Songfestival #6

Joh, @YangBo zegt toch niet dat jullie het niet mogen luisteren? Wat maakt het uit dat een forummer het niks vindt?

2 likes

Een vriendin dwong me gisteren een aantal nummers toch te zien en jeeeezus ik heb echt niks gemist lijkt het, wat een afgrijselijk slechte kwaliteit dit jaar.

Alleen die baby lasagne met Finland was cool. En ik moet toegeven dat Zweden dan nog het beste nummer was, de rest was zo vergetelijk en slecht en saai zeg.

2 likes

Volgend jaar Songfestival in Wenen! Ik zit er overna te denken om erheen te gaan, maar ben nog een groentje (ben er nooit eerder bij geweest). Is er iemand die mij wegwijs kan maken, of zelfs ook wil gaan? :eyes:

Supertof dat je misschien wilt gaan! Ik ben in Dusseldorf en Rotterdam geweest. Het is heel lastig om aan kaartjes te komen, dat is zeker iets om rekening mee te houden. Dusseldorf ging destijds nog wel, maar Rotterdam is via de reguliere kanalen niet gelukt. Dus houd er rekening mee dat je mogelijk geen kaartjes kunt krijgen voor de show, dan zou je echt voor de sfeer in de stad gaan. En ook daar zullen de hotels ondertussen waarschijnlijk behoorlijk volgeboekt of duur zijn, verwacht ik.

Voor dit jaar heb je er niks meer aan, maar wat wij wel eens deden als we overwogen om het volgende jaar te gaan was direct de nacht dat bekend werd wie er had gewonnen al hotels reserveren in wat steden waar het zou kunnen zijn. Je kunt de week waarin het valt vaak wel uitrekenen, en de meeste landen hebben niet zoveel steden die in aanmerking komen. Wel even opletten dat je gratis kunt annuleren.

Tot zover de ontmoediging, haha. Maar als het lukt is het wel echt gaaf om erbij te zijn. Je kunt natuurlijk geluk hebben!

2 likes

Bedankt voor je bericht. Wat nice dat het je 2 keer is gelukt!

Dat het heel moeilijk wordt om aan kaartjes te komen weet ik en ik ga er ook niet vanuit maar ga het natuurlijk wel proberen. Daarnaast ben ik lid van OGAE, misschien dat dat een kleine voorsprong geeft (?). Om enkel de sfeer in de stad te voelen zou al een groot cadeau zijn! Maar ik vraag me wel af of dat het de moeite waard is, of je die sfeer ook buiten merkt?

Huh Rotterdam lastig? Door corona was het niet meteen uitverkocht. Ik had op maandagmiddag kaartjes voor dinsdag gekocht en die show was niet eens uitverkocht. Wel familyshow, dat scheelt misschien, maar volgens mij waren er toen voor de liveshows ook nog kaarten

1 like

Of mijn herinnering moet me heel erg in de steek laten, maar wij zaten toen met z’n drieĆ«n klaar met allerlei apparaten en hadden nergens kaarten voor. Dacht ik.

Edit: in Dusseldorf was het ook niet uitverkocht. Als skere studenten hadden we toen de allergoedkoopste kaarten gekocht. Ter plekke bleek het niet uitverkocht te zijn en voor de tv wilden ze natuurlijk niet te veel lege plekken. Dus kregen wij een upgrade naar veel betere plekken.

3 likes

in Malmƶ echt TOTAAL niet :sweat_smile: niet het antwoord wat je wil horen maar i.v.m. de politieke context eromheen was het allemaal vrij sfeerloos en zelfs een beetje grimmig. in Wenen heb je natuurlijk wel een grote stad om op terug te vallen dus heb je het vast sowieso naar je zin.

volgens mij is eurovisie ook niet heel populair in oostenrijk, dus verwacht dat kaartjes krijgen prima te doen moet zijn!

maar ik zou je sowieso afvragen of je wil gaan zolang israel nog mee doet. doet echt heel veel afbreuk aan de sfeer in de stad en zaal en voor mij ook überhaupt kunnen genieten van het evenement.

