Songfestival #5

Nee joh, vorig jaar was vriendjespolitiek vanuit Duncan Lawrence. Daarnaast is dit jaar de selectie aangepast en moest er ook live opgetreden worden voor de commissie. Dus dit is beter :grin:

9 likes

Ik heb er wel zin in dat we weer een Show gaan neerzetten, niet iets understateds maar een ordinaire aandachtspakker die we niet meer hebben gezien sinds Linda Wagemakers.

18 likes

Ja, ik wil vuur en glitters en spektakel!

3 likes

en biologisch afbreekbare confetti :sunglasses:

3 likes

Ja dit! En ik denk ook dat hij heel leuk met andere kandidaten omgaat/heel enthousiast is over pre-parties

Dat mis ik bij onze inzendingen altijd een beetje

4 likes

Hahaha, dat allemaal te danken aan Mia & Dion😆

2 likes

Ik vind Joost best een risico, maar dat vind ik juist leuk! Ik denk dat dit of helemaal fantastisch, of een flop gaat worden. Maar boeien. :smile: Laatste worden hebben we al wel eens eerder overleefd.
En ik gun het hem! Lijkt me leuk om hem te volgen in aanloop naar het festival. Zin in!

1 like

Ik ken hem niet maar ik vind de hype en positiviteit om hem als inzending heen (o.a. hier) echt gezellig.

3 likes

Wat vind jij een groter risico?

• Joost
  • Een duo naar het songfestival sturen die niet vooraf live hadden opgetreden

0 stemmers

Ik lees dit net en ik vind dit echt niet kunnen.

Dit zegt wel veel over Joost als persoon. Zoiets doe je toch niet? Alsof je tijdens WO2 in Duitsland gaat optreden en een nummer uitbrengt met “I love Germany”. Ik schaam me nu nog meer voor Joost dan voor Mia & Dion.

1 like

Niet iedereen vindt de kritiek terecht. Het zou iets genuanceerder liggen. „Ik hou van Rusland. Ik hou van Russische vrouwen. Dat betekent niet dat hij de regering op welke manier dan ook steunt”, klinkt het bijvoorbeeld ook op X.

Zo klinkt ook de reactie van AvroTros. „Joost heeft met zijn nummers nooit een politiek statement heeft gemaakt”, laat een woordvoerster van de omroep weten.

En de groep Russian Village Boys, afkomstig uit Sint Petersburg, heeft zich op 20 maart vorig jaar juist openlijk uitgesproken tegen de Russische invasie van Oekraïne. Op een post op Instagram vertellen ze Rusland te hebben verlaten, en zeggen ze dat de oorlog een verschrikkelijke tragedie is voor de Oekraïners en voor de vele Russen die de invasie niet

Nee, ik las dit gewoon en ik weet er verder niet van. Misschien trad hij onder een andere naam op (met een groep) en kan je hem daarom niet vinden?

Dat liedje bestaat in ieder geval echt dus het is helaas niet allemaal verzonnen om Joost/NL te dwarsbomen :sob::sob:

Nu moet ik nog zien wat er allemaal klopt van die beweringen natuurlijk, maar als het echt vlak na de invasie is dan is dat echt een kutverklaring met je ik houd van Russische vrouwen haha.

3 likes

Nja aan de andere kant israel doet ook doodleuk mee haha.

3 likes

Ja en? Er zijn natuurlijk altijd mensen die dit goedpraten, maar dat maakt het niet minder problematisch. De Russische regering niet steunen is echt the bare minimum.

Zo’n tekst kan je moeilijk los zien van de oorlogsmisdaden van Rusland. Een land dat ook Nederland en de NAVO en de EU trouwens actief bedreigt. De meeste artiesten schrijven geen lofzang over Rusland. Doe je dat wel, dan betekent dat iets. Dan ga je op z’n minst totaal voorbij aan het leed van honderdduizenden slachtoffers in Oekraïne, Syrië, Mali, Georgië enz. En je maakt ook een soort propaganda voor het land. Lijkt me geen gepaste kandidaat voor een internationaal songfestival.

@Soy.peor: idd, daar ben ik het ook niet mee eens (en vorige jaren ook niet)

1 like

Nee dat vind ik ook achterlijk, maar dat staat er wat mij betreft los van.

Nu geef ik Joost graag het voordeel van de twijfel trouwens, maar mocht het wel zo zitten zou ik het ook lame vinden als er selectieve verontwaardiging is omdat het toevallig een artiest is die je leuk vindt. Of hij dan uitgesloten moet worden zou ik ook wat ver vinden gaan.

Is er al wel bekend wanneer het liedje komt?

3 likes

Ik las net iets over dat het in maart uitkomt. Maar het is al wel af.

1 like

Oh jezus, ik weet niet waarom maar ik zat eerder te denken aan een dezer dagen hahaha.

Ik ben heel blij dat ze dat niet doen want dan word je een half jaar dood gespammed met zon nummer haha.

Russian Village Boys hebben zich uitgesproken over de oorlog en dat zij daar tegen zijn. Dus ik vind die samenwerking niet zo heeeel interessant. We hebben geen kunst en cultuur uit Rusland geboycot.

Verder: smakeloze lyrics wel, maar not surprised. Maar ben geloof ik nog steeds 1 van de weinigen die niet dol is op Joost en nog liever het nummer afwacht

3 likes