Songfestival #6

Maar dit kan je ook op meerdere manieren opvatten toch?? Zo van; we botsen tegen elkaar op?

18 likes

Al heeft m’n baas de kutste, drukste, zwaarste dag van z’n leven dan mag ik toch hopen dat hij niet zegt dat hij me gaat slaan als ik iets verkeerd doe

Of ik meteen aangifte zou doen is een ander verhaal

8 likes

Precies, en dat hebben de directrice van npo en avrotros geprobeerd duidelijk te maken aan de ebu, dat hij bedoelde dat hij anders tegen haar op zou lopen (ze stond in zijn pad bij het oplopen van het podium)

5 likes

Oehhhh eindelijk zijn we Yvonne voor :crazy_face:

4 likes

Ja en met die dikke schoudervullingen :rofl:

4 likes

Als dit het inderdaad is ben ik vooral benieuwd wat maakt dat dit niet gewoon met een ā€˜sorry, was idd stom van me’ af kon en het zo ge-escaleerd is tot politiebetrekking aan toe.

4 likes

Maar is dit nu 100% zeker wat er gezegd is met dat ā€˜I will hit you’? of zijn we nu allemaal dingen aan het analyseren waar het niet eens om gaat

3 likes

Ja, gelijk. Maar een baas/manager en een artiest van 26 jaar is wel net iets anders. In het voorbeeld werd gezegd een "hoger iemand’. En dat is een artiest in dit geval. Maar niet een manager of baas. En het mag in geen geval gezegd worden, of zo bedoeld zijn. Een excuus is op zijn plaats.

3 likes

Ik vat het ook op als, ga nou aan de kant vor de zoveelste keer, anders loop ik tegen je aan.
Niet ga aan de kant want de volgende keer sla ik je hersens in.

11 likes

Maar het lijkt me op die manier heat of the moment stress irritatie en idd i will hit you in de trant van tegen aan lopen in deze context. Waars dan wel boze toon. Maarja het is allemaal nog onbevestigd.

6 likes

Wat kut dit, als het dus gewoon gaat om iets dat verkeerd begrepen is (mede omdat Engels niet de eerste taal is).

8 likes

Dit bedacht ik me net ook. Maar als manager van deze medewerker zou ik met Joost gaan praten, of met de delegatie. En zeggen: hey, de spanning loopt op, let even op je gedrag naar onze medewerkers, die doen ook gewoon hun best. En graag even excuses.

Als dat niet goed wordt ontvangen, kun je stapje verder. Maar dan ben je nog wel ver af van aangifte, toch?

11 likes

Ja zijn Engels is volgens mij wel steenkool toch

1 like

Ik denk dat de ebu dit hele voorval wel lekker uitkomt als bliksemafleider eigenlijk. Even los van wat er wel of niet is gezegd en gebeurd en of het wel of niet terecht blijkt na onderzoek dat hij is gediskwalificeerd. Iedereen is nu vooral woedend over Joost en het gros van de mensen heeft het niet meer over de deelname van Israƫl.

30 likes

Dit lijkt me iig wel dicht bij het echte verhaal. Het komt ook wel overeen met wat we eerder lazen over Joost die had gedreigd ā€˜een hoek te geven’

1 like

Trouwens mag Joost en co nu van de EBU niks zeggen, daarom is er nog geen verklaring van het NL team.

Daarom willen ze dan Nikkie eventueel een uitspraak erover laten doen.

4 likes

Nikkie is toch net zo goed onderdeel van het Nederlandse team?

1 like

Ze heeft bij de rehearsal nog niet heel veel inhoudelijk gezegd net:
https://x.com/wiwibloggs/status/1789312585034027193

ā€œI don’t even know if we can give out our votes anymore. Where is my rule book?

ā€œI hope music can unite us all, but as well invite for a deeper dialogue.ā€

2 likes

Nikki tijdens de rehearsal:
https://twitter.com/wiwibloggs/status/1789312585034027193
NikkieTutorials during the dress rehearsal voting for the Netherlands: ā€œI don’t even know if we can give out our votes anymore. Where is my rule book? ā€œI hope music can unite us all, but as well invite for a deeper dialogue.ā€ #Eurovision

2 likes

Nou dat valt volgens mij wel mee, maar het is toch anders in een andere taal.

1 like