Songfestival #4

Heb erg zin in deze songfestival week!

Hier staan scoreformulieren om te printen voor de halve finales voor de liefhebbers: https://www.avrotros.nl/eurovisie-songfestival/nieuws/detail/download-de-scorelijsten-voor-het-eurovisie-songfestival-2023/
Staan ook in de app maar vind het wel leuk om eens uitgebreid te gaan scoren met het formulier op de bank haha.

Zaterdag een (heel) klein feestje, heb een vlaggenslinger besteld om op te hangen en ook van die vlaggenprikkertjes van Europese landen om in hapjes te prikken.
Als iemand nog leuke ideeën heeft voor makkelijke vegan hapjes in thema van het betreffende land (al zullen ze vast niet allemaal in de finale zitten), ik heb deze vlaggetjes:
Griekenland, Italië, Frankrijk, UK, Duitsland, Nederland, België, Zweden, Oostenrijk.

4 likes

ik vind nummer van Oekraïne echt ondergewaardeerd! weet dat het hoog in de odds staat maar verder wordt er nooit over gepraat

3 likes

Ik vroeg me dus af op welke manier gaan we Oekraïne terugzien deze 3 avonden? Als in ze zijn de winnaar van vorig jaar dus heeft het verder nog een Oekraïense tintje behalve het hartje in hun kleuren of is het gewoon 3 avonden hiephoi Engeland?

2 likes

ja veel! merendeel van de interval acts is Oekraïens, postcards zijn volgens mij ook deels opgenomen in Oekraïne? en nog meer

oh en één van de presentatrices is ook oekraiens

10 likes

Oh nice kijk zo’n soort antwoord zocht ik. Was bang dat het de grote Engeland show ging worden.

3 likes

Nee gelukkig niet een blauw gele union jack :wink:

1 like

Hoop dat die mannen van vorig jaar ook weer komen optreden.

1 like

Met een extra fancy vissershoedje :star_struck:

Luke Blacks liedje begint in renteloos in mijn hoofd te wonen met cha-cha refrein. :joy:

1 like

Volgens hun Instagram zien we ze in de finale!

1 like

ze hebben de bekendmaking van de kwalificaties vanuit de halve finales veranderd

ipv de artiesten met hun team in de green room te laten, vind er nu echt een eliminatie op het podium plaats met alleen de artiest/groep

zo belachelijk

Wow, wat kut. Dan moet je dus als artiest straks echt in je eentje het podium aflopen (voelt bijna als een walk of shame) als je 't niet gehaald hebt? Ipv dat je gewoon met je team samen vertrouwd kan zitten en de camera’s gewoon daarna met je klaar zijn.

Deze foto stuurde een Finse vriendin me, dit is dus het centraal station van Helsinki

Cha cha cha

19 likes

Wat een Amerikaanse praktijken. Straks komt Chacha Mourali er nog bij als presentatrice om vervolgens te vertellen dat je de zwakste schakel bent.

2 likes

Ja, duh. 't Lijkt me gewoon alsnog vrij kut voor die artiesten, zeker als het voorheen niet zo ging.

1 like

Mag hopen dat dit eenmalig is, echt een kut idee. Laat mensen lekker bij hun crew zitten ipv ze voor lul te zetten op een podium

1 like

Hadden we dit jaar btw weer een pool?

Het is alweer teruggedraaid door alle negatieve reacties van de fans :clap:t2:

8 likes

Echt absurd! Ik wil iedereen sowieso zien wuiven met die vlaggetjes vanuit de green room🥲

2 likes

Hebben jullie al gestemd?

1 like

Wist niet eens dat dit een ding is.