Ik ga ook maar tactisch Kroatië stemmen pff wat kut allemaal
Edit: en Oekraïne want love Oekraïne op songfestival
Ik ga ook maar tactisch Kroatië stemmen pff wat kut allemaal
Edit: en Oekraïne want love Oekraïne op songfestival
Ik ga ook tactisch stemmen dan maar op kroatie. Maar ben bang dat het ergste scenario uit gaat komen en dan haat ik de wereld (oh wacht doe ik al)
In het geheel realistische scenario dat Dat Land wint, ga jij volgend jaar gewoon kijken?
0 stemmers
Ondanks dat ik al heel lang een enorme Eurovision fan ben, is dat voor mij wel echt het punt om volledig afstand te nemen
Ik denk dat we ons niet te druk maken om winst van Israël. Ze gaan nooit heel hoog eindigen bij de jury’s. Ik denk zelfs eerder dat Israël van veel jury’s geen punten gaat krijgen. Deels politiek maar ook omdat de jury echt nog veel betere acts heeft om op 1 te zetten zoals Zwitserland, Oekraïne of zelfs Italië. Er zijn veel “technisch” goede acts dit jaar. Mocht Israël dan alsnog de televote winnen dan hebben ze hooguit de Finland-situatie van vorig jaar dus dan winnen ze nog steeds niet. Door de running order en al die producer choices dit jaar heeft de SVT de keuze gelaten tussen winst van Kroatië of Zwitserland. Denk dat Zwitserland wint bij de jury’s dus de meest strategische stem zou Zwitserland zijn.
(Ps. ik wil een luchtig happy songfestival
echt vreselijk dat ik me hiermee moet bezighouden in m’n favoriete week ![]()
(ja ja ik ben heel erg privileged, I know))
Ik snap niet waarom iedereen denkt dat het songfestival niet in Israël kan plaatsvinden volgend jaar? Ok op moraal vlak kan het echt niet, maar we weten al dat dat niet telt. Ik zie ze er wel voor aan om gewoon een show uit de grond te stampen volgend jaar.
(En ja ik vind dat ze niet mee zouden mogen doen, mijn stem gaat hoogstwaarschijnlijk naar Ierland en ik hoop morgen op een hoop protest ook van artiesten dus het is echt niet dat ik dit zeg om Israël te verdedigen. Juist niet.)
Kennen jullie deze parodie op europapa? Doet mij een beetje denk aan amateur SNL
https://www.youtube.com/watch?v=vRo6jrXxCM0&ab_channel=AnastasisSarakatsanos
Joost is nu niet bij de repetitie las ik.
Ik denk dat jij morgen met een open bek gaat staan.
En de Finland situatie is het niet hè, als die Italië stats voor heel Europa kloppen gaan ze 15% MEER publieksstemmen krijgen dan Oekraïne twee jaar gelden, en dat waren er 400+. Oekraïne had toen maar 40 jurypunten nodig om te winnen, als Israël boven de 500 publieksstemmen krijgt en nul jury winnen ze alsnog. En jury’s loooooove a ballad he.
is er al bekend wie er in de NL jury zitten? als ze ook maar één punt geven ga ik ze virtuele klappen sturen
De jury vote wordt per land voorgelezen. Je staat er wel heel slecht op als land als je dan moet roepen: 12 points to israel
Waar lees je dat?
Europa is geen eenheidsworst hè, kijk hoeveel landen een rechtse politieke meerderheid hebben. Zijn echt plenty landen (bv Servië, Griekenland) die helemaal niks tegen Israël hebben hoor.
nee en daarnaast zijn dat vaak ook de jury’s die al jaren onzuiver (lijken te) stemmen en waarschijnlijk van hogerop doorkrijgen naar wie de 12 punten moeten gaan
twitter!
ook bekend waarom?
Heb je een link?
nee hij was wel bij de vlaggenparade vlak daarvoor.
Kroatië staag alweer op 1 bij de bookmakers. Ben benieuwd naar morgen.
Ik denk eerlijk gezegd dat jij zelf met een bek vol tanden stond toen Israël door bleek te zijn en vervolgens ook nog door dat uitlekken van Italië. En dat je daarom nu helemaal doorschiet naar het totale doemscenario dat Israël zal winnen. Ik denk oprecht dat het niet realistisch is, er is veel te veel verdeeldheid. Bij winst van Oekraïne was iedereen eensgezind.