Songfestival #5

Verder ben ik het wel eens dat op zich winnaars gewoon thuis mogen blijven. Niet omdat Finland nu heeft verloren maar eigenlijk vind dat ik dat voormalige winnaars er niks te zoeken hebben. Je hebt al een keer gewonnen. Nu mag de eer naar iemand anders.

19 likes

image

ik vond dit ook zo grappig haha

20 likes

Ik begreep hier niks van. Had echt idee dat ik naar een videogame karakter keek. Moest ik hem ergens van kennen?

1 like

Is Hatari!

4 likes

Oh nou die ken ik ook niet meer tbh. Misschien als ik klik maar ik ga beetje slecht op die matige toneelstukjes tijdens de puntentelling. :’)

1 like

Hahaha ik ging trouwens samen met mijn (anti songfestival) vriend via de app alle acts beoordelen tijdens de finale. Hij kwam er zelf mee. Dat was wel leuk.

1 like

Jongens volgens mij zitten jullie hier wel extreem in een Finland bubbel he haha. Loreen heeft gewoon gewonnen, dat is niet onterecht want de puntentelling is gewoon gegaan zoals van te voren afgesproken. Duncan Laurence had indertijd niet de overhand bij de televotes en ook niet bij de jury’s, toch had hij gewonnen. Hoor je ook niemand over dat dat niet eerlijk was.
Die knul van Finland had het hartstikke goed gedaan en daarnaast komt hij ook nog heel likeable over, dus super dat hij zo populair bij het publiek was, dat wordt ook echt niet vergeten en hij kan vast nog jaren teren op dit succes.

Daarnaast blijft het gewoon appels met peren vergelijken op het songfestival, dus zeggen dat een ā€˜origineler’ liedje het meer verdiend dan een ā€˜doorsnee’ popliedje is puur een mening en geen feit. Het ene jaar wint iets behoorlijks extreems qua act, soms iets kleins en gevoelig gezongen, soms een feestact, en soms een gewoon catchy popdeuntje.

En ook zeggen dat een land het eerder verdiend dan een ander land is ook best flauw want dat zijn ook gewoon de regels :sweat_smile:Tuurlijk is het voor ons als kijker waarschijnlijk leuker om het gehost te zien worden in een land waar dat al heel lang niet meer is geweest, en ook is het ā€˜zielig’ dat sommige landen echt nog (bijna) nooit gewonnen hebben, maar ook een beetje petty om over te klagen als iemands favoriet niet wint.

Note 1: Nee ik ben geen groot Loreenfan. Note 2: Ik zeg hiermee niet dat er in de loop van de jaren regels veranderd moeten/kunnen worden wat betreft aandeel jurystemmen/televotes etc maar het is dit jaar simpelweg zoals het van te voren is afgesproken.

19 likes

Hahaha ja ik snap je hoor. Ik was toevallig echt een tijdje super fan en heb ze zelfs ontmoet :joy: Maar ze waren de bdsm schreeuw act in het jaar dat Duncan Laurence won haha

3 likes

nee vind ik wel een feit

14 likes

Ja oke dan snap ik je enthousiasme sowieso wel. Hoewel ik sowieso wel begrijp dat er ook mensen zijn die dit soort dingen wel leuk vinden hoor. Maar van mij hoeft dat nooit zo.

1 like

Ik vind het allemaal iets te toevallig dat het volgend jaar ook 50 jaar geleden is dat ABBA heeft gewonnen voor jawel Zweden.

12 likes

nee vind ik wel een feit

Lol :sweat_smile: Nee is een mening. Als een 'originele/extreme/over de top- act wint, klagen sommige mensen weer dat het niet om de zang draait maar alleen maar over zo gek mogelijk doen en is die groep mensen weer ontevreden.

1 like

Ik krijg gewoon zo’n geĆÆrriteerd teachers pet gevoel bij Zweden. Ik vind het gewoon stom :joy: Ik hoop nu dat ze gewoon lekker 40 jaar niet winnen net zoals wij haha kijken of zij dat leuk vinden.

7 likes

Ja ze was ook wel een favoriet van me en ik ben stiekem beetje verliefd op haar volgens mij.

4 likes

Mijn mannelijke crush dit jaar is deze zanger (Bojan):

6 likes

Ja dat vond ik ook. En het feit dat zelfs al had kaarija alle public votes gekregen, dat hij dan alsnog niet had kunnen winnen. Ik vind het wel een beetje typisch allemaal.

7 likes

Wat een aaneenschakeling van dooddoeners. Laat mensen lekker balen.

11 likes

Maar Duncan was toch ook wel van een groot deel wel favoriet? In dit geval was het duidelijk dat het grootste gedeelte achter Finland stond.

3 likes

Tuurlijk, lekker balen allemaal.

Wat hier genoemd wordt als reden voor ā€˜oneerlijkheid’ zijn juist dooddoeners. ā€˜Ik vind dit liedje leuker/origineler dan dat liedje en daarom had het moeten winnen. Dat land had niet moeten winnen want dat heeft al vaker gewonnen en dat is niet eerlijk.’

2 likes
9 likes