Jongens volgens mij zitten jullie hier wel extreem in een Finland bubbel he haha. Loreen heeft gewoon gewonnen, dat is niet onterecht want de puntentelling is gewoon gegaan zoals van te voren afgesproken. Duncan Laurence had indertijd niet de overhand bij de televotes en ook niet bij de jury’s, toch had hij gewonnen. Hoor je ook niemand over dat dat niet eerlijk was.
Die knul van Finland had het hartstikke goed gedaan en daarnaast komt hij ook nog heel likeable over, dus super dat hij zo populair bij het publiek was, dat wordt ook echt niet vergeten en hij kan vast nog jaren teren op dit succes.
Daarnaast blijft het gewoon appels met peren vergelijken op het songfestival, dus zeggen dat een ‘origineler’ liedje het meer verdiend dan een ‘doorsnee’ popliedje is puur een mening en geen feit. Het ene jaar wint iets behoorlijks extreems qua act, soms iets kleins en gevoelig gezongen, soms een feestact, en soms een gewoon catchy popdeuntje.
En ook zeggen dat een land het eerder verdiend dan een ander land is ook best flauw want dat zijn ook gewoon de regels
Tuurlijk is het voor ons als kijker waarschijnlijk leuker om het gehost te zien worden in een land waar dat al heel lang niet meer is geweest, en ook is het ‘zielig’ dat sommige landen echt nog (bijna) nooit gewonnen hebben, maar ook een beetje petty om over te klagen als iemands favoriet niet wint.
Note 1: Nee ik ben geen groot Loreenfan. Note 2: Ik zeg hiermee niet dat er in de loop van de jaren regels veranderd moeten/kunnen worden wat betreft aandeel jurystemmen/televotes etc maar het is dit jaar simpelweg zoals het van te voren is afgesproken.