Songfestival #4

Dit is echt het eerste jaar sinds tijden dat ik gewoon niks weet over t songfestival en nog niks heb beluisterd :smiling_face_with_tear: ik ga mij morgenavond maar even snel inlezen/liedjes luisteren en hopen dat ik dan wat wijzer ben​:joy:

3 likes

Ik wou dit ook net komen plaatsen! Ik “voel” het nog niet ofzo. Heb 1x de hele Spotify afspeellijst geluisterd maar meer nog niet. Maar misschien ook wel leuk om eens verrast te worden.

Mia en Dion zijn 27 en 29 jaar oud. Die leeftijd is toch echt geen excuus.

Het zijn onsympathieke mensen die vooraf al wisten dat ze dit nummer niet aankonden. Aangezien de selectieprocedure doorgestoken kaart was wisten ze al sinds 2021 dat ze dit zouden gaan doen met dit lied. Toch hebben ze die twee jaren niet gebruikt om zich fatsoenlijk voor te bereiden.

Ik heb heel weinig sympathie voor deze twee (behalve wanneer ze extreme haat en bedreigingen krijgen natuurlijk). Het grootste gedeelte van de kritiek die ze ontvangen gaat om hun eigen wanprestaties en gedrag en dat hadden ze gewoon kunnen voorkomen door tijd en energie in hun werk te steken en een professionele houding aan te nemen.

Ben het overigens eens met je opmerking over Duncan! Mia en Dion zitten voor mij in dezelfde categorie als hij.

1 like

Ja same, en nu moet ik ook nog werken tijdens de finale :cry: maar ga wel de halve finales kijken en lijkt me ergens ook wel weer eens leuk zo helemaal zonder voorkennis!

Aangezien jullie de experts zijn: hoe betrouwbaar zijn de bookmakers? Want met hoeveel Loreen nu bovenaan staat daar zou je bijna zeggen dat het een gelopen race is? Hebben de bookmakers het de laatste jaren wel eens fout gehad?

zit heel vaak wel goed of in dit buurt, maar bijvoorbeeld in 2018 gingen de bookmakers voor Fuego als winnaar en die heeft helaas niet gewonnen.

ook is er dit jaar eea nieuw qua stemmen, wellicht dat dat ook het voorspellen wat lastiger kan maken?

Met Petra graag dan ook nog erbij. Gewoon een trio.

1 like

Toen Duncan won was dat volgens mij ook niet voorspeld

‘Die mij maar een Keiino-cloon met wat Teardrops’ :innocent:

1 like

Mijn Spotify ging opeens lekker wild zelf aan de slag met zelf selecteren en opeens kwam er iets voorbij en ik was er echt heilig van overtuigd dat onze Deense Vikingen weer een nieuw lied hadden uitgebracht, maar helaas waren ze het niet. Moest wel meteen aan @Krabsalade denken

1 like

Kijken meer mensen nu de Turquoise Carpet Ceremony? (Opening met entree van alle kandidaten)

Ben benieuwd naar alle extravagante outfits en interviews :blush:

https://www.youtube.com/live/2M0DtRFx3YI

1 like

@Neon ik kijk het nu en kreeg net dit nog als aanbeveling te zien:

Ohhh love it! :joy:

Noorwegen zag er zo mooi uit :heart:

Frankrijk komt op mij over als een fake diva. Ik vind de hype rond haar een beetje overdreven de laatste tijd. Te gemaakt.

Servië heeft nog steeds de anime character aesthetic.

Mia’s oproep voor Harry Styles… jeetje wat kinderachtig weer :sob:

2 likes

Kun je er misschien bij posten wat? (sorry is echt een kleine irritatie van me als mensen iets posten maar er niet bij zetten wat er is gebeurd/een link…kan t ook nergens vinden op haar insta ofzo).

19 likes

Het lijkt er op dat ze idd weg zijn nu :astonished:

1 like

Oh sorry, dit ging nog over de turquoise carpet ceremony die ik aan het kijken was (link staat een paar posts hierboven, maar de livestream is inmiddels afgelopen).

Mia deed tijdens haar interview op de turquoise loper een oproepje naar Harry Styles. Dat ze met hem wilde trouwen en of hij dat ook wilde o.i.d. Ik vond dat irritant (maar zij is sowieso mijn BEC dus Mia kan weinig goed doen voor mij).

2 likes

Konstrakta en Luke black bij de pre party was wel een vibe hoor

Bij 2:48, die remix is echt chefs kiss haha

2 likes

Ik denk dat het een combinatie is van het feit dat het Loreen is, Zweden sowieso een veilige keuze om op te wedden is omdat ze het altijd goed doen en dat Tattoo in meerdere landen het goed doet.

Maar ik denk (en hoop) dat de uitslag wel verrassend gaat zijn, ik verwacht echt een giga televote voor Finland en de juries hebben dit jaar zoveel goede zangers om uit te kiezen, kan me niet voorstellen dat Loreen van iedereen 12 punten krijgt.

2 likes

Ik hoop echt dat we wereldwijd lekker aan de cha cha gaan met onze favo Finse hulk. :heart:

10 likes