Ik vind Finland (het liedje) ook echt leuker dan Zweden. Ben wel vaker fan (naja fan is een groot woord) van Finland tijdens het songfestival en ook buiten het songfestival om is Finland goed in keihard rocken.
Ik heb niet gezegd dat ik het oneerlijk vond, maar wel dat ik vond dat Kaarija het meer verdient dan Loreen. En ook dat het contrast tussen Zweden en andere landen nu wel een beetje bizar aan het worden is, en dat is naar mijn mening ook gewoon zo. Je gunt het hierdoor Finland als een land ook meer, omdat Zweden al drie keer heeft gewonnen in 11 jaar terwijl het voor hun al 20 jaar geleden is. Ik snap dat het een wedstrijd is hoor, en dat het dan ook niet een kwestie is van wat eerlijk is, want als je wint dan win je gewoon, maar vind zeker dat Kaarija het meer verdiende dan iemand die al eerder heeft gewonnen, binnen dezelfde 10 jaar. Zweden verliest daardoor wel gewoon een grote gunfactor van mij persoonlijk iig, waardoor ik het een ander meer gun. Ik had zelfs Noorwegen het hierdoor meer gegund eigenlijk haha.
Sowieso is het idee dat Loreen door iedereen uitgekotst word en dat iedereen Finland veeeel beter vind echt compleet uit perspectief getrokken hier.
Het idee dat Loreen slecht was, slecht zong, het niet verdiende etc. is hier zo ontzettend opgeklopt.
Uiteindelijk is het gewoon een sterke inzending en een sterk optreden en is ze een terechte winnares.
Ook als je naar de spotify cijfers kijkt zie je overduidelijk dat Loreen het meest succesvolle/populaire nummer heeft.
Oke je zoekt een bron en dan neem je niet de televoting (best goede graadmeter) maar de spotify cijfers
Die beelden van Kaarija wanneer hij aankomt op de luchthaven. Blijkbaar waren er honderden mensen aan het wachten en riepen ze winnaar in het fins. Echt zo hartverwarmend!
https://www.instagram.com/p/CsQKxDOoSlL/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Ik zag op Tiktok ook allemaal filmpjes dat tijdens het uitdelen van de stemmen Loreen de enige was met haar microfoon nog om. Mensen denken hierdoor dat dit was omdat ze al wisten dat zij toch nog een keer moest optreden. Nu weet ik niet of zij de enige was die een microfoon om had ipv aan haar handen, misschien dat het daardoor kwam
Weet niet of ik het geloof. Ik vind het heel toevallig allemaal en ook onterecht.
Op zich wel hetgeen waar een artiest aan heeft vs. Televoting. Je wil gestreamd en beluisterd worden door fans zodat je in beeld blijft na ESF.
Denk wel dat de muziek van de Finse inzending ook minder gangbaar is en dat de Finse sowieso minder beluisterd zou worden om mee te beginnen. Lijkt mij ook wel de bekendheid van een niche vergelijken met een mainstream nummer.
Maar daar ging het totaal niet om, het ging om wel of niet terecht winnen.
Ah, het leek mij alsof het ging over dat Spotify een minder goede populariteitsgraadmeter zou zijn dan televoting. Dan heb in het anders geïnterpreteerd.
Je kan het er mee eens zijn of niet. Ze heeft volgens de spelregels eerlijk gewonnen. Of je die spelregels eerlijk vindt en of je dat terecht vindt, is een tweede.
Ik denk dat Cha Cha Cha nog best vaak gedraaid gaat worden eigenlijk. Misschien niet op de radio maar zeker wel bij mensen thuis. Boeiend dat ik geen Fins kan haha.
Ik denk het ook. Er zullen genoeg mensen zijn die haar graag naar luisteren, dat is ook wel gebleken. Hij is ver gekomen.
Maar zelfs bij een populairiteitsstrijd, hoe is televoting dan geen belangrijkere factor? Ik weet niet hoeveel mensen daarop stemmen in totaal, maar Cha Cha Cha heeft toch de op een na hoogte televoting ooit binnengesleept? Alsof Käärijä nu dan gelijk in de vergetelheid raakt omdat er hogere cijfers staan bij het nummer van Loreen.
En als het hier dan toch over gaat; het is ook nog eens onvergelijkbaar want die luisternummers op spotify zeggen niks over het aantal mensen dat er naar luistert maar het aantal keren dat het is afgespeeld. (En misschien had Loreen dat nummer al maanden langer dan Finland online staan, etc. etc. etc.)
Je kan alleen iets zeggen over de populariteit (aantal streams) nu. Ik heb ook verder niks gezegd over de populariteit all time. Maar wel op dit moment.
En zo zijn de regels van het Songfestival. Altijd al geweest. De jury heeft gewoon een bepaald aandeel in de uiteindelijke winnaar. Je kijkt naar het spel met de staande regels. Er is dus niks oneerlijks aan, maar velen hier hadden het de Finnen meer gegund. Misschien dat de regels wel bij veel ophef veranderd worden? En het is ook wel interessant om te weten waar ze op beoordelen.
Ja dit las ik ook. Alleen Oekraïne vorig jaar meer. Zonder de oorlog was hij misschien nu de hoogste ooit geworden. Dat is heel erg netjes.
Nee de regels zijn niet altijd zo geweest haha
Hij moet gewoon even een LP uitbrengen met wat nieuwe nummers en dan lekker gaan touren.
Maar gaat hij verder met dit soort muziek dan? Hij is normaal een rapper las ik en als ik snel iets zoek kom ik ook uit bij muziek wat totaal niet klinkt als zijn songfestival inzending haha.
Die microfoon viel me ook op, maar zij was een van de weinigen met een headset toch?
Ik denk dat die vast getapet in dr outfit & haren dat ie gewoon niet gemakkelijk af kon, ten minste dat is mijn ervaring met die sets. Dus denk dat dat nu wat negatief wordt uitgelegd terwijl het vermoedelijk een praktische reden had.
Moest hier wel om lachen
https://www.instagram.com/reel/CsDsL4sMZIo/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==