Songfestival #5

Helemaal eens hiermee!

Zweden als winnaar voelt me echt opgedrongen door de juryvotes; want snap dat zij veel punten krijgt, maar sorry hoezo kreeg cha cha cha zo weinig punten? En Israël en Italië meer? Dat voelt echt om Zweden de nodige voorsprong te geven die nodig is om het gebrek aan televotes te compenseren.

Doe gewoon geen juryvotes zoals in de halve finale en geef het publiek de winnaars die ze willen!

8 likes

Volgend jaar 50 jaar geleden dat ABBA heeft gewonnen :eyes:

4 likes

Ik kan niet tegen deze onrechtvaardigheid. Hoe kun je nog verliezen als je het 2de hoogste aantal publieksstemmen ooit krijgt?? Fuck Zweden en alle domme vakjury’s (en fuck Israël ook). :grimacing:

8 likes

Zo heeft Nederland trouwens gestemd! Ook van Nederland de hoogste publieksstemmen voor Finland

En België heeft ook 12 publieksstemmen aan Finland gegeven

1 like

Alle mensen die op unicorn hadden gestemd hebben gewoon iets gemist in hun jeugd waardoor ze als een blok voor dat gedrocht vielen. En de vakjury kan gewoon niet dansen…

8 likes

Wtf die jurypunten.

Tsjechië gelukkig nog wat in de halve finale gekregen :broken_heart:

Waar vind je deze info? Ik wil het ook even lezen :slight_smile:

2 likes

afschaffen die jury gvd

1 like

Ja kijk ik vind het stom dat de jury altijd Zweden zoveel punten geeft, maar de televoting (met name in de finale) is vaak ook erg bijzonder.

2 likes

Alleen zijn dat voor mijn gevoel niet dezelfde mensen

2 likes

Leuk de nieuwe liedjes van Dadi op spotify!!

9 likes

De verwachting was ook dat een serieuze jury niet aan vriendjespolitiek zou doen, maar dat blijkt dus onzin. Dan is dat geen reden meer om wel een jury te willen.

6 likes

Ik zit met Kroatië in mn hoofd maar ik ken de tekst niet dus het is de hele tijd lalalala psyyyychopat

1 like

Maar denk je dat Loreen heeft gewonnen door vriendjespolitiek?
Ik denk dat ze heeft gewonnen omdat een jury voor de saaie, voorspelbare, gepolijste kandidaat gaat en een heel andere (zogenaamd verantwoordere) smaak heeft dan het publiek. Zoals hierboven al eens gezegd: de saaie witte cishetman die een keuze maakt.

9 likes

Oh nee dit ging niet specifiek over Loreen. Maar tijdens de jurypunten zie je nog steeds dat veel buurlanden elkaar veel punten geven, dat blijft opvallend.

2 likes

Ik had niet per se gehoopt op Finland of dat Loreen niet zou winnen hoor (had eigenlijk weinig voorkeur, vond België wel leuk maar was wel duidelijk dat die niet zou winnen), maar dat Zweden de voorspelbare ‘professionele’ keuze was kun je toch niet ontkennen? Dat is alles wat ik bedoelde.

1 like

Mocht ik volgend jaar carnaval kunnen vieren dan is als kaarija gaan wel een goede optie. :joy: Zekf die mouwen maken en de rest koop je bij zo’n cyber gothic webshop.

5 likes

Ik moest gisteravond trouwens zo hard lachen bij dit shot, hoe lang is Dadi wel niet?!

16 likes

Ik heb al de hele ochtend

SHE QUEEN OF THE KINGS
Broken the cage, threw out the keys
She will be the warrior of the north and southern seeeeeeas

18 likes