Songfestival #5

Dit is echt precies de shit. Alles loopt ook door elkaar heen nu, Joost, die arrogante Israelische delegatie. Het wordt er gewoon een grote shitshow van. En de onbevangenheid en lol is er vanavond wel af. Dat hebben ze echt zelf gedaan.

5 likes

en er is ook geen weg meer terug, welke keuze er ook gemaakt gaat worden, het wordt een veldslag

8 likes

De jury’s hebben gisteren wel gestemd toch? Ze konden dus ook op Joost stemmen.
Als hij nu de finale niet mag meedoen, wat zou er dan gebeuren met de punten die alle juryleden aan Joost hebben gegeven?

Zomaar laten vervallen kan denk ik ook niet.

2 likes

en wat als je als artiest in de halve finale beter presteerde dan de juryshow? ga je dan je beklag doen? want niet eerlijk dat ze bij joost de halve finale hebben beoordeeld.

Dat denk ik wel hoor, het zijn gewoon losse punten en er heeft niemand last van als die vervallen.

Niet helemaal toch? Het zijn de ā€˜douze points’ punten, die hadden landen weer anders kunnen verdelen als ze op voorhand al hadden geweten dat hij niet zou meedoen.

4 likes

Ik las op Reddit dat de jury alle landen van plek 1 tot 26 rankt. Als Joost dan niet meer mee doet, schuift iedereen die onder hem staat een plekje omhoog.

5 likes

Ik vermoed dat stel je lijstje was

12 NL
10 Kroatiƫ
8 Zwitserland
Etc

Dat het dan gewoon

12 Kroatiƫ
10 Zwitserland
Etc wordt

Want als dat niet het geval zou zijn geweest dan zou toch niemand op NL gaan stemmen, omdat je je punten dan wel beter kunt uitgeven?

5 likes

Maar ik kan toch niet alweer de hele dag dit topic zitten refreshen :sob:

44 likes

Ja, de jury’s konden ook op Joost stemmen.

Juryleden maken een ranglijst van alle inzendingen met een scoresysteem. Niet alleen een top 10. Als er een kandidaat wegvalt neem ik aan dat die punten gewoon kunnen worden aangepast.

Maar ik denk persoonlijk nog steeds dat dit niet nodig zal zijn en dat hij gewoon zal meedoen.

4 likes

Ah okƩ, ik dacht dat ze een max aantal punten mochten inzetten, dan is er idd geen probleem.

4 likes

Tuurlijk wel

1 like

Precies. De kinderen zijn inmiddels alweer wakker, die zullen toch enigszins vermaakt moeten worden :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ik vraag me nu trouwens wel af: als Joost gediskwalificeerd wordt, mogen wij denk ik ook niet meer televoten, of wel? Want ik neem aan dat we gewoon volledig als land gediskwalificeerd worden dan?

2 likes

Dat mag vast nog wel want dat levert geld op.

13 likes

IMG_1722

57 likes

Hahhaha nog steeds niks? Alles uitgesteld? :clown_face::clown_face::clown_face::clown_face::clown_face:

Heeft Joost iemand vermoord ofzo?

6 likes

Ik snap ook echt niet dat je bij zo een controversieel event niet van tevoren een draaiboek hebt gemaakt, zodat je enigszins snel een beslissing kan maken.

Misschien reageren ze wel gewoon nooit meer, en gaan ze met z’n allen op Dubai zitten tot dit over waait zoals Ali B ofzo.

10 likes

Denk het wel want ook landen die niet meedoen mogen stemmen dit jaar

2 likes

6 likes