Songfestival #5

Heel vroeger wel, maar van 1998 tot 2008 was het alleen televoting, op 2 jaar na waar de landen zelf mochten kiezen of ze ook 50% door een jury hun punten lieten geven.
En op die televoting kwam dus heel veel kritiek, dat oostbloklanden voor elkaar stemden, dat een land zoals Turkije meer kans had omdat migranten vanuit dat land die door heel Europa woonden konden stemmen voor Turkije, dat er te veel stemmen gingen naar rare acts die het niet verdienden te winnen maar alleen een gimmick hadden.
Daarom is er ook weer jury bij gekomen volgens mij.

5 likes

Iemand zei hier dat Loreen al een goede carriere heeft door Euphoria, maar is dat zo? Want volgens mij heeft ze behalve Euphoria en Tattoo geen enkele hit gehad in die jaren? En ik zie haar ook nooit optreden of op een festival?

Misschien vooral binnen Zweden?

1 megahit (voor Tattoo-era) en verder nationaal wat succes.

Ik ben echt helemaal fan van Voyager geworden (Australië) sinds eurovisie. Zijn stem is echt hot, en lekkere beukmuziek haha.

4 likes

Ja, ik vind het ook top om naar te luisteren!

1 like

Ik ben het een beetje gaan researchen en damn! Het songfestival heeft echt zoveel verschillende voting systems gehad? Ik dacht serieus dat het alleen ooit slechts de jury was en daarna teevoting en jury, maar ze hebben serieus zoveel varianten gehad? Haha

2 likes

Zij staat echt op álle songfestivalfeesten- en evenementendie er door heel Europa worden georganiseer. En bijna altijd als headliner of afsluiter. Heel veel mensen (a laJohnny Logan) die hier hun carriere op baseren.

3 likes

Zijn look doet mij zo erg denken aan die villain in die Ricky Mathis aflevering van totally spies :joy:

images

25 likes

Gaat er nog iemand naar Dadi? :smiley:

Hahah wow ik vind net dat hij een advocaat is?? Lawyer by day, metal zanger by night whut?

9 likes

Hahaha wow net een aflevering van Jambers :joy:

2 likes

Ik moet over enkele minuten een zeer serieus gesprek digitaal voeren en ik heb
Verka met Sieben, Sieben etc in mijn hoofd. :joy:

2 likes

Faeröer Eilanden gaan hoogstwaarschijnlijk vanaf volgend jaar meedoen! Let’s go ministaatjes

17 likes

Neeeeeeee

We hebben minder Scandinavië nodig in Eurovisie, niet meer. Laat Kosovo meedoen als we meer landen willen.

Heb trouwens de liedjes van Duitsland en UK op repeat, vind ze allebei echt leuk.

4 likes

hm maar er komt echt veel goede alternatieve muziek uit de faeroer (en hoeveel artiesten heb je met 53k inwoners) dus denk dat ze meer de ijsland tour opgaan dan mainland?

3 likes

Of Urk gewoon als eiland mee laten doen.

1 like

Käärijä - Tattoo

Zo leuk :sob:

4 likes

Ik ben nu verslaafd geraakt aan dat nummer van Voyager. :thinking:

8 likes

Ik zit steeds met Evidemment in mijn hoofd. Echt een goed nummer eigenlijk.

4 likes