mn eigen aftertalk
In mijn hoofd gisteravond: Biti zdrava, biti zdrava
De seconde dat ik wakker werd vanochtend:
Biti zdrava, biti-biti-biti-biti zdrava.
![]()
Volgend jaar Goldband please
Aawh ik mis dit topic nu al.
Ik zit weer met de onvermijdelijke medley van alle liedjes in mn hoofd , zoān vertrouwd day after gevoel haha
Ik met āhola mi bebebe llamame llamameā ![]()
Ooo ik ben echt totaal in slaap gevallen gisteren, echt jammer. Maar werd wakker mer hola mi bebebe in mijn hoofd ![]()