joost moet als 5e op, meh niet een hele fijne uitgangspositie. En dat terwijl hij nog wel een lootje had met producers choice.
doek dan deze hele shitshow aub op. geloofwaardig was het al jaren niet meer maar dit scenario is op geen enkele manier te rechtvaardigen.
Ja en nu is zaterdag dus ook weer verpest omdat je de hele avond alleen maar zit te hopen dat niet het doemscenario plaats vindt en je uiteindelijk blij moet zijn als Dat Land 2e wordt.
Wat een kutzooi weer
Ja je zou toch denken dat ze dat besproken hebben? Ze helpen het hele festival hier mooi mee om zeep, als Israƫl wint zie ik dat niet meer goed komen volgend jaar, zelfs als een ander land het organiseert.
Ik had het juist wel verwacht door de boycot. Ik leef ongetwijfeld in een bubbel, maar in mijn omgeving kijkt niemand dit jaar (terwijl ik de afgelopen paar jaar altijd meerdere opties had als het ging om waar/met wie te kijken). Haal een groot deel anti-israƫlkijkers weg, bedenk dat de supporters juist wƩl kijken en stemmen. Daarbij is voor een land stemmen ook gewoonweg veel makkelijker dan tegen een land stemmen. Het is echt kut.
Ik weet nog niet of ik dit jaar (de finale) ga kijken, maar ik ben sowieso echt heel erg teleurgesteld in Eurovisie.
lees online dat israel expres tussen oekraine en NL in is geplaatst in de finale, om ze te āneutraliserenā in de zin van dan maken ze minder kans. lekker joost opofferen ![]()
Ik denk dat er echt maar een heel klein deel is dat gestemd heeft vanwege āleuk liedjeā of āleuke actā, zo boeiend was het toch niet? Als je dan ziet dat ze 39% van de stemmen krijgen in ItaliĆ« en het land dat daarna komt maar 7%, dan geloof ik niet dat dat komt doordat ze het neutraal gezien zo leuk deed. Had weinig uitgemaakt als daar een kutact had gestaan denk ik.
ā
Wat ik me nog wel afvraag is in hoeverre zij verplicht wordt om te zeggen dat ze bijvoorbeeld zo trots is op het Israelische leger. Als het een Russische artiest was geweest, had ik er geen seconde aan getwijfeld dat ze dat verplicht moest zeggen, maar ik weet niet hoe dat in dit geval zit. Niet om medelijden met haar te hebben hoor, maar ik moest er ineens aan denken
Het was wel een van de weinige rustige liedjes, dat kan nog een rol spelen, vooral bij mensen die roepen dat het alleen maar circusacts zijn.
Maar denk dat dit maar een deel van de stemmen verklaart
Ik vraag me af of ze het echt om zeep helpen. Landen zijn nu al te laf om te zeggen dat ze niet mee willen doen zolang Israƫl mee mag doen. En ik verwacht ook niet dat al die landen dat volgend jaar wel gaan zeggen, zullen genoeg landen in de rij staan om het voor Israƫl te organiseren
Was MƄns nu wel onderdeel van de finale?
Rusland is er toch ook uit gezet doordat een aantal landen niet mee wilden doen anders? Als de landen met de meeste invloed voet bij stuk houden zou het best kunnen gebeuren dat Israƫl volgend jaar niet mee doet. En Israƫl is al jaren een land waar gedoe mee is
Ik denk alleen dat het een stuk lastiger zou zijn i.v.m. Morrocan Oil.
Ik had gehoord dat Rusland eruit gezet is omdat ze anders in competitie zouden zijn met OekraĆÆne en nu is dat niet het geval aangezien Palestina niet meedoet.

Is er iets van een ātactische stemā morgen? Normaal stem ik niet echt maar de voorspellingen zijn niet goed
Elke stem die niet naar Israƫl gaat is er 1 toch haha. Maar Kroatiƫ lijkt volgens de bookmakers de enige echte concurrent te zijn dus ik denk die?
Zelf wil ik ook op Zwitserland stemmen want die vond ik echt heel goed
Denk kroatie
Zeker waar! Maar ik dacht misschien dat er 1 land is waar veel mensen op gaan stemmen om zo israƫl lager te laten eindigen.