Songfestival #5

Europapa is inmiddels wel naar plek 10 gestegen bij de bookmakers, dat was eerder nog plek 22 geloof ik

1 like

Ze zetten Israel op 7?! Echt horror

2 likes

Ja ik zit hier ook mee in mn knoop. Ik had ergens wel meer druk van de andere deelnemende landen verwacht ofzo (om ze uit te sluiten, niet alleen de lyrics veranderen)

11 likes

Oh jeetje ja, dat had ik nog niet eens gezien… Wel opmerkelijk dat Rusland wel meteen uitgesloten werd van deelname en dat de EBU nu bij IsraĆ«l zo stil is

8 likes

Israƫl had toch ook gezegd dat ze de lyrics niet zouden gaan veranderen? Dus ik dacht eigenlijk top, dan zijn we daar binnenkort mooi van af. Maar niet dus :triumph::triumph::triumph::triumph:

5 likes

Inmiddels 7 :tada:

6 likes

ik vind die unforgettable heel cool hahaha, echt zweden op z’n best, maar is vast een biecht dit

1 like

Ik zit hier ook wel mee. Vind het lastig. Blijft bizar dat IsraĆ«l ā€˜gewoon’ mee mag doen.

7 likes

Ik zie het echt niet gebeuren, zelfs niet met een grote televote score. De jury’s hebben daar echt teveel invloed op.

Maar ik denk (en hoop) dat het dit jaar wel spannender gaat worden met de uitslag, dat iemand net als Duncan misschien niet de nummer 1 is van de jury of de televote maar goed genoeg scoort in beide om de meeste punten te krijgen. Vorig jaar was echt zoooo saai, door die dikke jury score voor Zweden had de televote eigenlijk geen nut meer

3 likes

Nou we staan alweer hoger bij de bookmakers, 5de plek

8 likes

Jacqueline Govaert nieuwe commentator bij Eurovisie Songfestival - Jacqueline Govaert nieuwe commentator bij Eurovisie Songfestival

2 likes

Ew ew ew

7 likes

Ierland stuurt een mix van Ashnikko en Jack Off Jill.

Echt 1997 feelings.

Ik mis nu al Jan Smits commentaar:

ā€œHadden ze die gothic niet thuis kunnen laten?ā€

2 likes

bijna alle nummers zijn binnen! hot takes?

vind het zelf heel leuk dat er dit jaar geen duidelijke winnaar bij zit (op dit moment) (dit is geen hot take)

mijn hot take is dat ik hoop dat oostenrijk in de semi blijft steken :skull_and_crossbones: zelden zo’n derivatief nummer gehoord

3 likes

derivatief

Wat betekent dit in deze context?!

oh echt een lekker anglicisme dit zie ik nu hahaha

nee bedoel compleet niet origineel en slappe aftreksels van paar nummers die ooit hits waren

nee Albaniƫ haalt het echt niet, de jaren dat ze het wel haalden was met een stuk betere nummers dan nu. en er lijkt me ook geen scenario mogelijk waarin nederland het niet haalt haha.

1 like

Ja ik was er, heb er over gepost in het concertentopic

3 likes

Hoe kijken jullie naar de vraag van veel mensen om dit jaar te boycotten ivm de deelname van Israel? Ik vind het echt kut dat Israel meedoet, had zo gehoopt dat ze gediskwalificeerd waren. Ik kan ook geen goede redenen bedenken om niet te boycotten, maar ik zou het wel jammer vinden omdat ik eurovisie zo leuk vind

5 likes

Ik ga boycotten. Ben geen diehard eurovision-fan, maar ik vind het wel gewoon erg leuk en kijk ook altijd met een groepje en dat is altijd een topavond. Maar het is zo absurd dat Israel niet uitgesloten wordt, dat haalt echt het plezier eraf voor mij.

6 likes