Songfestival #6

AVROTROS kan die beslissing nog niet maken in verband met de lopende zaken met de European Broadcasting Union (EBU). De AVROTROS wil eerst het vertrouwen krijgen dat zaken verbeterd zijn voordat zij een nieuwe inzending selecteren. De kans dat Nederland volgend jaar meedoet, acht de omroep dan ook klein.

Ze zeiden een paar dagen geleden nog (als reactie op Anouk) dat de kans klein is dat NL meedoet in 2025, of bedoel je dat met uitmelken?

3 likes

God ja, laten we na alle gezeik dit jaar een TERF sturen :ok_hand:t3:

25 likes

Joost wilt niet meer via NL meedoen maar via Belgie.

4 likes

Hahaha me too. Estland, Bambie thug, Nemo en WE WILL RAVE blijven bij mij ook gewoon erin haha

4 likes

Wij willen joost niet. Je mag hem houden!

5 likes

Ja mijn commentaar was n.a.v. de laatste post in dat draadje, daar staat dit in vermeld. Ik denk dat ze gewoon hard to get spelen en het drama in de media willen houden om sympathie te (blijven) krijgen.

@Negativ ik weet niet of we die opmerking serieus moeten nemen. Als hij voor NL kan gaan zal hij voor NL gaan, België lijkt me eerder een reserve optie…

1 like

Ik denk dat draadjes zoals die je deelt en Joost Klein eerder drama in de media willen houden haha

Dat artikel van RTL is maar een flutartikel en AVROTROS reageert op wat Anouk zegt, niet uit zichzelf ofzo

Moet bij elke post hier over Joost denken aan zijn tattoo (en album) M van Marketing. :smiling_face_with_tear:

3 likes

https://www.ad.nl/show/onderzoek-naar-songfestivalincident-joost-klein-gestopt-om-gebrek-aan-bewijs~a64118d2/

Ik ben benieuwd naar verdere ontwikkelingen.

7 likes

Bedoel je wat de reactie van de EBU wordt op dit? Of Joost alsnog gaat meedoen in Zwitserland?

Feit is, AvroTros had gelijk dat diskwalificatie disproportioneel was.

11 likes

Nou nee toch? Er is te weinig bewijs voor het strafrechtelijk vervolgen, vind dat niet per se zeggen dat de schorsing per definitie daarmee ook niet juist is was

5 likes

Maar wat zou dan wel de grens moeten zijn? Om objectief gezien gediskwalificeerd te worden. Ik heb het niet over een (persoonlijk) oordeel over zijn gedrag.

Ik vind deze twee alinea’s van de NOS ook wel tekenend:
Volgens het onderzoek heeft Klein een “beweging gemaakt die de camera van de vrouw heeft geraakt”. Het incident gebeurde in een flits en werd verschillend geïnterpreteerd door de ooggetuigen.

Het onderzoek is nu gesloten omdat de aanklager “niet kan bewijzen dat de beweging ernstige angst kon veroorzaken of dat Klein een dergelijke intentie had”.

Edit: Los van een oordeel over Joost’s gedrag, het gaat mij hier vooral over de reactie van de EBU op de gebeurtenis met diskwalificatie en niet willen praten.

4 likes

Ik vind het fijn voor m dat ie niet vervolgd wordt, maar ik hoop toch echt dat ie niet onze inzending in Zwitserland wordt

3 likes

denk dat de kans klein is dat NL mee gaat doen aankomend jaar

3 likes

Nou dan kan de kwaliteit van leven van Gover Meit ook weer stijgen

3 likes

Ik was naar een concert van Marina Satti en als verrasing kwam Ladaniva! Echt leuk zo’n eurovision surprise haha!

8 likes

JALOERS! :heart_eyes: Woon jij in Griekenland?

2 likes

jojo siwa probeert wanhopig de poolse inzending te worden :joy::sob:

4 likes

ze gaat gay pop mainstream maken

Nee, ben op vakantie in Athene en het kwam heel goed uit dat Marina zondag optrad hier. Volgende week vrijdag is er ook nog een groot gratis concert met veel Griekse artiesten en dan treden qua Eurovisie artiesten ook Foureira & Silia Kapsis ( en Marina weer haha) op!

3 likes