Songfestival #5

ECHT HOE THE FUCK HOE VERLIEST FINLAND DAN. Ik ben zo boos.

Ergens vind ik het wel sneu voor Loreen hoor. Want ik heb wel het idee dat het haar iets doet dat het hele publiek achter Finland stond en niet achter haar. Maar ja ik zat ook te juichen voor Finland. Ik vond het zo hartverwarmend dat mensen echt Käärijä en Cha Cha aan het schreeuwen waren de hele tijd.

En Käärijä die zich gaat verontschuldigen dat hij niet heeft gewonnen. :frowning_face::heart: Maar hij is wel als een held opgewacht op het vliegveld in Finland, deed me goed om te zien.

3 likes

Nou maar dit moet toch echt vreselijk zijn, als je daar met die puntentelling zit en het hele publiek in de zaal schreeuwt als jij punten krijgt keihard voor je concurrent? Dat lijkt me echt heel naar om mee te maken hoor.
Ik las ook dat mensen vonden dat ze tijdens de puntentelling speelde alsof ze niet verwacht had dat ze zou gaan winnen, maar hoe had ze dan moeten doen? Ten eerste weet je nooit zeker wie er gaat winnen dus het is hoe dan ook spannend, en als je daar heel arrogant gaat zitten van ‘ik win wel’ is dat ook superonsympathiek.

Ik ging gisteren trouwens The wrong place van Hooverphonic weer eens kijken omdat Gustaph daar blijkbaar achtergrond in zong (en ik vind het nog steeds een geweldig nummer) maar hij stond blijkbaar buiten beeld :smiling_face_with_tear: niet te zien in tijdens het optreden.

9 likes

Ja dat stukje vond ik wel sneu voor haar. Maar tegelijk vond ik het wel hartverwarmend ook richting Käärijä. Beetje dubbel.

5 likes
7 likes

Ja haha deze heb ik net nog weer gekeken op zijn TikTok.

1 like

Ik vind het ook sneu voor Loreen en ook voor het hele gedachtegoed rondom haar of zo, haha. Ik hoop dat ze in ons collectieve ESC-geheugen wordt opgeslagen als ‘Loreen van de knaller Euphoria’ en niet als ‘Loreen die onterecht won’.

1 like

Ik moet zeggen dat ik niet meer weet hoe ze reageerde in 2012 na haar overwinning maar had wel het gevoel dat ze zich op sommige momenten ook wel in hield omdat ze dit al beetje zag aankomen. Maar ja tegelijk ben ik ook mad dat de jury Finland (en andere landen want wtf Noorwegen?) zo hard heeft verneukt. Maar daar kan Loreen niks aandoen.

2 likes

Oh ik denk dat dat wel goed komt hoor, ik denk dat ze vooral herinnerd zal worden als ‘de eerste vrouw die 2x won/2e persoon die 2x won’ en dat is ook echt speciaal.

4 likes

Loreen heeft het super goed gedaan hoor, en ik vind ook dat ze niet die persoonlijke haat verdient, maar naar mijn mening verdiende Kaarija het gewoon meer. Hij was origineler, charismatischer, en ook was het nummer super uniek waar dat van Loreen echt super forgettable was. Ook heeft Loreen al eens een keer gewonnen en een goede carrière eraan overgehouden, dus sowieso had ze dit niet nodig. En buiten dit allemaal heeft Zweden drie keer gewonnen in 11 jaar waarvan twee keer met Loreen. Nee sorry, ik vind het belachelijk. Wij hebben wat 45 jaar niet gewonnen voordat we Duncan Laurence stuurden? :joy: En voor Finland was het inmiddels ook alweer 20 jaar geleden. Kom op man, het contrast is echt te groot. Hij verdiende het gewoon meer, en Finland als een land ook.

Een vriendin van mij kwam als argument dan weer met Johnny Logan maar fuck off dat was in de stone age van Eurovision hahaha. Dat is gewoon niet hetzelfde.

20 likes

Verder ben ik het wel eens dat op zich winnaars gewoon thuis mogen blijven. Niet omdat Finland nu heeft verloren maar eigenlijk vind dat ik dat voormalige winnaars er niks te zoeken hebben. Je hebt al een keer gewonnen. Nu mag de eer naar iemand anders.

19 likes

image

ik vond dit ook zo grappig haha

20 likes

Ik begreep hier niks van. Had echt idee dat ik naar een videogame karakter keek. Moest ik hem ergens van kennen?

1 like

Is Hatari!

4 likes

Oh nou die ken ik ook niet meer tbh. Misschien als ik klik maar ik ga beetje slecht op die matige toneelstukjes tijdens de puntentelling. :’)

1 like

Hahaha ik ging trouwens samen met mijn (anti songfestival) vriend via de app alle acts beoordelen tijdens de finale. Hij kwam er zelf mee. Dat was wel leuk.

1 like

Jongens volgens mij zitten jullie hier wel extreem in een Finland bubbel he haha. Loreen heeft gewoon gewonnen, dat is niet onterecht want de puntentelling is gewoon gegaan zoals van te voren afgesproken. Duncan Laurence had indertijd niet de overhand bij de televotes en ook niet bij de jury’s, toch had hij gewonnen. Hoor je ook niemand over dat dat niet eerlijk was.
Die knul van Finland had het hartstikke goed gedaan en daarnaast komt hij ook nog heel likeable over, dus super dat hij zo populair bij het publiek was, dat wordt ook echt niet vergeten en hij kan vast nog jaren teren op dit succes.

Daarnaast blijft het gewoon appels met peren vergelijken op het songfestival, dus zeggen dat een ‘origineler’ liedje het meer verdiend dan een ‘doorsnee’ popliedje is puur een mening en geen feit. Het ene jaar wint iets behoorlijks extreems qua act, soms iets kleins en gevoelig gezongen, soms een feestact, en soms een gewoon catchy popdeuntje.

En ook zeggen dat een land het eerder verdiend dan een ander land is ook best flauw want dat zijn ook gewoon de regels :sweat_smile:Tuurlijk is het voor ons als kijker waarschijnlijk leuker om het gehost te zien worden in een land waar dat al heel lang niet meer is geweest, en ook is het ‘zielig’ dat sommige landen echt nog (bijna) nooit gewonnen hebben, maar ook een beetje petty om over te klagen als iemands favoriet niet wint.

Note 1: Nee ik ben geen groot Loreenfan. Note 2: Ik zeg hiermee niet dat er in de loop van de jaren regels veranderd moeten/kunnen worden wat betreft aandeel jurystemmen/televotes etc maar het is dit jaar simpelweg zoals het van te voren is afgesproken.

19 likes

Hahaha ja ik snap je hoor. Ik was toevallig echt een tijdje super fan en heb ze zelfs ontmoet :joy: Maar ze waren de bdsm schreeuw act in het jaar dat Duncan Laurence won haha

3 likes

nee vind ik wel een feit

14 likes

Ja oke dan snap ik je enthousiasme sowieso wel. Hoewel ik sowieso wel begrijp dat er ook mensen zijn die dit soort dingen wel leuk vinden hoor. Maar van mij hoeft dat nooit zo.

1 like

Ik vind het allemaal iets te toevallig dat het volgend jaar ook 50 jaar geleden is dat ABBA heeft gewonnen voor jawel Zweden.

12 likes