Songfestival #5

Ja, de jury’s konden ook op Joost stemmen.

Juryleden maken een ranglijst van alle inzendingen met een scoresysteem. Niet alleen een top 10. Als er een kandidaat wegvalt neem ik aan dat die punten gewoon kunnen worden aangepast.

Maar ik denk persoonlijk nog steeds dat dit niet nodig zal zijn en dat hij gewoon zal meedoen.

4 likes

Ah oké, ik dacht dat ze een max aantal punten mochten inzetten, dan is er idd geen probleem.

4 likes

Tuurlijk wel

1 like

Precies. De kinderen zijn inmiddels alweer wakker, die zullen toch enigszins vermaakt moeten worden :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ik vraag me nu trouwens wel af: als Joost gediskwalificeerd wordt, mogen wij denk ik ook niet meer televoten, of wel? Want ik neem aan dat we gewoon volledig als land gediskwalificeerd worden dan?

2 likes

Dat mag vast nog wel want dat levert geld op.

13 likes

IMG_1722

57 likes

Hahhaha nog steeds niks? Alles uitgesteld? :clown_face::clown_face::clown_face::clown_face::clown_face:

Heeft Joost iemand vermoord ofzo?

6 likes

Ik snap ook echt niet dat je bij zo een controversieel event niet van tevoren een draaiboek hebt gemaakt, zodat je enigszins snel een beslissing kan maken.

Misschien reageren ze wel gewoon nooit meer, en gaan ze met z’n allen op Dubai zitten tot dit over waait zoals Ali B ofzo.

10 likes

Denk het wel want ook landen die niet meedoen mogen stemmen dit jaar

2 likes

6 likes

Ook wel kut voor Nikkie in dat geval. Heb je je voorbereid op gewoon leuk punten geven en ben je straks misschien ineens de enige 20 seconden dat Nederland een rol speelt in de finale. Pressure!

3 likes

Ben wel benieuwd wie het gaat vertellen EBU of de politie haha

1 like

Ik ben hier gisteren zo mee bezig geweest dat ik er zelfs over gedroomd heb.

11 likes

Eurovision is bang voor politieke consequenties, dat is mijn theorie. Feit is dat ze de Israelische delegatie zich openlijk misdraagt (zie posts hierboven). Daarnaast zijn ook artiesten die hinten op onvrede zoals Ierland en Joost Klein zelf. En niet te vergeten, het consequente boe-geroep uit de zaal zelf.

Ik denk dat de organisatie onder enorme hoogspanning staat. Als ze Israël vermanen of zelfs eruitgooien heb je een politiek drama, als ze niks doen is er ook drama want de hele situatie staat ook op knappen. Mijn vermoeden is dat ze daarom een derde partij erbij hebben gehaald, de politie, voor het onafhankelijke onderzoek. Ik bedoel; als een handgemeen het enige zou zijn geweest, dan hadden ze geen 20 uur nodig gehad…?

39 likes

Ik wil dat een artiest die meedoet met eurovision uit de school klapt. Heb echt het idee dat het een shitzooi is achter de schermen.

13 likes

Heeft het Spaanse kamp nog iets gezegd na hun laatste update?

Ik vraag me af hoe alle betrokkenen geslapen hebben vannacht, vast niet heel lekker of heel kort :sob:

4 likes

Ik vind het ook zo bizar. Wat kan er in vredesnaam voorgevallen zijn dat je zo lang nodig hebt om een beslissing te maken.
Ik heb volgens mij ook nog nooit eerder zo vaak 1 topic ververst :sweat_smile:

6 likes

Als Joost alleen iemand heeft geslagen (waarom maakt even niet uit) dan leg je toch niet alles plat?

6 likes