Songfestival #5

Maar zelfs bij een populairiteitsstrijd, hoe is televoting dan geen belangrijkere factor? Ik weet niet hoeveel mensen daarop stemmen in totaal, maar Cha Cha Cha heeft toch de op een na hoogte televoting ooit binnengesleept? Alsof Käärijä nu dan gelijk in de vergetelheid raakt omdat er hogere cijfers staan bij het nummer van Loreen.

En als het hier dan toch over gaat; het is ook nog eens onvergelijkbaar want die luisternummers op spotify zeggen niks over het aantal mensen dat er naar luistert maar het aantal keren dat het is afgespeeld. (En misschien had Loreen dat nummer al maanden langer dan Finland online staan, etc. etc. etc.)

1 like

Je kan alleen iets zeggen over de populariteit (aantal streams) nu. Ik heb ook verder niks gezegd over de populariteit all time. Maar wel op dit moment.

En zo zijn de regels van het Songfestival. Altijd al geweest. De jury heeft gewoon een bepaald aandeel in de uiteindelijke winnaar. Je kijkt naar het spel met de staande regels. Er is dus niks oneerlijks aan, maar velen hier hadden het de Finnen meer gegund. Misschien dat de regels wel bij veel ophef veranderd worden? En het is ook wel interessant om te weten waar ze op beoordelen.

1 like

Ja dit las ik ook. Alleen Oekraïne vorig jaar meer. Zonder de oorlog was hij misschien nu de hoogste ooit geworden. Dat is heel erg netjes.

1 like

Nee de regels zijn niet altijd zo geweest haha

6 likes

Hij moet gewoon even een LP uitbrengen met wat nieuwe nummers en dan lekker gaan touren.

2 likes

Maar gaat hij verder met dit soort muziek dan? Hij is normaal een rapper las ik en als ik snel iets zoek kom ik ook uit bij muziek wat totaal niet klinkt als zijn songfestival inzending haha.

3 likes

Die microfoon viel me ook op, maar zij was een van de weinigen met een headset toch?
Ik denk dat die vast getapet in dr outfit & haren dat ie gewoon niet gemakkelijk af kon, ten minste dat is mijn ervaring met die sets. Dus denk dat dat nu wat negatief wordt uitgelegd terwijl het vermoedelijk een praktische reden had.

5 likes

Moest hier wel om lachen :joy:

https://www.instagram.com/reel/CsDsL4sMZIo/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

3 likes

hahahah zelfs in Zweden staat cha cha cha op #1 spotify

14 likes

Geniet trouwens echt van al die backstage filmpjes. De jongens van Joker Out zijn ook zo leuk met de andere deelnemers!! Ik ben echt nog na aan het genieten met al die content

8 likes

Er zijn wel veel mensen die het stom vinden dat Keiino niet heeft gewonnen in 2019, maar die zul je hier minder snel vinden omdat alle Nederlanders blij waren met de winst :joy:

Maar ik vind het ook moeilijker te vergelijken want in andere jaren liggen jury scores heel dicht bij elkaar en kan televote ook daadwerkelijk alles veranderen. Dit jaar was gewoon mega saai omdat Loreen zo’n hoge jury score had dat geen enkele televote score uitmaakte, zelfs niet de uitschieters zoals Noorwegen. Alleen Finland stond even bovenaan om vervolgens weer ingehaald te worden.

5 likes

Haha ja leuk is dat altijd he. Ik heb het dit jaar niet zo, maar vind het normaal ook echt leuk om nog even in de eurovisionbubbel te blijven. En dan opeens is het over en boeit het me niet meer en dan moet ik er richting mei ook echt weer inkomen en dan vervolgens weer helemaal enthousiast etc. Leuke cyclus elk jaar haha.

5 likes

Van mij mogen ze wel verbieden dat winnaars/mensen nog een tweede keer meedoen als hoofdact (Gustaph als achtergrondzanger bij Hooverphonic vind ik wat anders).

Merk dat mijn irritatie vooral daar zit. Je hebt die ervaring al meegemaakt, je hebt al een keer gewonnen, laat het nu gewoon over aan een ander. Genoeg mensen die dat ook graag willen en niet die kans hebben gehad. Maakt het songfestival ook veelzijdiger/leuker als niet dezelfde mensen weer meedoen.

17 likes

Je mag alleen voor een tweede keer meedoen als winnaar als je het Koningslied opvoert in je eigen taal als inzending.

3 likes

Maar die ergernis gaat eigenlijk alleen op omdat ze nu ook voor de 2e keer gewonnen heeft. En die kans is zo super klein. Je hoort bv niemand over Lena (Duitsland) of Katrina and the Waves (Engeland), maar die deden het 2e keer dan ook superslecht.
Het is ook niet zo dat je opeens weet hoe te winnen omdat je het al eens gedaan hebt 'kuch* Duncan “kuch”…

5 likes

Uiteraard valt het wel meer op omdat ze twee keer gewonnen heeft. Maar het is voor mij wel een algemene ergernis. Die van Italië deed geloof ik ook voor de tweede keer mee, daar heb ik dezelfde gedachte bij. Mocht Duncan - lijkt me niet waarschijnlijk - volgend jaar weer willen meedoen met een lied dat kans maakt op de winst, zou ik het leuker en veelzijdiger vinden als een andere artiest mee doet. Zelfde met Douwe Bob die volgend jaar weer wilde gaan (las ik ergens geloof ik).

3 likes

RDT_20230515_2232463455524768609703743

Omg dit ben ik hahaha

8 likes

Winnaars oké

Maar meermaals deelnemen moet kunnen, hoe de fuck gaat San Marino anders overleven haha?

14 likes

Haha daar heb je een goed punt!

Uitwisselen met Luxemburg? :joy:

2 likes