Songfestival #5

Wow ik cringede al binnen 20 seconden toen die Deense twink de camera probeerde te verleiden yikes

6 likes

Als Eurovision Shakira een groene tas enkele weken geleden droeg dan is dat toch wel een duidelijk teken. #manifesteren.

1 like

Letterlijk nadat ik dit poste kwam San Marino. My God dat was echt een martelgang.

Vond de tekst ook zo creepy! “I can smell you like an animal” wtf

2 likes

Ben echt een van de weinige die San Marino wel kon waarderen, geloof ik :sweat_smile: Niet goed-goed en ook terecht dat ze niet door zijn maar vind het best een lekker nummer, de tekst niet shocking en de zanger stiekem echt woestaantrekkelijk

2 likes

Onze dochter mag (om voor haar iets te vieren) kiezen waar we gaan uit eten, dus stel ik zaterdag voor.
Maar mam! Dan zijn we niet op tijd terug voor het songfestival!! :smiling_face_with_three_hearts:
Dus we zitten zaterdag 17:30 al aan de sushi :sushi: :bento:

11 likes

Ja en die creepy smirk op z’n gezicht de hele tijd erbij. Slecht nummer, verschrikkelijke vocals en creepy tekst.
(Ik weet trouwens nog niet wie er wel en niet door zijn dus spoil het niet, maar ik ga er vanuit dat dit sowieso niet doorgegaan is).

1 like

komen morgen steeds meer mensen (teller staat op 25) op het songfestivalfeestje van een vriend. heel gezellig maar ik hoop wel dat ze vooral hun mond houden tijdens de show haha.

13 likes

Hahahaha op Jinek is er nu een stukje over al die dancebreaks :joy:

1 like

De verdeling was dit jaar wel echt heel erg :flushed: gister was echt een slechte semi. Maarja dat doen ze al lang voor alle liedjes uit zijn dus het is echt gewoon pech

Ik vond Belgie wel echt suuuper leuk!! Eerst vond ik het helemaal niks maar nu toch ineens helemaal fan

3 likes

Finlandfun:

Ik vind het wel jammer dat het liedje eigenlijk gaat over jezelf bezatten maar dat probeer ik te vergeten haha

16 likes

Maar is dit niet gewoon middels loting?

1 like

Slecht, is toch veel transparanter als je dat met een loting bepaalt, kan meteen bij bekendmaking van de finalisten. Zelfs bij het LVK doen ze dat voortaan. :wink:

2 likes

Iemand is kleurenblind of heeft het gewoon niet gekeken. NOS.

2 likes

Ze moet wel, je mag niets meer wijzigen: “The stage performance shall be identical in all second (Jury) Dress Rehearsals and during the live Shows”

Ik denk het wel want volgens mij zit dat stuk ook in de studio versie

De running order wordt zelfs bepaald door een Nederlander :joy: Twan Nieuwenhuizen ofzo? Wat meespeelt is niet alleen de balans tussen de genres maar ook de op/afbouwtijd van het podium en vriendjespolitiek. Het zijn vaak steeds dezelfde landen die geluk hebben of juist niet
 Er zijn fans die daar serieus naar kijken met statistische analyses.

De plaatsing van Zweden (9) en Finland (13) lijkt me gunstig voor hen want winnaars staan vaak precies rond plek 10. Dit las ik in een comment. Mans, Conchita, Salvador Sobral, Duncan en Kalush Orchestra hadden allemaal zo’n plaatsing.

Zweden gaat sowieso denk ik meer mainstream-stemmers trekken omdat ze tussen Spanje en Albanië staat (inzendingen die voor de gemiddelde kijker miss te exotisch zijn). En Finland heeft mazzel dat hij na die twee ballads van Italië en Estland komt want dan valt hij meer op.

3 likes

Nou ik zie vooral 1 zekerheid

UK is laatste en blijft laatste

8 likes

nee hoor, je mag prima kleine dingen wijzigen mits het geen enkele impact heeft op het ‘camera draaiboek’

dus als ze zou zeggen “you don’t wanna see me dance” en dan gaat dansen, prima niemand boos

1 like

Ah, goede toevoeging! Het staat zo in de regels van de EBU (“identical”, wat ik interpreteerde als volledig hetzelfde), maar die zijn dus enigszins vrij te interpreteren. Maar goed ook, dat soort kleine veranderingen zouden toch geen impact hebben op de act.

1 like