Ik zou het hier net posten hahaha
![]()
Joost heeft ook een vlag over zijn hoofd als de vraag aan haar gesteld wordt.
Hij had kennelijk het merendeel van de persconferentie die vlag op zān hoofd.
Al die mensen op TikTok ook die Joost respectloos vinden want āhet is gewoon een 20-jarig meisje dat haar talent voor muziek komt laten zien en niks te maken heeft met de oorlogā. Het nummer is meerdere keren aangepast omdat het te politiek is en die chick heeft het de hele tijd over dat ze zo trots is op het Israelische leger
krankzinnig hoe delusional mensen zijn hoor.
Dit zijn ook de mensen die op haar stemmen denk ik, die het sneu vinden dat ze daar staat terwijl er alleen maar boegeroep is.
Ja ik vind het zo vies tegenvallen hoe veel mensen haar (en Israël überhaupt) nog supporten!
Denk dat er dit jaar veel strategische stemmers gaan zijn. Als je niet wil dat Israƫl wint, lijkt me dat een stem op Kroatiƫ of Zwitserland je beste kans is
Ik zag een politicus hier gisteravond ook wat posten over hoe verdiend ze door was naar de finale en daaronder veel reacties van mensen die het daarme eens waren⦠ik was echt in de veronderstelling dat de meeste mensen het niet eens waren met de deelname van Israël dit jaar. Ik vrees heel erg voor de resultaten van de televoting.
Ik ben idd om die reden van plan om op Zwitserland en Kroatiƫ te gaan stemmen. Hoorde namelijk van een vriendin dat ze bij haar in de kerk zelfs Israƫl aan het promoten zijn???
What the fuck is wrong with people ![]()
Ik snap er echt niks van eerlijk waar. Ik dacht Israƫl gaat vanwege alles wat er gaande is de finale niet eens halen en nu staan ze tweede bij de bookmakers? Wie zijn die mensen die op ze stemmen?! Ik snap er echt helemaal niks van wtf
Ja kerkelijken die ik ken hebben mij dat ook verteld. Die hebben bijvoorbeeld ook de groepsafbeelding van whatsapp in een Israhel vlag veranderd. Toen ik vroeg waarom ze zo supportive zijn, was het antwoord: āja⦠eh uh ik denk iets met dat moslims jezus haten ofzoā. Hoe ze daar nou bij komen.
maar eerlijk, het verbaasd mij echt niet. Onder een groot van de mensen die ik erover hoor bestaat gewoon de simpele gedachte van: joden zijn zielig, want tweede wereldoorlog. Palestijnen zijn van de islam, en de islam is eng, IS blablaā. Iemand zei laatst zelfs tegen mij: Ja, het gaat nu alleen maar over die Palestijnen, maar hoor je OOIT iemand over alle joden die zijn omgebracht?!ā ![]()
Echt klote.Ik had de hoop dat dat soort mensen niet zouden kijken en zeker niet zouden stemmen ![]()
Ja ik denk dat de pech is dat ze gewoon een aansprekend liedje en act hebben. Als ik puur en alleen naar het optreden kijk met het idee dat het niet Israƫl is maar een willekeurig ander land dan kan ik me goed voorstellen dat hierop wordt gestemd. En ik denk dat een groot deel van de kijkers nogal ignorant is en dus alleen naar het liedje kijkt en hierop stemt. En daarnaast een deel dat pro Israƫl is en daarom stemt. Ik vrees dat dat deel ook groter is dan je denkt, we zitten hier denk ik meer in een anti-Israƫl bubbel dan de gemiddelde songfestival kijker in Europa.
Die plek bij de bookmakers is ook omdat dat van Italie is uitgelekt, we hebben verder 0 info over hoe landen hebben gestemd
Maar ik vrees er ook voor, waarschijnlijk stemmen er ook veel mensen die niet eens kijken of Eurovisie helemaal niet boeit
Kan iemand samenvatten hoe het optreden van Joost is ontvangen? Beter dan de repetitie etc?
Maar even, zelfs voor proteststemmen is dat toch belachelijk hoog? Ik geloof echt niet dat dat zonder bots oid is gelukt.
En stel die percentages kloppen, dan zal Italiƫ echt niet het enige land zijn dat zulke percentages heeft.
Zelf uit protest op een ander land stemmen gaat dan echt niet meer helpen, en ik vind dat eigenlijk ook niet ten goede komen aan Eurovisie. Op beide manieren is het dan gewoon verpest. Wat een schijtzooi. Echt benieuwd of EBU überhaupt met het scenario rekening heeft gehouden met āwat als ze winnenā?
Benieuwd of Italiƫ hier nog op terug is gekomen met een verklaring oid?
Ik las (op Reddit) dat Italiƫ het niet per ongeluk gelekt heeft, maar dat zij tegenwoordig bij alle stemmingen de uitslag direct bekend moeten maken. Ik weet niet of dat nieuwe regelgeving is, maar het lijkt iig niet gelekt te zijn.
Also kan me voorstellen dat Finland ineens een stuk minder rouwig is niet gewonnen te hebben.