Songfestival

Ik weet het niet 100% zeker meer maar volgens mij over zijn vader die altijd weg was en alleen terugkwam om geld te vragen (en Soldi betekent dan geld)

Ik hoop echt heel erg dat Italië eens gaat winnen en ik er volgend jaar live bij kan zijn, haha. (Mits de kaartjes betaalbaar zijn, volgens mij niet echt??? Maar omg dat zou ZO vet zijn!)
Dat zou het Songfestival ook een stuk populairder maken in mijn omgeving, gok ik, want nu kent echt bijna niemand het/kennen de mensen waarmee ik omga het alleen omdat ik elk jaar een feestje organiseer om het te kijken. :joy: (En dit zijn de meest egoïstische redenen om te willen dat Italië wint, mais bon.)
Het nummer vind ik niet het allerbeste nummer van de wereld, maar wel catchy, de tekst best mooi en ik ben een beetje verliefd op Mahmood. :slight_smile::revolving_hearts: Sowieso, dat een bi/gay half Arabische man in Israël meedoet!

7 likes

Haha jongens ik heb net dit ontdekt, liedje van Sergej Lazarev (Rusland) uit 2014.

5 likes

hahahah. Ik vind het lied van Rusland nu ook niks. Italie is mijn favoriet, Spanje en Frankrijk vind ik ook leuk.
Bij Denemarken cringe ik echt een beetje, die staging ook :confused:

Jedward

3 likes

oh dacht dat je die nederlandse tweeling bedoelde, met email to berlin. hahahah dat waren tijden!!

3 likes

Nooit geweten dat Marlayne Sahupala (presentatrice Hart van Nederland) ook mee heeft gedaan aan het songfestival. Bij 9.46 min zie je haar. Weer wat geleerd!

1 like

Dit lied is een klassieker in mijn omgeving. Ik zou het zo draaien op mijn trouwerij en Mans en Petra uitnodigen als entertainment en bang zijn dat de bruidegom met legen handen naar huis gaat. :stuck_out_tongue:

7 likes

Wat vinden jullie van de nieuwe look van Conchita Wurst? :scream:


1 like

Staat hem goed vind ik! Ben benieuwd of de Conchita-look dan nu ook een blonde pruik krijgt? Lijkt me wel veel werk trouwens, haar + wenkbrauwen + baard bijhouden.

(Heb net even opgezocht of ik hem of haar moest schrijven, blijkbaar verwijst hij naar zichzelf met ‘hij’ en naar ‘the character Conchita Wurst’ met ‘zij’).

3 likes

Hij lijkt hier heel erg op de gemiddelde homoseksuele club kid in Berlijn of zo :stuck_out_tongue:

2 likes

Wat vinden jullie van de nieuwe puntenverdeling? Eerst hebben we de jurypunten net zoals eerst. Maar dan doen ze niet de televotes van laag naar hoog, maar op volgorde van hoe hoog ze uitkwamen bij de jury, beginnend bij het laagste punten.

Ik vind dit stom, ik vond het altijd wel fijn dat de punten steeds hoger werden :sweat_smile:

is dat sinds dit jaar nieuw? want ik vond de puntentelling zoals het vorig jaar ging echt ruk!

oja wacht dat ging toen wel van laag naar hoog maar de ontknoping was toen echt zo gek.

Hmm, volgens mij is dit heel kut. Stel nou dat Nederland op 1 staat met de jurypunten, dan zouden we dus pas als laatste onze punten krijgen en dat kan dus wel heel erg laag zijn ofzo :joy: dat zou wel heel zuur zijn.

Dit lied zit zo in mijn hoofd.
Jammer dat het niet meedoet, denk dat het echt wel heel hoog zou eindigen.

De afgelopen jaren was het zo dat ze begonnen bij het land dat het minste punten had bij de televoting. Dus hoe eerder je genoemd wordt, hoe minder punten je bij de televoting hebt. Dus dan moet je juist hopen dat je als laatste wordt genoemd. :smiley:

Ohh ik ga me hier morgen echt maar eens in verdiepen, ben echt vet laat elk jaar weer haha.

Ja klopt, maar dit jaar geven ze de televotes dus op volgorde van hoe hoog je staat met de jurypunten dus niet meer van laag naar hoog.

Ohh ja ik vind dit echt zo zonde dat deze niet meedoet!

Ah oké, dat wist ik niet. Benieuwd hoe dat zal gaan dan :scream: