Ik hoop dat het op de een of andere manier een positieve invloed gaat hebben op zijn carrière. Dit is zo, zo zuur
Boeie. Nee is nee.
Aanvulling op deze theorie; er is antisemitisme bij gehaald waardoor de aangifte een zwaardere lading heeft gekregen en de hoofdsponsor zware druk heeft uitgeoefend op de EBU
Echt allemaal speculaties maar dit stinkt gewoon zo fucking hard
Maar er is toch aangegeven dat dit van tevoren afgesproken was? Dat vind ik iets anders dan wanneer hij het alleen op het moment zelf had aangegeven.
Nog 20k en heeftie 1 miljoen volgers.
Ja nou ja vooral de emotionele rollercoaster waarin ik nu ben beland, had van mij niet gehoeven ![]()
Maar dat gaat me misschien minder over het daadwerkelijke songfestival maar meer om de huidige stand v zaken in de wereld
Dit is echt onzin: de Green Room is onderdeel van de show, daar staan cameras. Precies over dit stukje zijn afspraken gemaakt. Waarom maak je dan afspraken?
Letterlijke tekst van directeur Avro: “Ondanks vooraf gemaakte afspraken dat Joost niet gefilmd zou worden bij het verlaten van het podium, werd hij toch gefilmd. Er stond een cameravrouw en hij heeft de vrouw meerdere keren gevraagd hem niet te filmen. Daar ging zij toch mee door. En toen heeft hij een dreigende beweging naar haar camera gemaakt. overigens zonder haar aan te raken. Dat heeft vervolgens geleid tot een melding bij de EBU en de Zweedse politie en de EBU heeft vervolgens besloten Joost te diskwalificeren.”
Karaktermoord is het.
Honest vocal cunt never disappoints
Ja true! En begrijp helemaal dat hij dan geïrriteerd is dat hij wel wordt gefilmd als hij er vanuit gaat dat het niet wordt gefilmd. En dat ook nog aangeeft. Maar merk dat ik gewoon aan het denken ben hoe dat in de praktijk dan uitvoerbaar is. Er zijn tientallen cameramensen en 26 deelnemers, kan er dan echt op individueel niveau worden toegezegd al dan niet op bepaalde momenten te filmen?
Maarja, puntje bij paaltje ging hij er vanuit dat het wel is toegezegd dus hij is sowieso genaaid.
Ok, dat klinkt idd als hele concrete afspraken, dan neem ik mn woorden weer terug!
Ik word wel een beetje moe van die geruchten over landen die niet mee zouden doen vanavond. Ik durf er echt m’n hand voor in het vuur te steken dat iedereen daar vanavond gewoon braaf staat op te treden. Inclusief alle landen waar al de hele dag geruchten over zijn en Israhel.
Ze kunnen er sowieso niet meer onderuit dus ze moeten eigenlijk wel? misschien nog wel een statement zoals Frankrijk maar dan loop je dus wel ook het risico om gediskwalificeerd te worden. En áls dat gebeurd kan het natuurlijk gewoon dat het niet uitgezonden wordt.
Ja ik zou het echt awesome vinden als er landen zouden zeggen, dit is zo belachelijk, ik doe niet meer mee. Maar als puntje bij paaltje komt gaat de solidariteit echt niet zo groot zijn.
Hoe is dit in vredesnaam ZO enorm geëscaleerd??
Dat dit een politie zaak is geworden is echt compleet lachwekkend.
Ik ben zo boos.
Ah hoe moet Joost zich voelen joh ![]()
Bekruipt me toch een beetje dat dit doorgestoken kaart is, omdat Israel niet blij was met Joost
Ik zie op twitter dat er ook mensen uit de zaal verwijderd zijn omdat ze de non-binary vlag hadden?
Ik kan echt wel janken als ik denk aan hoe hij zich nu moet voelen
Het zou zo mooi zijn als de andere landen een statement zouden maken. Deze editie zou je niet eens moeten willen winnen en ze hebben toch niks te verliezen.