Reacties daaronder

De zaak zal waarsch. verder gaan in juni klinkt wel heel heftig trouwensđ
Reacties daaronder

De zaak zal waarsch. verder gaan in juni klinkt wel heel heftig trouwensđ
Oops, ik ook ![]()
Regionaal dagblad en redelijk betrouwbaar. Helaas geen abo, maar in wat ik wel kan lezen voor het achter een paywall verdwijnt lees ik niks nieuws. Dat het bij het OM ligt nu, die moeten beslissen of ze tot vervolging overgaan.
Waar las je dat comment?
Dankje! Fijn dat het een redelijk normale krant is. Dan heb ik hopelijk geen fake news verspreid door die link te delen
Het was een comment op een instapost met heel veel comments. Ik weet helaas niet meer welke post. Iemand zei kort dat de kans op veroordeling groot was n.a.v. dat recente artikel. Ben erg benieuwd hoe het nu zit!
Alsnog vaak wel wat sensatie hoor, maar wel 100x beter dan Aftonbladet!
Een beetje sensatie is geen probleem
![]()
Nos zegt nu:
Het onderzoek naar het incident met Joost Klein donderdag op het Songfestival in Zweden wordt versneld uitgevoerd. Dat zegt de politie in Malmö tegen Zweedse media. De politie verwacht dat er tot vervolging wordt overgegaan. De beslissing daarover wordt begin juni verwacht. Gewoonlijk laat zoân beslissing 6 tot 8 weken op zich wachten.
Vervolging dus wel verwacht⊠dat klinkt wel als meer dan AVROTROSâ statement
Misschien ben ik naĂŻef maar ik geloof nu nog AVROTROS, dat de cameravrouw als eerste een fout is begaan door de regels te negeren. De reactie van Joost is nog steeds niet goed, wat hij ook gezegd of gedaan heeft. Als de cameravrouw de regels gewoon gevolgd had was dit toch niet gebeurd
Volgens mij wordt hier gewoon de Zweedse media gequote, lijkt mij niet perse meer betrouwbaar
Hoezo niet dan? Alsof alle Zweedse media ineens alleen maar corrupt/sensatiegericht is
https://www.nu.nl/songfestival/6312709/politieonderzoek-naar-joost-klein-afgerond-justitie-besluit-binnen-enkele-weken.html
Het hoofd van het onderzoeksteam van de politie in Malmö zegt tegen de Zweedse omroep SVT te verwachten dat Klein niet met het voorval zal wegkomen.
In de Nu.nl podcast waarbij ook iemand aan het woord komt die daar elk jaar verslag doet zei dat veel Ebu medewerkers IsraĂ«lisch zijn. Verklaart ook een heel veelâŠ
Maar dat waart iemand toch niet vrij van alles wat diegene daaropvolgend doet? Ik denk eigenlijk dat het verhaal van avrotros wat gedownplayd is en het verhaal van de ebu wat sterker is aangezet, dus ben wel benieuwd naar de uitslag van het onderzoek.
Dit jaar werd de inzending ook gekozen door de Waalse omroep, net zoals de samenstelling van de jury. De vakbondsactie was bij de VRT, de Vlaamse omroep. Niet dat het daarom onmogelijk is dat een Vlaamse jury ook punten zou gegeven hebben natuurlijk. ![]()
Wat moet ik zien haha
dat er veel minder mensen de finale hebben gekeken dit keer?
Aha, dank voor info!
Staat inmiddels ook op NOS. Het klinkt iig wat âzwaarderâ wat er is gebeurd dan hoe de AVRO/TROS het bracht.
Ik ben op het punt dat ik hoop dat Joost terecht gediskwalificeerd is. Dan is het allemaal niet voor niks geweest en heeft de EBU tenminste nog iets goed gedaan dit jaar. ![]()
Ik blijf juist op zijn onschuld hopen zodat er koppen gaan rollen bij de ebu. Maar wellicht wishful thinking
âIn dit geval is gebruikgemaakt van een juridische procedure die versnelde vervolging wordt genoemd. Dit was mogelijk doordat het bewijsmateriaal âgoedâ is in combinatie met het feit dat het âgeen ernstigâ misdrijf is.â
Het feit dat hij wellicht vervolgd gaat worden zegt over het incident inhoudelijk dus net niks. Of in elk geval, of het in verhouding staat tot diskwalificatie.
Ik denk dat dit toch wel gaat gebeuren hoor! Er is dit jaar ontzettend veel misgegaan, zelfs buiten Joost-gate. Allerlei omroepen, kandidaten en zelfs de Europese commissie zijn boos op de EBU. En als Joost terecht gediskwalificeerd blijkt te zijn dan is er alsnog veel te zeggen over de manier van handelen en communiceren van de EBU.
Ja dit inderdaad. Al denk ik niet dat er koppen gaan rollen bij de ebu hoor. Die gaan gewoon vrolijk verder alsof er niks aan de hand is. Al het commentaar, nog los van het incident, van de deelnemers en Europese commissie gaan ze sowieso negeren. Met die klacht van Bambie Thug werd ook niks gedaan.