Songfestival #5

Als die opmerking in de trant van deze reactie op zijn Instagram post is geweest dan kan ik mij daar wel iets bij voorstellen…

‘You sing about your father teaching you that all people are equal, but you don’t respect Israeli people means you didn’t learn nothing. Shame on you!’

Citeer je nu een daadwerkelijke reactie op zijn Instagram?

3 likes

Nog los van het hele politieke verhaal vind ik alleen al dat kinderachtige gedrag van de israelische delegatie genoeg reden om ze voor altijd te diskwalificeren

13 likes

Waaaaat? Waar staat dit?

2 likes

@Vlek

Ja letterlijk overgetypt, staat onder deze post. Onder zijn nieuwste post staan ook reacties in die trant.

https://www.instagram.com/p/C6rf7M8rfhk/?igsh=MW92eW5jYjk1ZWpyYw==

3 likes

Over dat Bambie Thug non binair is en dat dat een reden is om hen te vervloeken https://www.reddit.com/r/ireland/comments/1cnzia5/israeli_broadcaster_kan_call_irelands_eurovision/

Als ik het helemaal goed begrijp, de vertaling is een beetje vaag.

Bambie is sowieso mega outspoken over Palestina dus denk dat alles wat ze doen Israël mateloos irriteert. Go Bambie!

Israel is wel weer echt met vlag en wimpel geslaagd voor de cursus “hoe wordt ik zo unlikable mogelijk”

6 likes

Als Joost gediskwalifieerd wordt of stopt lopen we tenminste geen risico meer achter tyfusland te eindigen op de tweede plaats en het volgend jaar samen te moeten organiseren. Wat een nachtmerrie zou dat zijn.

En bij diskwalificatie vanwege dat tyfusland mag ik toch wel hopen dat we niet meer meedoen met volgende edities. Als die er nog gaan komen

6 likes

:frowning:

Maar jongens dit zijn allemaal toch wel heel voorbarige conclusies?

4 likes

HIJ DOET HET NIET EN DAT MAAKT MIJ NERVEUS
Edit: oh nu wel hihi

9 likes

Wat betekend dit?

1 like

Sorry ik had een enter :sob:

3 likes

ja idk is er nog een manier dat dit goed kan komen?

Ga jij morgen stemmen?

• Ja ik wil voorkomen dat Dat Land wint
  • Nee want dit is het bed dat de EBU voor zichzelf gespreid heeft, ik weiger hem financieel te steunen (door te stemmen) in deze belachelijke situatie die ze gecreëerd hebben. Laat Dat Land dan maar winnen en het hele festival tot de grond laten afbranden.

0 stemmers

2 likes

Martin Österdahl, executive supervisor van het Eurovisie Songfestival, is vrijdag niet bij de eerste repetitie voor de finale van het Eurovisie Songfestival. Normaal gesproken kijkt hij altijd mee om vlak voor het uitdelen van de punten te zeggen dat er een resultaat is, maar dit keer liet hij zich door iemand anders vertegenwoordigen.

Zijn afwezigheid zou mogelijk te maken kunnen hebben met het onderzoek naar de Nederlandse inzending Joost Klein. Die mag voorlopig niet optreden omdat er iets is voorgevallen. Het is niet bekend wat er is gebeurd.

Is dan toch niet ‘zomaar’ iets gebeurd denk ik???

6 likes

Twitter is echt een open riool op het moment. Altijd wel, maar vandaag spant echt de kroon.

De enorme haat die Joost krijgt is echt schokkend.
Minimaal de helft van dit land zit tot hun ellebogen diep in de reet van Netanyahu

10 likes

Vreselijk, ik had het nog een keertje geopend voor de laatste updates maar wtf gebeurd hier

2 likes

He, maar dit ook:

https://x.com/gjkooijman/status/1788940774286958867

Iemand van de Israëlische delegatie komt super provocerend naar ze toe, en vraagt op een kut toon waar ze waren op het podium?

Heb er een hard hoofd in zo. Heel benieuwd of het daadwerkelijk wat met Israël te maken heeft.

3 likes

Dat is wel echt het frustrerende, Twitter heeft meestal als eerste het nieuws dus dan kijk ik toch, maar dan lees je daar de comments en dat is echt niet te doen.

@Friemel als ik dit zie zou het me oprecht niet verbazen als er wel een klap is gevallen. Wat een zielig figuur ben je om zo te provoceren en dan het slachtoffer (antisemitisme!!!) uit te hangen.

5 likes

Ja en allemaal politici van Ja21, BBB, FvD en PVV roepen openlijk om Dat Land te stemmen om ‘linkse mensen boos te maken’. Mensen die helemaal niks met het songfestival hebben en het alleen maar willen verpesten voor de mensen die het wel volgen.

Ga daarom ook niet stemmen, fuck dat. Je gaat zulke mensen die gewoon uit pure haat 20x gaan stemmen toch niet aftroeven.

Tis dit jaar toch al verpest, zelfs als Kroatië uiteindelijk wint. De boodschap is dat Dat Land een week lang als de koning achter de schermen mag rondlopen, het boegeroep en free palestine vanuit de zaal belachelijk mag maken op tiktok (terwijl andere landen FP niet eens mogen uitspreken), andere artiesten en delegaties mag lastigvallen en NIEMAND hen ook maar vagelijk aanspreekt op zulk gedrag.

Pesten wordt beloond.

24 likes