6 likes

Het blijft denk ik een sprookje, maar stel je voor de EBU krijgt ballen en tyft maroccanoil en Israhel aan de kant, dan wordt het me toch een feestje!

Tot die tijd blijft het ruk.

9 likes

Thanks voor je eerlijke mening! Buiten het Songfestival zal er inderdaad altijd wel wat te doen zijn in Wenen, dat denk ik ook.
Wat Israel betreft, is en blijft dat wel een ding dat in mn hoofd blijft spoken inderdaad. Ik neem dat zeker mee in mijn overweging!

2 likes

@Flamingo
Of er ā€œgenoegā€ kaarten beschikbaar zijn hangt af van de grootte van de venue. In Malmo kon ik last minute nog kaarten krijgen voor de tweede halve finale zelfs via TicketSwap omdat het niet uitverkocht was. Voor Basel was dat onmogelijk. Repetities/familieshows zijn vaak wel goed te doen.

Ik ga niet naar Wenen dus geen idee hoe groot het daar is en of er veel kaarten beschikbaar zijn.

Als je OGAE lid bent kan je meeloten voor hun ticket pakketten, maar dan heb je dus wel meteen alle shows; daar moet je geld voor hebben/zin in hebben.

In Malmƶ was de sfeer wat kaal maar ik heb begrepen dat Basel fantastisch was.

Als je gaat raad ik sowieso aan om ā€˜s avonds/s nachts naar de Euroclub te gaan. Daar zijn alleen maar songfestivalfans en wordt alleen songfestivalmuziek gedraaid. Ook vaak veel optredens van zowel oude als nieuwe songfestivaldeelnemers. Ik vond dat heel leuk en dat alleen al is al bijna de moeite waard om voor te gaan (mocht je geen liveshowtickets kunnen krijgen).

2 likes

Ik ga sinds rotterdam elk jaar! We gaan ook naar Wenen :smile: Verblijf regelen is denk ik wel een ding hoor. Wij boeken altijd op de gok voor het jaar erna, als de datum/stad bekend is, is het onbetaalbaar geworden. Tickets is ons de afgelopen jaren elke keer gelukt, maar wij zetten ook niet per se in op finaletickets, middagshow vinden we ook prima, gaat ons vooral om de sfeer

1 like

Nederland doet ook niet mee aan Songfestival als Israƫl deelneemt - Nederland doet ook niet mee aan Songfestival als Israƫl deelneemt

Dat werd tijd.

66 likes

Eindelijk ja, ben benieuwd wanneer de EBU er op acteert (want bij de vier eerste landen was de reactie ā€œprima als jullie niet meedoenā€)

1 like

Ik denk dat dat niet verandert bij ons, zie ze nog aan om het door te laten gaan als alleen Israƫl mee doet.

11 likes

Ben benieuwd of 2 halve finales nog zin hebben. Hoeveel doen er nu nog mee? Min de big 5 die al niet meedingen naar een plek in de finale… denk dat als meer landen wegvallen dat de EBU wel moet

NL is wel de zesde grootste financiele bijdrager aan het songfestival dus het heeft wel veel impact. Spanje overweegt ook, die zijn natuurlijk big five dus dat heeft niet alleen qua deelname impact maar ook financieel.

13 likes

Spanje is wel de beste big5 hoop denk ik? Over het algemeen zijn zij redelijk betrouwbaar in hun standpunt over Palestina.

Duitsland is altijd Israƫl aan het pijpen uit een soort bezopen schuldgevoel, Italiƫ en het VK zijn debiel conservatief op zulke punten. Met Frankrijk weet je het natuurlijk nooit want die houden wel van drama maar zou niet snel op ze vertrouwen.

1 like

Oh ik dacht dat Spanje al had besloten niet mee te doen?

Nederland, Ierland, Slovenie, Spanje en Ijsland nu? Uk heeft al aangegeven sowieso mee te doen. Maar ik hoop echt dat oa. Belgiƫ en Oekraine zich nog terugtrekken en zo ook andere landen stimuleren om zich terug te trekken.

1 like

Denk je? Volgens mij zetten zij juist vol in op deelname, vanwege hun situatie. En over het algemeen in Oekraïne vrij pro Israël geweest geloof ik?

3 likes