Songfestival

Ja deze “aesthetics” :sob: Nummer zit wel al weer in mijn hoofd.
Gelukkig heeft ze afgelopen weken ook al weer 5 verschillende andere pruiken op gehad dus ik hoop dat de look verder achterwege blijft :full_moon_with_face:

1 like

Tove Lo en Mø hadden het eerder al. Maar feestjes in je nek zijn gewoon weer back. Wen er maar aan Eurovision 2021 wordt mulletvision (ze lopen daar toch altijd een beetje achter qua lewks).

1 like

Nooooo hahaha

Op Studio Brussel is het vandaag ook al catch of the day.

Het is prachtig!

Ik ben echt benieuwd naar zijn verhaal en optreden vanavond.

1 like

Wat een ontzettend saai nummer, gevoelsmatig duurde het 5 minuten en het werkt nergens heen.

Het is dat we al in de finale staan anders zou dit niet door gestemd worden gok ik. Blijft niet hangen, beklijft niet. Kan me niet voorstellen dat dit in Oost Europa goed gaat scoren, het is veel te saai voor een Eurovisie nummer.

Jammer. Het is niet lelijk maar gewoon echt niet Eurovisie.

2 likes

Dat alles is precies wat ik er mooi aan vind! Het is ook helemaal niet gemaakt om te scoren. Maar ik denk wel dat het optreden zelf (dus het visuele aspect) er nog een dimensie extra aan kan geven.

1 like

Ik vind het echt super super jammer. Zo veel saaie slow nummers, we zijn echt vergeten wat de essentie van het Eurovisie is. Hoezo geen nummer om te scoren? Dat is het hele punt toch.

Waar is het spektakel? Als elk land zo’n nummer instuurde zou de avond echt ondragelijk saai worden.

—-
Sorry ben heel passioneel over dat rustige nummers geen plaats hebben op het songfestival. Alle singer songwriters moeten ook opbokken. Geef ons drama.

8 likes

Wat is volgens jou het beste spectakel-nummer dat Nederland ooit heeft ingezonden?
En ben je dan teleurgesteld met de huidige koers? Want ook de vorige liedjes zijn niet echt spectakel geweest, ook al hebben we afgelopen jaar gewonnen. Toch?

Arcade had een punt waar het naartoe werkte en dat kwam heel mooi samen. Iedereen kent dat moment.

Anouks birds was saai, Trijntje was afgrijselijk, douwe bobs nummer vond ik ook kut, Waylons nummer was kut, the common linnets was ook NMSMVPE

Ik kijk naar landen als Azerbeidzjan, Oekraïne, Roemenië, dat is Eurovisie. Ik heb nog liever dat we teruggaan naar Linda Wagemaker dan dat we ~smaakvolle nummers sturen.

5 likes

Eens, het is geen makkelijk nummer. En dat “personally”, met accent op de a, klinkt heel raar. Maar ik vind de tekst juist wel erg sterk. Heb alleen moeite met het einde. Dat is er namelijk niet. Ineens het klaar. Maar goed, we gaan het zien vanavond.

1 like

Wederom het bewijs dat Belgische radiozenders vaak een betere smaak hebben.

2 likes

Ik heb de afgelopen tijd best veel naar zijn nummers geluisterd en hoopte op iets zoals zijn nummer Aisa, Step Into the Water of How Much I Love You! Weet nog niet echt of ik blij ben met Grow.

Ik vind het wel een mooi nummer maar het is niet echt winning-material. Hoeft natuurlijk ook niet maar als host country gunt niemand je punten tenzij je voor de tweede keer op rij iets goeds neerzet dus ik denk dat we bijna onderaan eindigen

Ik snap nog altijd niet dat Edsilia destijds niet heeft gewonnen met Hemel & Aarde

6 likes

Die uithaal op het einde is nog altijd een van mijn meest glorieuze zang momenten onder de douche

4 likes

Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.

1 like

Het songfestival kijken moet ook een vast onderdeel worden van de inburgering. :upside_down_face:
Fuck vragen over kopjes suiker lenen bij de buren, vragen over Linda Wagenmakers’ jurk zullen ze krijgen.

3 likes

Nou hoi ik kom ook even binnenvallen hier, vind de Nederlandse inzending echt intens saai MAAR ik las net dat Rusland Little Big stuurt en m’n dag kan niet meer stuk hoor. Soort van leipe Russische variant van Die Antwoord, ik ga sowieso kijken nu

7 likes

Wat tof dat ze hen sturen :smiley: #EATYOURHEARTOUTTATU

1 like