Songfestival #6

Is het ook hahaha, vond de vibe in de zaal ook anders dan vorig jaar

1 like

https://www.ad.nl/show/songfestivalartiesten-mogen-niet-meer-met-pridevlaggen-zwaaien~a88423a0/
??? Wtf

1 like

ja echt raar beleid??? vooral omdat verder publiek nu wel alle vlaggen mee naar binnen mag nemen (dus ook palestijnse :sunglasses::sunglasses::sunglasses:)

en ook zo jammer voor artiesten zoals sissal (denemarken) die uit de Faerƶer eilanden komt en die nu ook niet mag gebruiken

5 likes

Ik ben het er niet mee eens maar was dit vorig jaar ook niet al zo?

https://www.volkskrant.nl/buitenland/vlaggenregels-moeten-einde-maken-aan-willekeur-bij-eurovisie-songfestival-maar-duidelijker-wordt-het-er-niet-op~b4d780cb/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

ā€œIn 2024, tijdens het Eurovisie Songfestival in Zweden, ontstonden ā€˜verbijsterende taferelen’ doordat zelfs een vlag van de Europese Unie uit de zaal werd geweerd, de Palestijnse vlag was verboden, en winnaar Nemo bij de vlaggenparade een vlag van de non-binaire gemeenschap de zaal in smokkeldeā€

1 like

Nee ik weet zeker dat in de green room toen wel dat soort vlaggen waren

2 likes

Nou ik heb ze allemaal bekeken gisteren en ik vind dit echt zo’n meh jaar? Zit echt niks tussen wat er echt uitspringt naar mijn mening. Vond er niet echt een duidelijke winnaar tussen zitten ook. Ik kan me echt niet voorstellen dat Zweden weer gaat winnen?

2 likes

Ik vind het ook niet echt een sterk jaar. Normaal gooi ik behoorlijk wat nummers in ā€œmijnā€ Eurovisie-playlist, maar dit jaar zijn het er maar een stuk of 10 die ik voor mijn lol nog eens wil luisteren. Wel jammer. Overigens denk ik wel dat Zweden toch weer gaat winnen. Jammer dat zij het zijn, maar wel leuk als het eens met een ander nummer dan zo’n gelikt pop-nummer zou zijn.

3 likes

Eens, en daarom denk ik dat we best eens kunnen winnen met onze radio friendly inzending

Televote: zweden
Jury: oostenrijk
Winnaar: wij

Net als met duncan hahaha gewoon van allebei wat punten bij elkaar sprokkelen en er met de winst vandoor gaan

6 likes

Onze inzending is dit jaar ook wat saai. Het is kwalitatief goed, het gaat kwalificeren, dus dat is niet spannend. Ik geloof niet dat we gaan winnen, dus dat is ook niet spannend. Claude zie en hoor je weinig, ik geloof niet dat hij bij een rel betrokken gaat worden.

Ik vind het wel leuk om de IJslandse jongens te volgen op Insta, die leven echt hun droom nu.

2 likes

Ik zie juist niks anders dan Zweden winnen en ondanks dat ik het wel een leuk nummer vind zou ik dat echt saai vinden zo snel na Loreen

Mijn playlist is dit jaar ook niet zo vol met eurovisie liedjes, echt jammer🄲

4 likes

Ik ben in Zweden tijdens het songfestival en de Zweden die ik ken zijn helemaal lyrisch over ā€œhunā€ lied.
Ben benieuwd of ze ook echt gaan winnen

2 likes

Vorig jaar mocht het publiek niet met andere vlaggen komen, dus toen was er een rel inderdaad met de Europese vlag. Nu mag publiek wel (zwitserland zal dit wel hebben afgedwongen ofzo, zoals ik het lees tussen de regels door) de artiesten niet (want dat zie je op het podium, op tv).

Hoe harder ze roepen niet politiek te zijn, hoe meer dit festival politiek is natuurlijk. Belachelijk dat ze de LGBTQ+ vlag ook verbieden.

4 likes

@Ireth Idd! De enige die ik tot nu toe toegevoegd heb zijn Duitsland, milkshake man en espresso macchiato :joy: de rest is nog niet zo blijven hangen. Ik denk toch niet dat Zweden gaat winnen, maar weer ook niet zo goed wat dan wel haha. Heb dan liever dat espresso macchiato man wint haha.

@Canvastas Ik vraag me ook af of we misschien toch serieus een kans maken dit jaar, want niks springt er echt super erg uit dus het voelt ook wel alsof alles nog mogelijk is.

@Roguee idd! Ik heb pas afgelopen zondag alle acts bekeken wat voor mij ook echt super laat is haha, ik heb het ook nog niet zo gevoeld dit jaar idd! Hopelijk komt het nog de komende paar dagen haha.

@NInja Awwww nee ik zou het echt stom vinden als ze weeeeer winnen, ook al is het liedje best leuk haha :sweat_smile:

5 likes

Ojee kritiek. Ik zie de volgende diskwalificatie alweer aankomen.

2 likes

ik denk dat we het allemaal ook iets minder leuk vinden na al het gezeik afgelopen jaar? beetje songfestival verlamd.

en daarnaast is het qua nummers afgelopen jaren ook flink wat geprofessionaliseerd en zit er minder echte zooi tussen (die het juist vermakelijk maakt ook)

want ik vind het qua nummers dit jaar eigenlijk best leuk!

8 likes

:crossed_fingers:t3:

14 likes

Heel goed dat ze dit doen, maar de reactie van EBU was te verwachten:

https://www.ad.nl/show/songfestival-sluit-israel-niet-uit-willen-wereld-laten-zien-hoe-die-zou-kunnen-zijn~a473153c/

2 likes

Ohja daarom is de Palestijnse vlag ook verboden.

2 likes

is niet zo. enkel artiesten mogen alleen vlag laten zien van het land dat ze vertegenwoordigen. publiek mag zeker de palestijnse vlag mee dit jaar.

6 likes

ohh verkeerd begerepen

2 likes