Haha ja ik woon naast een kathedraal waar elke woensdag een beiaardier een uurtje komt freestylen. Ik vind het altijd leuk als ik iets kan herkennen, maar meestal klinkt het niet echt ergens naar
Het is natuurlijk ook keimoeilijk om zoiets te spelen⦠ik merk het altijd het meest met Comptine Dāun Autre Ć©tĆ© van Yann Tiersen: die speelt elke beiaardier anders en kan heel mooi zijn maar ook echt klinken alsof iemand maar lusteloos met zijn hoofd op die toetsen aan het bangen is
![]()
Alexander Klopping over Joost klein. Vind eigenlijk wel dat hij een punt heeft.
https://www.tiktok.com/@alexandernllovechina/video/7368854850819378464
Oh wat een irritante toon van hem en die andere gast zeg
Hij heeft een punt, fijn dat Avro van al die draaiboeken heeft geleerd, en achter Joost staat, wanneer een cameravrouw over zijn grenzen heengaat.
Wat zegt hij dan wat niet klopt? Ik hoor het even niet. Vind hem namelijk wel helemaal gelijk hebben haha
Kan niet eens luisteren naar deze 2 irritante gasten. Alsof zij trouwens wel precies weten wat er gebeurd is.
Zo praat iedereen hier toch ook?
Dat zeggen zij toch ook? Dat avrotros beter had kunnen zeggen: Op basis van de informatie die wij nu tot onze beschikking hebben is het disproportioneel. Dat is niet doen alsof zij wel alle informatie hebben.
Maar we zijn met zijn alle heel hard die cameravrouw de schuld aan het geven, terwijl we gewoon niet weten wat er gebeurd of gezegd is. Heel harde uitspraken doen als: āzij stelt zich aanā en āhet is disproportioneelā terwijl we gewoon niet precies weten wat er is gebeurd is op zijn minst opmerkelijk. We weten niet wat Joost heeft gezegd of heeft gedaan. Maar er vanuit gaan dat hij onschuldig is en dat zij zich aanstelt valt wel binnen een patroon van de publieke omroep.
We weten toch ook niet in hoeverre de avrotros wel of niet op de hoogte was vh hele incident.
Het is natuurlijk een typisch patroon waar veel mensen last van hebben en waar ik zelf ook last van heb. Weinstein en kornuiten zijn meteen schuldig en daar hoef je het onderzoek eigenlijk niet af te wachten want laten we het slachtoffer gewoon vertrouwen en bewijs is er toch nooit. En aan de andere kant mensen als Lizzo en Joost en in iets mindere mate, maar toch, Kevin Spacey. Tsja, mensen nemen zoiets toch lastiger aan als het gaat om iemand waar ze van houden. Super fout en dom, maar zo werkt het blijkbaar. Dus ik vind dat Alexander hier wel gelijk heeft en dat het niet handig was van de avrotros en van ons/wij/ik/mensen die meteen riepen: onzinnn aanstelster. Hoewel je alsnog kan betwisten of de disqualificatie proportioneel was.
lol wat een kutopmerking
Jawel, zij zeggen dat ze geen contact met haar hebben gehad omdat zij dat absoluut niet wilde. Het onderzoek was toen nog bezig, dan is het toch bedt kort door de bocht om dit statement te maken.
Welke nummers luisteren jullie nog?
Ik OekraĆÆne heel veel! Vind dat zoān mooi nummer. En KroatiĆ«. Maar de andere popnummers zoals Cyprus, GeorgiĆ«, Spanje moet ik echt nog even terugluisteren. Kan me door de ~sensatie van Dat Land en of ze Joost nog gingen benoemen heel veel nummers echt totaaaal niet meer herrineren.
OekraĆÆne, KroatiĆ«, Litouwen, Tsjechie, Luxemburg, Estland, Denemarken, Zwitserland, ItaliĆ«, BelgiĆ«. Nog best veel haha, goede aanwinsten voor mān ESC playlist
Spanje, Italiƫ en voor mijn kind Croatiƫ. Oh en we will rave (Oostenrijk)
Griekenland, Cyprus, Georgiƫ, Oostenrijk
echte bangers en waardige toevoegingen aan mijn best-of-ESC-lijst
Spanje echt een aanrader! Verder Oostenrijk, Italiƫ, Frankrijk, Engeland, Armenie, Cyprus en Griekenland.
Duitsland trouwens ook echt goed nummer om nog eens terug te luisteren, maar niet helemaal mij smaak.
Edit: ohja duh en Zwitserland natuurlijk. Eerste keer bleef die niet echt bij me hangen, maar merk dat het nummer groeit hoe vaker ik het luister.
Ik heb Cornald of een andere avro dude (ik weet niet meer wie) horen zeggen in het interview met RTL Boulevard (okay niet beste bron), dat het even duurde met hun statement omdat ze tijdens het onderzoek zelf nog niks naar buiten konden brengen.
Verder eens dat er twee kanten aan het verhaal zitten, maar ik vind Alexanders toon echt vervelend. Dus helemaal eens.
Griekenland, Oostenrijk, Estland, Cyprus, Litouwen, Spanje zitten allemaal nog in mijn dagelijkse playlist