Songfestival #5

Waarom zijn die liedjes wel al uit en die val nl nog niet?

( ik kijk alleen maar de finale soms dus heb er verder geen verstand van haha)

Elk land mag dat zelf bepalen
Volgens mij hadden ze toen bekend werd dat het joost wordt februari gezegd dus het komt er wel aan

2 likes

Als het goed is gaat joost hem presenteren bij zn show in maart

1 like

Love Petra, heel leuk dit!

3 likes

Jaaaaaa Petra! :heart:
Gelukkig niet met Måns, al zullen ze hem wel opvissen nog voor andere dingen.

2 likes

:skull:

9 likes

Love, Love Petra, Peace :heart:

Finland heeft 2 smaken: Eurodance of Alternative

Blijf het jammer vinden dat deze banger eeuwen geleden zo laag eindigde. :frowning:

1 like

Dit is er weer eentje uit de categorie “zingende kalkoen”. Dacht dat we dit soort inzendingen wel gehad hadden, maar helaas.

love dit!!! eerste keer dat een vrouw de Italiaanse selectie wint in 10 jaar :sob:

11 likes

8, in 2016 was Francesca Michielin door! Maar ja same, ben echt dol op Angelina Mango, hoop echt dat ze het goed gaat doen 🥹🥹🥹 (had voor gisteravond niks van baar gehoord haha maar ben wel tot 4 uur wakker gebleven om Sanremo te kijken en ben nu invested af lol)

Maak me erg zorgen dat de finale van Eurovisie dit jaar in het verjaardagsweekend van mijn (niet fan) vriend valt :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

ja maar zij had san remo niet gewonnen! de winnaar wilde dat jaar niet naar eurovision

1 like

Droevig nieuws maar ik wou de video van Uno (Little Big, Rusland 2020) nog eens kijken maar ik zag daar in de comments dat die danser in het blauwe trainingspak in december heel plots is overleden. Hij is maar 29 geworden, echt sad.

(Wat bizar veel views heeft die video toch, 281 miljoen)

@Pantalones Ik vind Oekraïne echt goed dit jaar! Inderdaad hypnotiserend maar op een fijne manier, niet zoals het sektegezang van Spanje vorig jaar.

3 likes

Ik ben de nationale finale van Duitsland aan het volgen, kan lekker makkelijk gewoon op de tv

Ben benieuwd waar ze mee komen, ik gok op iets wat weer ‘laatste plek’ schreeuwt maar wie weet

3 likes

ik vind dat kattennummer echt iconic

3 likes

Hahaha ja ook 1 van de weinige die er echt uitspringt, Duitsland mag blij zijn dat ze niet in de semifinals staan

1 like

haha wat doen deze juries man​:sob::sob::sob::sob:

2 likes

Het enige waar ze het over eens zijn is die Floryan op laatste plek, op zich ook wel een prestatie om van alle juries 1 punt te krijgen :joy:

3 likes

Nou voor Duitsland hoeven we idd ook niet te vrezen, 13 in een dozijn

1 like

Isaak was mijn favoriet maar had echt nooit verwacht dat hij zou winnen. Ik vind zijn stem mooi, goed nummer wat ik mezelf wel in de auto zie luisteren en hij komt oprecht over, gooit zichzelf echt in het nummer. Maar ik ben inderdaad wel bang dat het wegvalt op Eurovisie en dat Duitsland weer ergens onderaan eindigt. Dus ik hoop dat ze de staging nog kunnen verbeteren.

Die Duitse schlager vond ik heerlijk! Had wat mij betreft hoger mogen eindigen.

Het katten-nummer vond ik ook wel prima maar het Duits wat daarin gesproken wordt vind ik zo lelijk :see_no_evil: Het woord “Katze” vooral… alsof er een soort vies gehijg in zit.

Het optreden van het Nederlandse meisje vond ik erg rommelig overkomen. Alsof ze het tempo van haar eigen nummer niet kon bijbenen. Denk wel dat het een goed nummer is als ze hem niet live zingt, ik ga hem nog een keer opzoeken.

Ryk was een soort moderne kunst in muziek gegoten. Niet zo toegankelijk.

De rest is niet bij me blijven hangen. Al met al een beetje mwoah.

Ik zie mensen op Reddit de vergelijking maken met James Newman met Embers en die vind ik wel treffend, wel een lekker nummer van een sympathieke gast maar als je er niet uit springt en overal net niet in de top 10 staat krijg je geen punten

Ik vond Ryk onverstaanbaar, die achtergrond muziek was echt te luid😅 maar na de studio versie te luisteren snap ik wel dat hij favoriet was

Ik vind Isaak’s nummer wel heel leuk, ik hoop dat hij niet allerlaatste wordt in de finale

3 likes