Songfestival #5

Op Reddit las ik: "As soon as I saw that hand gesture, I knew she had to be an Arab - then a quick Wikipedia seach confirmed it hahahaha

It means ‘Tozz Feek’ which loosely means ‘fuck it, whatever’."

2 likes

vanaf 28 seconden Engelse ondertiteling

7 likes

Ik ben de finale van 2021 nog maar weer eens aan het kijken

4 likes

Ja dat zag ik er gisteravond ook in, het was niet heel subtiel! Maar ik kijk net de hele bekendmaking terug en er is zo veel boegeroep en commotie steeds, zo veel artiesten die balen om het puntenaantal. De presentatoren moeten het publiek ook een aantal keren weer tot stilte manen.

Toen ik het clipje net terugzag leek het eerder alsof ze Loreen nadeed net als Albanië maar dat zag ik dan ook misschien precies zoals ik het wilde zien. Het kwam op mij over alsof iedereen wel wist wie er met de winst vandoor zou gaan. Daardoor heb ik wss in een paar handgeboren Loreen gezien terwijl dat niet zo bedoeld was :joy:

1 like

Ahhhh nee ik vind dit echt sneu. Logisch dat hij teleurgesteld is wel natuurlijk. Ik was gisteren zoooo boos om de uitslag, alleen maar door kut jury votes wat alleen maar vriendjes politiek is. Ik hoop dat hij zich beseft dat hij wel echt een publieksfavoriet is.

2 likes

en hij word het nieuwe main eurovision icon denk ik💚

4 likes

@Willem @Nina @Acquiesce @Disconnected Dank jullie wel! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Wat een teleurstelling :sob: hoop echt dat ze volgend jaar de jury invloed verminderen naar 25%

Hoe het publiek ook zo luid Cha Cha Cha riep tijdens de televote, het had zo’n mooie winnaars optreden kunnen worden. Maar helaas moest saaie Zweden het weer verpesten

Maar er zitten me wel meer dingen dwars, dat domme Unicorn lied 3e en Duitsland laatste?? Zo onverdiend

13 likes

3 likes

De versieringen zijn briljant maar OMG :cry: :cry: :cry: wat is dit voor schattige puffin op de achtergrond???

2 likes

Die heeft een vriendin van me voor mij gemaakt! Zij kan echt super goed haken dus ze had me dit voor mijn verjaardag gegeven, echt super cute! Haha

3 likes

ECHT HOE THE FUCK HOE VERLIEST FINLAND DAN. Ik ben zo boos.

Ergens vind ik het wel sneu voor Loreen hoor. Want ik heb wel het idee dat het haar iets doet dat het hele publiek achter Finland stond en niet achter haar. Maar ja ik zat ook te juichen voor Finland. Ik vond het zo hartverwarmend dat mensen echt Käärijä en Cha Cha aan het schreeuwen waren de hele tijd.

En Käärijä die zich gaat verontschuldigen dat hij niet heeft gewonnen. :frowning_face::heart: Maar hij is wel als een held opgewacht op het vliegveld in Finland, deed me goed om te zien.

3 likes

Nou maar dit moet toch echt vreselijk zijn, als je daar met die puntentelling zit en het hele publiek in de zaal schreeuwt als jij punten krijgt keihard voor je concurrent? Dat lijkt me echt heel naar om mee te maken hoor.
Ik las ook dat mensen vonden dat ze tijdens de puntentelling speelde alsof ze niet verwacht had dat ze zou gaan winnen, maar hoe had ze dan moeten doen? Ten eerste weet je nooit zeker wie er gaat winnen dus het is hoe dan ook spannend, en als je daar heel arrogant gaat zitten van ‘ik win wel’ is dat ook superonsympathiek.

Ik ging gisteren trouwens The wrong place van Hooverphonic weer eens kijken omdat Gustaph daar blijkbaar achtergrond in zong (en ik vind het nog steeds een geweldig nummer) maar hij stond blijkbaar buiten beeld :smiling_face_with_tear: niet te zien in tijdens het optreden.

9 likes

Ja dat stukje vond ik wel sneu voor haar. Maar tegelijk vond ik het wel hartverwarmend ook richting Käärijä. Beetje dubbel.

5 likes
7 likes

Ja haha deze heb ik net nog weer gekeken op zijn TikTok.

1 like

Ik vind het ook sneu voor Loreen en ook voor het hele gedachtegoed rondom haar of zo, haha. Ik hoop dat ze in ons collectieve ESC-geheugen wordt opgeslagen als ‘Loreen van de knaller Euphoria’ en niet als ‘Loreen die onterecht won’.

1 like

Ik moet zeggen dat ik niet meer weet hoe ze reageerde in 2012 na haar overwinning maar had wel het gevoel dat ze zich op sommige momenten ook wel in hield omdat ze dit al beetje zag aankomen. Maar ja tegelijk ben ik ook mad dat de jury Finland (en andere landen want wtf Noorwegen?) zo hard heeft verneukt. Maar daar kan Loreen niks aandoen.

2 likes

Oh ik denk dat dat wel goed komt hoor, ik denk dat ze vooral herinnerd zal worden als ‘de eerste vrouw die 2x won/2e persoon die 2x won’ en dat is ook echt speciaal.

4 likes

Loreen heeft het super goed gedaan hoor, en ik vind ook dat ze niet die persoonlijke haat verdient, maar naar mijn mening verdiende Kaarija het gewoon meer. Hij was origineler, charismatischer, en ook was het nummer super uniek waar dat van Loreen echt super forgettable was. Ook heeft Loreen al eens een keer gewonnen en een goede carrière eraan overgehouden, dus sowieso had ze dit niet nodig. En buiten dit allemaal heeft Zweden drie keer gewonnen in 11 jaar waarvan twee keer met Loreen. Nee sorry, ik vind het belachelijk. Wij hebben wat 45 jaar niet gewonnen voordat we Duncan Laurence stuurden? :joy: En voor Finland was het inmiddels ook alweer 20 jaar geleden. Kom op man, het contrast is echt te groot. Hij verdiende het gewoon meer, en Finland als een land ook.

Een vriendin van mij kwam als argument dan weer met Johnny Logan maar fuck off dat was in de stone age van Eurovision hahaha. Dat is gewoon niet hetzelfde.

20 likes