Songfestival #5

Martin Österdahl, executive supervisor van het Eurovisie Songfestival, is vrijdag niet bij de eerste repetitie voor de finale van het Eurovisie Songfestival. Normaal gesproken kijkt hij altijd mee om vlak voor het uitdelen van de punten te zeggen dat er een resultaat is, maar dit keer liet hij zich door iemand anders vertegenwoordigen.

Zijn afwezigheid zou mogelijk te maken kunnen hebben met het onderzoek naar de Nederlandse inzending Joost Klein. Die mag voorlopig niet optreden omdat er iets is voorgevallen. Het is niet bekend wat er is gebeurd.

Is dan toch niet ‘zomaar’ iets gebeurd denk ik???

6 likes

Twitter is echt een open riool op het moment. Altijd wel, maar vandaag spant echt de kroon.

De enorme haat die Joost krijgt is echt schokkend.
Minimaal de helft van dit land zit tot hun ellebogen diep in de reet van Netanyahu

10 likes

Vreselijk, ik had het nog een keertje geopend voor de laatste updates maar wtf gebeurd hier

2 likes

He, maar dit ook:

https://x.com/gjkooijman/status/1788940774286958867

Iemand van de Israëlische delegatie komt super provocerend naar ze toe, en vraagt op een kut toon waar ze waren op het podium?

Heb er een hard hoofd in zo. Heel benieuwd of het daadwerkelijk wat met Israël te maken heeft.

3 likes

Dat is wel echt het frustrerende, Twitter heeft meestal als eerste het nieuws dus dan kijk ik toch, maar dan lees je daar de comments en dat is echt niet te doen.

@Friemel als ik dit zie zou het me oprecht niet verbazen als er wel een klap is gevallen. Wat een zielig figuur ben je om zo te provoceren en dan het slachtoffer (antisemitisme!!!) uit te hangen.

5 likes

Ja en allemaal politici van Ja21, BBB, FvD en PVV roepen openlijk om Dat Land te stemmen om ‘linkse mensen boos te maken’. Mensen die helemaal niks met het songfestival hebben en het alleen maar willen verpesten voor de mensen die het wel volgen.

Ga daarom ook niet stemmen, fuck dat. Je gaat zulke mensen die gewoon uit pure haat 20x gaan stemmen toch niet aftroeven.

Tis dit jaar toch al verpest, zelfs als Kroatië uiteindelijk wint. De boodschap is dat Dat Land een week lang als de koning achter de schermen mag rondlopen, het boegeroep en free palestine vanuit de zaal belachelijk mag maken op tiktok (terwijl andere landen FP niet eens mogen uitspreken), andere artiesten en delegaties mag lastigvallen en NIEMAND hen ook maar vagelijk aanspreekt op zulk gedrag.

Pesten wordt beloond.

24 likes

Maken ze free palestine belachelijk?

Ook: hoe zijn deze mensen zo onsymphatiek? Dat is bijna knap.

3 likes

Heb je daar een link van? Bi-zar toch, hoe kan dit?

2 likes

Nee ik had al eerder besloten om dat niet te doen terwijl ik normaal wel stem

Hoe kut ik het ook zou vinden als dat land wint wil ik de EBU geen geld geven

4 likes

@Zemraluani Ik vind het heerlijk hoe je elke keer Dat Land zegt :sunglasses:

2 likes

Wie?

1 like

big 6 persconferentie is ook gecanceld

2 likes

Lord Voldemort, You-know-who, He-who-must-not-be-named

6 likes

Ja ik mag geen K :anchor: meer zeggen :full_moon_with_face: :face_exhaling:

Ik hoop dat onze mods morgen een prostestactie inzetten en de naam van Dat Land veranderd in iets anders elke keer als iemand het typt.

14 likes

Jup: https://twitter.com/esc_gabe/status/1788947727834923369?s=19

5 likes

Ik heb de tekst bij de originele tweet door gtranslate gegooid en krijg dit schijnheilige stukje:

“Een bijzonder incident op het Songfestival: de vertegenwoordiger van Nederland, die tussen Aden Golan en de vertegenwoordiger van Luxemburg, de Israëliër Tali Goulargant, werd geplaatst, kwam niet opdagen op de repetitie. De European Broadcasting Union maakte bekend: “We onderzoeken een incident waarbij hij betrokken was, hij zal tot nader order niet gerepeteerd worden.” @DovGilHar probeerde te begrijpen waarom hij niet kwam opdagen, maar werd weggeduwd door zijn bewakers”

Wisten jullie dat de inzending van Luxemburg Israëlisch is? Zij hoeft natuurlijk geen zionist te zijn, maar wel lekker provocerend van Israël om te benoemen dat Joost tussen 2 Israëliers is geplaatst

Cancel dat hele klote festival maar.
Het is volledig verpest.

13 likes

Je zou nu toch vlieg op de muur willen zijn bij de ebu
Wtf zijn ze aan het bespreken/onderzoeken/doen nu

11 likes

Wow tering, hoeveel meer redenen heb je als EBU nog nodig om die pokkebende eruit te gooien??

5 likes

Joost mag het weten

90 likes