Songfestival

Dit filmpje is wel handig! Zo kun je zien hoe het was geweest als ze dit vorig jaar deden. Ik moet wel zeggen dat het zo op het einde heel spannend blijft, vooral door de grote verschillen soms tussen jury en televote (Zweden haha, dit had echt heel zielig geweest als dit vorig jaar live was)

Ik vind het zelf alleen jammer dat je nu achteraf moet zitten puzzelen wie de hoogste score had in de televote, terwijl ik dat altijd juist interessanter vind dan wat de jury te zeggen hebben.

5 likes

Dank je voor de link! Wel een beetje een raar systeem, want zoals je zegt wordt er niet echt opgebouwd naar degene die de meeste punten van de televoters heeft gekregen. Maar ik neem aan dat ze het hebben veranderd, zodat je pas op het allerlaatst weet wie de winnaar is.:thinking:

De live-optredens van Duncan worden steeds beter man

9 likes

Betting odds liegen er ook niet om!

Heb ook wel goede hoop omdat ik denk dat het én bij de juries én bij het publiek goed gaat doen.

6 likes

Komt echt puur door de artiest, net als Zweden, die vind ik ook echt niet bij te top 5 passen (maar bij Zweden is het niet de artiest maar het land)

Hahah ja Ijsland snap ik niet, het gaat zeker opvallen en veel besproken worden maar ik zie de juries daar echt niet veel op stemmen, en daardoor denk ik ook niet dat ze winnen

Ik wilde dus gaan typen “stel Nederland wint dan wil ik gaan”
En toen ging ik opzoeken wat een ticket kost (dit jaar dan) en het is € 300,- per ticket :sob:

:eek:

Ik ga alsnog

3 likes

I’m in!

Gaan er nog meer mensen naar Eurovision in Concert morgen? Ik ga een heel groot deel van de deelnemers live zien :grin: Ben benieuwd of Duncan dit keer de studio versie zingt of weer piano

Ik begin vast met sparen :stuck_out_tongue:

Ik ook. Ik ga niet op mijn 70e nog eens als we over 40+ jaar weer winnen.

2 likes

Dat was in Zweden destijds ook maar ik heb toen ongeveer een week van tevoren voor €30 tickets gekocht en die zaal was halfleeg

3 likes

Was echt heel erg leuk! Sommige waren inderdaad wat minder maar ze hebben gelukkig nog een maand om te oefenen :see_no_evil:
Ik had zelf het idee dat de beste reacties kwamen op Spanje, Noorwegen, Zwitserland, San Marino en Nederland (maar er waren natuurlijk veel Nederlanders). En ik was heel verrast met hoe enthousiast mensen reageerde op Ijsland, het is toch een heel apart genre wat niet voor iedereen is haha.

Ben ik nog een keer met het lied van Oekraïne, maar ze heeft de videoclip uitgebracht.
Mijn gezicht gedurende de hele clip: :eek:

3 likes

Ja daar merkte je echt de gezellige sfeer als er een upbeat nummer kwam haha. Ik vond het echt geweldig hoe enthousiast mensen werden van Serhat (San Marino)

2 likes

Weet iemand een leuke plek om de finale te kijken in/rondom Amsterdam?

Die man is ook gewoon om vrolijk van te worden!

Overigens hebben de bookmakers het vaak wel fout gehad de afgelopen jaren (Italië 2017 :sob:). Ik hoop natuurlijk dat ze dit jaar gelijk hebben, maar vind het echt wel spannend.

2 likes

Ugh neeeee

4 likes