Songfestival #4

Dank je wel :blush:

3 likes

Heb de hele ochtend al ā€œbefore that wolf eats my grandmaā€ in m’n hoofd :no_mouth:

3 likes

Ho ho wie noem jij hier een C-artiest? Ik zie dat snikje in de stem van Frans wel aanslaan in Europa. Misschien moet hij op een fiets het podium opkomen rijden, het podium aangekleed als een typisch Nederlandse camping aan de Costa Brava, tijdens het refrein wordt de polonaise ingezet. Intermezzo van Donnie en Frans Duits. Ik zie het wel zitten.

9 likes

Volgend jaar Son Mieux of Goldband zou ik zeggen!

4 likes

Zo Kalush Orchestra plaatst net deze nieuwe video van Stefania, het is al hartverscheurend maar pff

32 likes

Ja je hoopt dan dat je met een leuk liedje wakker wordt hĆØ. Wat kiest mijn hoofd…? Snapping onee twooo… Where are youuuuuu

9 likes

Heel blij dat UK niet heeft gewonnen want ik vond dat echt helemaal niks. Al zou ik het prima vinden als zij het gaan hosten volgend jaar, maar dat zou betekenen dat er nog steeds oorlog is in OekraĆÆne :persevere:

4 likes

Zou wel leuk zijn als we volgend jaar Froukje sturen, om een beetje in de Nederlandse trend te blijven :grimacing:

8 likes

Dit was wat er was met de puntentelling… Snap het niet helemaal. Er staat generale repetitie, wat maakt het dan uit…? Dacht dat ze daar altijd nepuitslagen hadden?

Edit: ah, ik snap het al: dat is natuurlijk de juryshow.

ā€˜In order to comply with the Contest’s Voting Instructions, the EBU worked with its voting partner to calculate a substitute aggregated result for each country concerned for both the Second-Semi Final and the Grand Final (calculated based on the results of other countries with similar voting records)’ staat hier.

2 likes

Ik hoorde ik een podcast dat Jaap Reesema samen met Armin van Buuren ook een inzending had gedaan dit jaar. Die was op de 2e plek geƫindigd zei hij.

2 likes

Vorig jaar was het thema glitterbadpak, maar ik zag nu ook wel een beetje een thema…

14 likes
1 like

Ik denk dat OekraĆÆne sowieso niet zelf zal hosten, als er geen oorlog meer is lijkt het me logischer dat de prioriteit gaat naar het heropbouwen van het land ipv Eurosong?

7 likes

Holy shit, met de clip en vertaling erbij vind ik het nummer nog beter. Bedankt voor het delen!

Ik kan me nog herinneren dat dit nummer het eerste was dat ik hoorde en ik vond het meteen winner vibes hebben. In mijn ogen is het gewoon echt een terechte winnaar!

17 likes

Of de toverbal

3 likes

Wat is deze clip ook een prachtige ode aan vrouwen in de oorlog! :cry::cry::cry:

7 likes

Toch zat ik er niet ver naast met mijn lijst haha. Dit was hem

OekraĆÆne
Engeland
Noorwegen
Zweden
Spanje
Moldaviƫ
Servie
Nederland
Roemeniƫ
Italie

Geen idee waarom ik eigenlijk dacht dat Roemeniƫ de top 10 ging halen achteraf :rofl:

4 likes

Er komt wel veel geld binnen dmv hosten dacht ik ook, toch?

Maar zelfs als de oorlog snel voorbij is, het land ligt voor een groot deel in puin, de economie is in elkaar gestort. Ik snap dat ze graag de moed hoog willen houden en roepen dat ze het volgend jaar willen organiseren, maar het geld en de energie gaan ze heel hard nodig hebben om het land op te bouwen.

4 likes

Volgens mij had NOS laatst een artikel over dat dat best wel tegenvalt of iig niet echt bewezen is dat het organiseren ervan echt effect heeft op toerisme naar die plek. Ja behalve tijdens het evenement zelf maar dat compenseert niet hoeveel kosten je ervoor moet maken.

5 likes